Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellinen loppu ulosottokierteestä pois

Vierailija
19.08.2011 |

Mies on töissä, minä pakon sanelemista syistä kotona. Tulotasomme on juuri ja juuri toimeentulotukirajan yläpuolella (+150e) ja perhe on suuri.

Menimme vähän yli vuosi sitten velkaneuvojan pakeille, miehen palkkaa oli ulosmitattu siihen mennessä jo pitkään mutta minulla ei ollut maksukykyä. Tahtoa silti selvitä veloista/ yhteisveloistamme.

Niputimme, järjestimme kaiken, soitimme läpi perintätoimistot ja teimme maksusuunnitelmia velkaneuvojan avustuksella. Perintäkulujen summia saatiin kohtuullistetua (=laskettua) satoja ja taas satoja euroja!

Laskeskelimme, että voimme maksaa yhteensä noin 400e:n edestä kuussa rästejä pois,kunhan eläisimme tiukasti ja tarkasti.

Matkan varrella on tullut kaksi takaiskua, kun on sittenkin löytynyt vielä vuosia vanhoja laskuja, joiden perintä ei ollut edennyt oikein ja summat jumittivat tietymättömissä, mutta pakkohan nekin on maksaa.

Tulin juuri VIIMEISELTÄ käynniltä velkaneuvojan luota, hän auttoi tekemään VIIMEISEN tarjouksen perintätoimistolle vielä tällaisesta ylläri-pylläri-summasta.

Näillä näkymin olemme vapaita, VAPAITA tästä taakasta viimeistään tammikuussa 2012 ja 2013 luottotiedot palautuvat. Saamme ihmisarvon takaisin.

Kannustan teitä muitakin, jotka ette usko enää mihinkään avaamattomien karhukirjeiden keskellä: menkää hakemaan apua. Mahdottoman tuntoisestakin tilanteesta selviää kovalla tahdolla.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioitaan kannattaa hoitaa, tämä on taas hyvä esimerkki siitä.

Vierailija
22/39 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoom! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen viimeisen vaihtoehtoon, kun jäljellä oleva summa oli kuitenkin silloin vuosi sitten niinkin "pieni" kuin 5600. Ei kannattanut hakea edes Takuusäätiön könttälainaa (muistaakseni maksukykymme olisi riittänyt siihen juuri ja juuri).

Totesimme silloin, että selviämme ihan omilla rahoilla, kunhan kiristämme nälkävyötä. Olenkin ollut tarkka juuri ruokatalouden kanssa, opetellut mm. ompelemaan vaatteita ja lapset on otettu mukaan talkoisiin positiivisella asenteella, että nyt on pakko rajoittaa hankintoja, mutta kohta helpottaa. ap

Vierailija
24/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinak suuresta summasta sinulla oli kyse alunperin? Tuntuuko velkajärjestely raskaalta, kun mitään "ylimääräistä" ei saa omistaa? Eikö silloin realisoida kaikki mopoista alkaen?

Vierailija
25/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta olen niin helpottunut siitä, että tälle tulee joskus loppu. Velat tulivat firman kaatumisesta, joka oli toiminimi:(

Vierailija
26/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että homma hoituu koko ajan, pikku hiljaa. Laskut uskaltaa avata ja mapittaa, koko ajan tietää miessä mennään. Ei ole vain epämääräinen ahdistuksen möykky rintalastan alla yötä päivää.

Ei ole ihme, että ihmiset tekevät jopa itsemurhia velkojensa painamina.

Vierailija
27/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voi unohtua jotain laskuja, jotka ovat vuosia vanhoja? Teillä on taitanut olla vakavia ongelmia. Ylläri-pylläri - toivottavasti nyt osaatte olla vastuuntuntoisempia, sillä joku ne maksamattomat laskut aina maksaa. Yleensä se, jolle olette velkaa, joutuu vähentämään sen omista tuloistaan.

Vierailija
28/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että kun kaikkia velkoja niputettiin ja niistä pyydettiin listauksia silloin toista vuotta sitten, nämä laskut eivät nousseet esille mistään. Ne olivat unohtuneet "koneistoon" perintätoimistolla itsellään.

Ja todellakin, tietysti on ollut kyse erittäin vaikeasta elämästä silloin kun kierrre on lähtenyt vyörymään. Kyse ei ole vastuuntunnottomuudeta tai holtittomuudesta vaan vakavista sairauksista ja kertakaikkisesta uupumisesta.

Alentuvuutesi on täysin tarpeetonta.

Vierailija
29/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pienituloinen yh eikä omaisuutta tai oikein säästöjäkään ole, aika lailla tilistä tiliin mennään. Velkaa ei silti onneksi ole, mutta ahdistaa itseä jo tämä säästöttömyys, joten voin sinänsä kuvitella (en väitä että tiedän tasan), miltä tuntuu, kun velkataakka on hirmuinen. Varmasti helpotus, kun asiat etenevät, vaikka hitaasti, silti varmasti. Hieno tunne saada langat omiin käsiin, tietää tasan missä mennään ja vaikka sekin olisi lohduttoman oloinen tilanne, niin silti joku päätös kaikelle sille on näkyvissä, eikä tarvitse ajatella, että ihan kaikki on levällään ja kontrolloimattomissa.

