Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarttuuko keuhkoputkentulehdus, jonka antibioottikuuri on kesken?

Vierailija
19.08.2011 |

Voinko osallistua syöpähoidoissa olevan synttäreille vai aiheutuuko siitä hänelle riskiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtopäätöksiä, vaan soita ja kysy. Ei syöpähoito suoraan tarkoita että kaikki tarttuu.

keuhkoputken tulehdus ei ole tarttuba, koska on paikallinen bakteeriperäinen tulehdus. Se tauti jonka takia olet ko. tulehduksen saanut, voi tarttua, mutta aika epätodennäköistä että tuossa vaiheessa.

Jos mietit, niin soita terveysneuvontaan ja kysy. Ei hoidoissa olevaa kannata automaattisesti vältellä. Oikeasti. Jos tilanne olisi niin akuutti, niin tuskin järkestäisi synttäreitä, sillä kuka vaan voi kantaa vaikka mitä pöpöjä mukanaan. Paras on jos kysyt henkilöltä suoraan.

Vierailija
2/5 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eihän se kehkoputkentulehdus tietenkään tartu, mutta se virus, mikä aiheuttaa ensin nuhan ja sitten keuhkoputkentulehduksen ja syöpäpotilaalla ehkä pahempaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tässä ollut yksi jälkitauti jo sen jälkeen ja tämä on nyt toinen. Ei kai se virus elä loputtoman pitkään?

Vierailija
4/5 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos antibioottikuuri on kerran kesken vielä, kuka sen sanoo minä päivänä se virus on kuollut.

Vierailija
5/5 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos antibioottikuuri on kerran kesken vielä, kuka sen sanoo minä päivänä se virus on kuollut.

Antibiotit ei kyllä tapa viruksia... Alkuperäinen tauti on virusperäinen, mutta jälkitauti bakteeriperäinen. Normaaliin kylapaikkaan menisin ihan huoletta, mutta syöpäsairaan luokse en, jos yhtään mitään oireita (Jälkitauti voi vaikka peittää uuden virusinfektion, joka voi tarttua). Heikon vastustuskyvyn omaavien luokse kylään vain täysin oireettomana, nuhattomana ja yskättömänä.