Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aamupahoinvointi opetustyössä/palvelualalla

Vierailija
03.11.2005 |

Miten olette selvinneet (aamu)pahoinvoinnista ammateissa, joissa olette jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa?

Olen opettaja ja alkuraskauteni on ollut yhtä oksentamista. Toistaiseksi olen saanut mahani kuriin tunnilla, mutta pelkään koko ajan, että joudun yhtäkkiä syöksymään luokasta... Muutenkin on raskasta seistä oppilaiden edessä ja niellä sylkeä ja puhua sekä keskittyä asiaan, kun vatsassa velloo. En ole vielä kertonut työpaikalla raskaudestani, sillä se on vasta niin alkuvaiheessa. Pian on kuitenkin kerrottava...

Miten te olette selvinneet opetuksestanne/ jatkuvasta vuorovaikutuksesta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hurjat kokemuksen pistivät miettimään pelokkaana, toisaalta ne antoivat positiivista ajattelemisen aihetta. Luulen, että yritän sinnitellä parhaani mukaan, mutta en liikaa: jos tämä ykäily jatkuu, haen sairauslomaa. Olen nimittäin myös niin väsynyt, etten pysty hoitamaan opetustani enää hyvin, mikäli tää huono olo jatkuu vielä pitkään. Ryhmätyöt olisivat muuten hyvä ratkaisu, mutta eivät valitettavasti sovi oppiaineeseeni.

ap

Vierailija
2/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä kaikki valmis materiaali (opemateriaalit) että selviät mahdollisimman vähällä valmistelulla. Jos et oikeasti jaksa töissä, hae sairauslomaa!

Toivottavasti aamupahoinvointisi menee mahdollisimman pian ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pahoinvointi pysyi kurissa syömällä esim. hedelmän tai juomalla tripin pahimman kohtauksen tullessa. Häippäsin sitten ihan pokkana opettajanhuoneeseen syömään/juomaan, kun pahoinvointi iski. Sanoin vain oppilaille, että täytyy käydä opehuoneessa. Näin täytyy luonnollisesti toimia myös silloin, jos täytyy mennä vessaan. Eipä siinä muutakaan voi. Myöhemmin, kun raskaus alkoi näkyä, selvisi oppilaille sitten open kummallisen käytöksen syy. Oppilaitahan ei tietysti periaatteessa saisi jättää yksin, että voihan sitä harkita, että luottamuksella avautuisi asiasta esimiehelle (rehtorille) ja kysyisi, voisiko saada esim. koulunkäyntiavustajaa avuksi aamutunneille tms... Tietysti on mahdollista, että sinulla on se tilanne, ettet vielä halua kertoa raskaudestasi esimiehelle. Kinkkinen tilanne. Jos pahoinvointi on todella rajua, yksi mahdollisuus on tietysti hakeutua työterveyshuoltoon ja saada sairaslomaa.

Vierailija
4/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja jouduin jäämään sairaslomalle ihan alkuraskaudessa. Työn teosta ei tullut mitään, kun kaikki hajut oksetti sekä haavanhoidot kuvotti! Oli tosi noloa lähteä oksentamaan kesken haavan hoidon ym. Joten sain pitkän sairasloman, koska ei minusta ollut töissä mitään apua.

Vierailija
5/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pistin oppilaat myös tekemään pahoinvointikautena varsin paljon ryhmätöitä ja pitämään ryhmissä oppitunteja, koska olin niin väsynyt ja huonovointinen aamusta iltaan, etten myöskään jaksanut valmistella tunteja. Menin muutaman viikon ajan joka päivä nukkumaan viiden kuuden aikaan iltapäivällä ja nukuin aamuun asti.

Vierailija
6/6 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kakat, pissat, haavat ym ym. tehneet pahaa, mun teki vaan koko ajan niin helkutisti pahaa muuten vaan... nyt jo naurattaaa...