Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun nla-kortissa päivämäärällä 10/11/1975 lukee..

Vierailija
19.08.2011 |

"rintamaito loppunut, saa Bonaa, aloitetaan tuoremehut".

Mitäh??? olin 6-vkoinen tuolloin!! ei ihme, että huusin ekat 4kk yötäpäivää vähän väliä, on siinä ollut pienellä (syntymäpainoni oli 2500g, synnyin 5-vkoa etuajassa) vatsanvääntöä:/

Omani olleet liki 7kk pelkällä äidinmaidolla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuoremehuthan oli oikeinkin yleistä tarjottavaa ihan pienille vauvoille 70-luvulla, ja jopa sokerivesi!

Vierailija
2/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnesta elämässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini meni töihin, kun olin 2kk. Ei siksi, että olisi halunnut, mutta yleisesti äitiyslomaa sai vain 2-4kk. Miehen äiti otti toisen lapsen kohdalla loparit, koska halusi olla lasten kanssa: palkatontakaan lomaa ei saanut.

Maailma oli tuolloin erilainen.

Nekin, jotka imettivät, antoivat neuvolan ohjeen mukaan lisäruokaa varhain ja tuoremehuja. Itse olen saanut appelsiinimehua kaksiviikkoisesta alkaen.

Äidinmaitoa pidettiin monesti huonona ravintona.

Vierailija
4/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuosta itkuisuudesta kylläkin ja allergioista sekä herkästä vatsasta.

ap

epäonnesta elämässäsi.

Vierailija
5/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko on syntynyt -69. Hänen neuvolakortissa lukee 2kk kohdalla lisänä tuoremehu, kerma ja kalakeitto. Sisko on ihme tapaus, syntyi 7kk keskosena ja on nyt tänäpäivänä meistä isoin ja tervein! Heinänuha ainoastaan! :D Siksi ihme tapaus, että harvempi siihen aikaan jäi henkiin noilla viikoilla mitä siskoni.

Vierailija
6/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja appelsiinimehu suht uutta koko kansan saatavilla olevaa. Itse kuulun samaan aplarimehusukupolveen, selvisin hengissä ja terveenä :)

Joskus on hyvä suhteuttaa asioita hiukan, etenkin jos epäilee hysterisoivansa vaikka pienestä määrästä pinaattia tai lanttua vauvanruoassa. Se kuuluisa "terve järki"kään ei paljoa auta jos tieto vaihtuu vuosittain ja kyseessä on oma lapsi. Mutta ehkä nämä muistelot ainakin muistuttavat että saa ottaa vähän rennommin.

Vierailija
7/7 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksiviikkoinen ja kortissa lukee vitol alkaa 1-5 tippaa x 1, tuoremehut 1-2 tl päivässä? Ohoh! Ja vuosi oli -69

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän