Pääkaupunkiseudulla asuvat: monta kilsaa töihin ja kauan menee aikaa???
Voit myös kertoa, matkustatko pahimpaan ruuhka-aikaan vai kenties ennen tai jälkeen aamuruuhkien ja mikä kaupunki tai mistä kaupungista mihin ja julkisilla vai omalla autolla.
Mulla kesti aikoinaan ennen mammalomia aamun ruuhkassa 16 km pätkä omalla autolla 50min-tunti. Sama pätkä meni ennen aamuruuhkia 15 minsassa, kyseessä Helsinki ja Kehä ykkönen
Kommentit (60)
Aamulla ruuhka-aikaan kuljen, mutta onneksi kehällä "oikeaan suuntaan" eli varsinaista ruuhkaa vastaan.
Aikaisempi duunipaikka oli 22 km päässä kotoa (yhdet liikennevalot vain!) ja matka-aika 15-20 minuuttia.
Nyt duunipaikka 9 km päässä kotoa, mutta muutamat liikennevalot tässä alussa, joten matka-aika 10 min.
Espoo-Helsinki väliä siis suhaan ja kehää pitkin omalla autolla.
Pelkkää ruuhkaa. Yritän viimeiseen saakka vältellä ruuhkaa. Jos onnistun kulkemaan sen ulkopuolella matkaan menee 30min, ruuhkassa n. tunti. Jännä juttu sinänsä, että ruuhka-aikaan paluumatka on aina menoa nopeampi.
Matkaa aika tarkkaan 40 km, ennen ruuhka-aikaa kuluu noin 30 min., ruuhka-aikana 10-15 minuuttia enemmän.
Pyörällä 10 min, paitsi tänään kun olin vähän myöhässä meni vähemmän. :)
menen bussilla, matkaan menee 30 minsaa ylleensä, joskus ruuhkassa 40 minsaa. Yleensä ruuhka-aikaan matkustan, mutta todellakaan ei aina kestä 40 minsaa.
Ruuhka aika tai ei, aina menee saman verran aikaa. Kävelen töihin arviolta 500 metriä. Asun Kaivopuistossa eikä reitilläni yllättäen vaikuta ruuhka.
Bussilla 15-20 minuuttia, ruuhka-aikaan 30min. Fillarilla myös 15-20min riippuen säästä.
bussilla viitisen minuuttia vaikka olis ruuhka-aikakin. Ajaa sellaista reittiä ettei siellä paljon muita autoja ole. Nyt olen ajanut matkan pyörällä joten aikaa menee 10 min.
autolla matkaa n. 15km ja ajan ruuhka-ajan ulkopuolella n. 20min mennen ja 25min tullen.
kesällä olen pyöräillyt, tällöin matka n. 13km ja aikaa menee mennen 35min ja tullen 40min.
Ja skootterilla kuljen. Aikaa menee noin 30 - 35 min sisältää lapsen viennin tarhaan. Autolla menee 30 - 45 min suunnasta ja ruuhkasta riippuen. Bussilla menisi iäisyys.
Ennen ruuhkaa, omalla autolla, matka n.13km, aikaa menee reilu 10min. Helsingissä asun, Vantaalla töissä.
menee kaikkineen (kävelyt, odotukset, matka) semmonen 20 min. - puoli tuntia, kuljen ratikalla. En kulje ruuhka-aikaan.
vaihteleviin aikoihin päivästä.
Jos menen autolla ruuhka-aikaan, matkaan menee puoli tuntia (ihan keskustaan ei tarvitse ajaa ja Hakamäentien remppa auttoi hurjasti). Muuna aikana menee 18 minuuttia.
Kuljen yleensä paikallisjunalla, ja se vie 7 min + kävelyt asemille ja asemilta työpaikalle n. 10 minuuttia.
Autolla n. 9,5km ja pyörätietä 7,5km ja ruuhka-aikaan kuljen. Lapsi pitää ensin viedä hoitoon parin km päähän vastakkaiseen suuntaan. Vajaa puoli tuntia menee matkassa riippumatta kulkeeko autolla, pyörällä vai mopolla. Ruuhka-ajan ulkopuolella olen päässyt matkan autolla parhaimmillaan 15 minuutissa, kun ei ole joutunut odottelemaan valoissa. Suurin osa matkasta on 40-60km/h rajoituksen alueella ja liikennevaloja on ehkä kymmenet kummallakin reitillä.
Bussilla matkassa menee parhaimmillaan noin 45 min yhdellä vaihdolla.
Miten espoolaiset työmatkailijat saataisiin käyttämään julkisia kulkuneuvoja?
Aamulla ruuhka-aikaan kuljen, mutta onneksi kehällä "oikeaan suuntaan" eli varsinaista ruuhkaa vastaan. Aikaisempi duunipaikka oli 22 km päässä kotoa (yhdet liikennevalot vain!) ja matka-aika 15-20 minuuttia. Nyt duunipaikka 9 km päässä kotoa, mutta muutamat liikennevalot tässä alussa, joten matka-aika 10 min. Espoo-Helsinki väliä siis suhaan ja kehää pitkin omalla autolla.
Miehellä 17km ja ajallisesti 25-30min.
Mies tekee 9-17 töitä, minä kolmivuorotyössä.
kuljen julkisilla ja yleensä 7.30 -8.00 välisenä aikan lähtö. Matka-aikaa menomatkalla 1 tunti. Tähän sisältyy kaksi tai kolme liikennevälinettä. Liikennevälineiden vaihtoihin kävelyä ja odottamista eli junassa ja bussissa istun matkasta n 35 min. Tulomatka kotiin kestääkin sitten kauemmin, koska en töistä lähtiessä katso aikatauluja. Omalla autolla matkaan menisi aikaa 35-40 min.
ja ruuhka-aikaan matkaan kuluu:
-Bussilla n. 50 min,
-Junalla 10 (kävely) + 25 min ja
-Pyörällä n. 35 - 40 min (josta pisin aika kuluu viimeisillä viidellä kilometrillä jalankulkijoita ja muita pyöräilijöitä väistellen :) )
Kävellen tai omalla autolla ( joudun usein liikkumaan konttorilta työpäivän aikana) ruuhka-aikaan.
Kävellen 15 min ja autolla 10 min!! Juu, ei ole järkeä ei.