Mitä mieltä nimestä
Kommentit (27)
Etkö mitään muuta nimeä edes harkitse? Ehdottaisin vaikka Aleksia sen sijaan?
Aku on vanha suomalainen nimi.
Aleksi ei ole yhtään sama.
ap
kuullostaa lempinimeltä tai koiran nimeltä.
Omalleni en voisi sitä enää laittaa, kun kaikki muut lapset ovat saaneet pitkähköt nimet. ;)
Harvemmin olen nimeä kuullut ja silloin nimi ollut etunimi.
Koiralla taas on ihmisen nimi yleinen niin sillä nyt ei ole niinkään väliä. Meidän koirallakin on ihmisen nimi.
ap
Mikä nimi toi nyt on?
Augustin tajuan mutta vähän turhan pramea nimi tähän perheeseen! ;)
ap
Mun veli on Aku. On kyllä osan elämästään kärsinyt siitä Ankka-huutelusta, mut toisaalta persoonallinen nimi on kivakin juttu. Ja nykyään Akuja tuntuu olevan aika paljonkin.
Sanoisin siis, että kaikissa nimissä on hyvät ja huonot puolensa ja kaikesta joku keksii kiusattavaa, jos oikein yrittää. Jos siis Aku on susta ihana nimi, niin eiköhän lapsesikin osaa sitä arvostaa.
Musta se on hieno nimi :)
Täällä Pohjantähden alla -trilogiassa Alman ja Jussin pojat olivat Akseli, Aleksi ja Akusti. :)
Iso aukko sivistyksessäni, kiitti. Tartteekin lukasta teos tarkemmin. ;)
13, tuota lapsien kiusaamishuutelua lähinnä mietin mutta ihan tosi että kiusattavat asiat kyllä löytyy meistä jokasesta ja jos lapsi sisaruksiinsa tulee niin kantaa nimeään vissiin kivasti, näin uskon. Meillä lapsilla on aika hyvin jalat maassa ja jaksaa huumoria.
ap
En vissiin saa kiitosta, kun olen (ilmeisesti) erimieltä nimestä ap:n kanssa :D
No juu, et saakaan! Ei vaan. ;)
Jos nimi on susta ruma niin minkä minä sille voin? Eihän sitten voisi antaa mitään nimeä lapselle tolla pointilla koska minä taas ehkä en tykkäisi sinun tykkäämästä nimesta? Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä.
ap
Mutta miten olisi Roni Jeremias?
;-)
oookei. Mä taidan olla liian kalkkis tähän sun huumoriin?
ap
Mietityttäisi vain mahdollinen kiusaaminen.
Roope on myös minusta oikeasti ihan kiva nimi.
Aku Ankka on välitön mielleyhtymä. En laittaisi siksi lapselle. Voivathan lapset kiusata vaikka mistä, mutta miksi pitää paiskata sellaisella nimellä, mistä varmuudella keksitään kiusaamista..
Mun pappani oli kutsumanimeltään Aku ja mun veljeni on Aku. Aku tarkoittaa mulle ihanaa rakasta miestä.
Miksi se mielleyhtymä sitten olisi huono asia?
Kertooko se jotain sinusta jos olet aikuinen (?) ja pohdit sarjakuvahahmon nimeä. Kyllä Aku taitaa perinnenimenä olla vanhempi tässä maassa kuitenkin.
Ja onhan noita nimiä: Silja (laiva), Sini (siivousmerkki) ja ties mitä kukkasista säänkuvaan!
Mistä ihmeestä voi sanoa että lasta kiusataan annetun nimen takia, voihan nimeä pitää tosi makeenakin juttuna; "Meijän luokalle tuli poika jonka nimi on Aku"! Kaikki vissiin tahtoo olla Akun kavereita?
Oletko aina noin myrtsi?
ap
oookei. Mä taidan olla liian kalkkis tähän sun huumoriin? ap
= Marja Tyrni ;-)
Muilla mitään sanottavaa?