Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisilia ja Cefalu, onko joku käynyt?

03.11.2005 |

Lomaa tässä suunnitellaan lasten kanssa (iät 3 ja 5 vuotta) ja toi Sisilia kiehtoo... Kokemuksia ko. kohteesta otettais kiitollisuudella vastaan. Kiitos!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oltiin viime kesänä, hotelli oli Santa Lucia e le Sabbie D' oro tms ;)

Mukana oli 10kk poika.

Cefalú oli aivan mahtavan ihana paikka, sellainen idyllinen italialainen kylä kapeine kujineen jne. Me oltiin kesäkuussa, jolloin sesonki ei ollut vielä alkanut ja ravintoloissa/rannoilla oli hyvin tilaa. Heinä-/elokuussa siellä on paljon paikallisia lomailijoita. Merivesi oli vielä melko kylmää; kuulemma lämpenee heinäkuussa ja pysyy lämpimänä syyskuuhun asti.

Hotelli oli ihan asiallinen; lastenallaspuoli oli vähän heikoissa kantimissa ja kaupunkiin oli matkaa. Päivisin mentiin bussilla, välillä käveltiin, mutta useimmiten takaisin otettiin taksi. Tuon ikäisten lasten kanssa joku hotelli hieman lähempänä kaupunkia saattaisi olla hyvä?

Junalla käytiin Palermossa ja autolla Taorminassa ym. Paljon riittäisi nähtävää ja autolla huristeltavaa!

Ihana lomapaikka se oli ja meillä oli tosi mukavaa. En osaa muuta nyt kertoa. Kysy, jos tulee jotain mieleen!

Vierailija
2/4 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillon oli ainakin kiva paikka. Pakko oli vastata, kun luin edellisen kirjoittajan olleen siinä samaisessa hotellissa, jossa me oltiin sillon teininä. Onko siitä jo tosiaan niin pitkä aika?? ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Cefalùssa viime vuonna esikoista odottaessani. Asuttiin hotelli Santa Lucia Sabbie D´Orossa mekin. Kaverini kanssa usein käveltiin kylän keskustaan, mikä ainakin iltaisin pimeällä jalkakäytävättömällä tiellä Rotweilerien ahdistelemana on jäänyt kaameana mieleen. Mutta säästää haluttiin ja vähän jännitystä elämään... Olin siellä toukokuussa, joten sesonkiin oli vielä aikaa, ei paljon turisteja. Myöskään mitkään yökerhot eivät olleet auki, joka mulle oli pettymys:( Cefalùn keskusta ihanan viehättävä. Merivesi kylmää, mutta hiekkaranta siisti. Hotellin ravintolassa kunnon syömingit, välillä hieman teatraaliseen tyyliin. Pienten lasten kanssa menisin johonkin hotelliin lähemmäs keskustaa. Käytiin Palermossa, joka ei kummemmin sykähdyttänyt. Isole Eolie -saaret olivat kauniit, tosin merimatka hirvittävä aallokon vuoksi. Etelämmässä Temppelien laakso ja Agrigento hienoja muinaisia kulttuuripaikkoja.

Vierailija
4/4 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia on aivan ihana lomakohde! Mahtava tunnelma, paljon nähtävää, hyvät shoppailumahdollisuudet, loistavia ravintoloita ... Mutta, mutta ...

minusta ei noin pienten lasten paikka, ettekä itse saa välttämättä saaresta " kaikkea irti" noin pienten lasten kanssa. Vauva on helpompi, mutta nimenomaan taaperot ja leikki-ikäiset voivat olla mm. Taorminan rappusia, bussimatkoja, pitkiä lentokenttäkuljetuksia, pitkiä retkiä (mm. Etna), kivikkoisia uimarantoja ja ei niin kovin hyvätasoisia hotelleja ajatellen " huonossa iässä" .

Olemme tätä asiaa miettineet ja mm. matkanjärjestäjiltä kyselleet, koska olemme lähdössä 2 viikon matkalle kesäkuun alussa silloin 3,5 vuotiaan ja 9kk:n ikäisen kanssa. Sisilia oli meillä mielessä, mies ei koskaan käynyt ja minä ihastunut valtavasti. Em. syistä päädyimme Maltaan ja teemme Maltalta päivän retken Sisiliaan. Malta vaikuttaa paremmalta kohteelta lasten kanssa ja sieltä löytyi myös lapsia ajatellen parempia hotellivaihtoehtoja. Lentokenttäkuljetukset eivät ole pitkät jne. jne.

Ihanaa matkaa teille Sisiliaan tai minne päädyttekin !!!