Onnea, eipä ole enää montaa kuukautta maksettavana! :)

Vierailija
30/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tässä suklaata palkinnnokseni, itseeni tyytyväisenä!

Homma onnistui siksikin, että sovin miehen kanssa että minä otan koko paketin haltuuni ja hänen olisi vain kuunneltava miten rahat pitää nyt käyttää. Hän luovutti kaiken vastuun minulle (on sitä saanut kantaakin, huh), mutta on ollut helpompaa hallita kaikki omassa päässä.

On ihanaa, kun ensi vuonna jää jo 400e "ylimääräistä" tähän mennessä totuttuun ja kaikkki ovat oppineet elämään säästäväisemmin. Aion silloin koota säästöön juurikin sellaisen puskurirahaston, että ei iske hätä käteen kun auto tai kodinkoneet leviävät.

*namskis namskis*

Vierailija
31/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vanhoista yhtäkkiä löytyneistä saatavista - eikös saatavat ainakin yksityishenkilöiltä vanhene 3 vuodessa, jos ei saatavaa ole koko ajan ylläpidetty, eli jos ne oli vanhempia kuin 3v. ei niitä ehkä tarttiskaan maksaa..

Vierailija
32/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tapahtumaketju muuten teillä johti alunperin ulosottotilanteeseen?

Itse olen kotoa saanut neuvon, että käteistä rahaa pitää (vaikka kuinka olisi tiukkaa) olla aina tilillä parin kuukauden menojen verran, siitä voi sitten hoitaa hätätapauksia ilman että omat asiat menevät sotkuun.

Vierailija
33/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vanhoista yhtäkkiä löytyneistä saatavista - eikös saatavat ainakin yksityishenkilöiltä vanhene 3 vuodessa, jos ei saatavaa ole koko ajan ylläpidetty, eli jos ne oli vanhempia kuin 3v. ei niitä ehkä tarttiskaan maksaa..

Laittavat muistutusta tai palauttavat ulosottoon.

Vierailija
34/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi velkaneuvoja. Olivat vuodelta 2007 kolme päivähoitolaskua. Tahdon vain maksaa kaikki pois.

Tilanne lähti vyörymään vakavista sairauksista perheessä. Niiden takia kaatui pelistä pois myös mies ja jäi monen kuukauden sairaslomalle psyykkisistä syistä. Kaikki kaatui minun syliini kannettavaksi niin perheen, miehen kuin talon hoitamisesta alkaen ja väsyin ja masennuin lopultaitsekin. Kaaduimme toinen toisensa perään kuin dominonappulat. Ei riittänyt enää voimia raha-asioille ja tulot olivat surkeat. ap

Vierailija
35/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tntui kivalt lukea postiivista viestiä. Jos firma menee alta se voi käydä kelle vain. Toivon kaikkea hyvää!

Vierailija
36/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadonneet päivähoitolaskut. ap

Vierailija
37/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette selviytyneet hienosti! Ja kiitos, kun jaoit tämän, tästä saa moni lohtua ja tukea. Myös minä, jolla ei ole raha-asiat sotkussa mutta läheiselläni on ja yritän häntä autella.

Vierailija
38/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi velkaneuvoja. Olivat vuodelta 2007 kolme päivähoitolaskua. Tahdon vain maksaa kaikki pois.

Tilanne lähti vyörymään vakavista sairauksista perheessä. Niiden takia kaatui pelistä pois myös mies ja jäi monen kuukauden sairaslomalle psyykkisistä syistä. Kaikki kaatui minun syliini kannettavaksi niin perheen, miehen kuin talon hoitamisesta alkaen ja väsyin ja masennuin lopultaitsekin. Kaaduimme toinen toisensa perään kuin dominonappulat. Ei riittänyt enää voimia raha-asioille ja tulot olivat surkeat. ap

Onnea, teillä on nyt UUSI ALKU! Ihanaa, että osaatte sitä arvostaa ja että kerrot avoimesti muillekin.

Uskon, että velkakierteessä olevat saavat kirjoituksestasi apua.

Vierailija
39/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pääsee varaamalla vaikka ajan sosiaalityöntekijältä, pyytä sieltä apua edes kirjekuorien avaamiseen ja päällekkäisten laskujen karsimiseen. Jätesäkillinen kirjekuoria onkin sitten enää pino, jossa ei ole moneen kertaan samat laskut. - Tuota en jaksanut yksin, sain apua.

Suurin työ oli ehkä koota ihan kaikki talouden tulot, menot ja velat, lainat (ostin sitä varten kansiot ja arkistoin), mutta siihen saa ohjeet Velkaneuvojalta. Hänellä on oppaita.

Kun tuo työ on tehty, aletaan velkaneuvojan kanssa todelliseen työhön, eli lasketaan maksukyky, soitellaan perintätoimistot, tehdään esityksiä sähköpostitse ja niin edelleen.

- Haetaan Takuusäätiön laina, jolloin kaikki niputetaan yhden lainan alle ja maksat sen jälkeen vain sitä yhtä halpakorkoista lainaa (johon ei tarvita luottotietoja), tai

- Tehdään maksusuunnitelma omien varojesi mukaan, tai

- haetaan velkajärjestelyä.

Toivon rohkeutta edes yhdelle epätoivoiselle :)

Kiitos myötäilostanne! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi