Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoin 132kg viimeisilläni raskaana, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
19.08.2011 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty uskomaan et kukaan voi syödä enempää kuin minä ollessani raskaana enkä saanut painoa yli sadan joten miten sä onnistuit???

raskauskiloja tuli siis 11kg. Söin hieman parempaa ruokaa kuin normaalisti ja yritin tarkkailla syömisiäni, mutta kuten edellä mainitsin, loppuraskaudesta tuli lipsuttua ja pahasti.

Ap

Vierailija
22/26 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hurjasti painoa normisti, sairaus / lääkitys?

Miksi muuten aika moni tietämäni hurjan ylipainoinen kehaisee kovaan ääneen tulleensa ekalla yrittämällä raskaaksi - onko se kompensaatiota ylipainon aiheuttamasta huonosta itsetunnosta ehkä, että "onnistuu jossain", vaikka tuuriahan se taitaa olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hurjasti painoa normisti, sairaus / lääkitys?

Miksi muuten aika moni tietämäni hurjan ylipainoinen kehaisee kovaan ääneen tulleensa ekalla yrittämällä raskaaksi - onko se kompensaatiota ylipainon aiheuttamasta huonosta itsetunnosta ehkä, että "onnistuu jossain", vaikka tuuriahan se taitaa olla?

Tuolla aiemmin jo kerroinkin, että väärällä ruokavaliolla ja mielialasyömisellä. Ei ole mitään perussairauksia olen siis ihan "terve" painoa lukuunottamatta.

Monen asian summa varmaankin on tehnyt minusta sairaalloisen ylipainoisen, kotona ei opetettu koskaan syömään oikein haukuttiin vain jos kiloja kertyi, vaikka äitini oli myös itse ylipainoinen. Teininä laihdutin itseni 90kg -> 69kg, mutta elämässäni tapahtui kamala asia, josta ylipääseminen kesti vuosia. Sinä aikana en pitänyt huolta itsestäni enkä ulkonäöstäni, olin mitä ilmeisemmin masentunut, mutta siihen ei koskaan haettu hoitoa. Painoa vain on vuosien varrella pikkuhiljaa kertynyt, kilo silloin ja kilo tällöin.

No en minä kehu kovaan ääneen ainakaan tulleeni ekasta kerrasta raskaaksi, kun raskauskin oli vähän niinkuin puolivahinko. Sukuni äidin puolelta on tosi hedelmällistä, joten uskon sen periytyvän sieltä. Itse tunnen onnistuneeni monessakin asiassa elämäni varrella, joten en näe tarvetta kehuskella tällä asialla.

Ap

Vierailija
24/26 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai teitkö itse?

Kyllä niitä yli nelikilosia syntyy vähemmänkin painaville, älä sitä sure! Ja joillakin se paino tuppaa nousemaan vaikka kuin koittas elää terveellisesti ja syödä kohtuudella. Esim hormonit ja monet sairaudetkin tuovat helposti kymmeniä kiloja, näitähän ei moni mollaaja osaa ajatella.

Vierailija
25/26 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytyksestä on 4 kk ja paino nyt 107... ei ollu raskausdiabetesta eikä edes "yritetty" lasta, "vahinko" oli..

Vierailija
26/26 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meni päälle kaikki vaatteet mitä kaapista löytyi. Joitain housuja piti jatkaa kumminauhalla ja ostin parit lokäpöksyt loppuraskaudeksi, kun kiristävä vyötärönauha aiheutti supistuksia.

Suurimmaksi osaksi paino olikin varmaan nestettä, koska loppuraskaudesta jalat, kädet ja naama olivat kiristyksissä.

Nautin raskaudestani, se raskausmaha oli helluinen, sai käyttää vartalonmyötäisesti meneviä paitoja huolettomasti :) Oli ihanaa tunnustella lapsen jalanpohjia vatsan läpi.

Liitoskipujen takia tosin raskaus rupesi olemaan tosi kurja ja tukala ihan loppuraskaudesta ja tietenkin sen turvotuksen takia.

Ap