Voi itku mikä lukujärjestys
Ei yhtä ainutta kahdeksan aamua, vain 9 ja 10 aamuja. Ekaluokkalainen joutuu siis joka ikinen aamu olemaan yksin kotona :-(
Kommentit (13)
mutta eri huolet. Meidän 12-vuotiaalla seiskaluokkalaisella on kaksi päivää jolloin pääsee klo 16! Ja toisena niistä päivistä vielä koulu alkaa klo 8 eli hänellä on 8 tunnin koulupäivä!! Mun mielestä melko rankaa vielä tuon ikäiselle.
mutta tämän vuoksi eka luokkalasilla ei kuulemma ole ollenkaan kymmeneen menoja.
Omalla lapsellani on kaksi yhdeksään menoa ja 3 kahdeksaan menoa.
Ja olisin niin toivotut niitä 9-10 aamuja..
Voiko lapsi mennä aamulla jollekin luokkakaverille tai luokkakaveri tulla teille seuraksi? Toimi ainakin meidän ekaluokkalaisen kanssa viime vuonna!
ei aamukerhoa, eikä yhtään kahdeksan aamua. Yksin joutuu menemään. Harmi. Tämän viikon saatan, mutta ensiviikolla pitäisi sitten jo yksin pärjätä.
on koulussa 9-13 tai 10-14. Jää vähemmän aikaa iltapäivällä olla yksin.
Aamuisin toki kymppiin mennessään joutuu olemaan yksin, mutta jos nukkuukin 9 asti, niin ei siinä sitä yksikseen istuskelu aikaa jää kun aikaa menee kuitenkin: pukemiseen, aamiaiseen, hampaiden ja hiusten harjaamiseen.
Sitten kaveria hakemaan ja yhdessä koulumatkalle.
koulun pihalle n. 45 min ennen koulun alkua. Pakko vaan mennä töihin ajoissa. Eihän näillä keleillä niin haittaa, eiköhän siellä jotain keksi, mutta talvipakkasilla ja lumisateilla voi olla kurjempaa.
on lapsilla vain 1 kahdeksan aamu.
Jess -saadaan nukkua rauhassa!
eka luokka on vielä pitkälti sitä koulunkäynnin harjoittelua, ja siihen kuuluu myös kouluun lähtö. Ei sitä heti ekasta viikosta tarvitse osata, eli siis ei ole vaarallista, jos jonain päivänä lapsi unohtaakin lähteä ajoissa. Nyt vaan ekan vuoden harjoittelette sitä, että lapsi osaa olla aamut yksin ja lähteä itsenäisesti kouluun. Alkuun lapselle voi vaikka soittaa ja muistuttaa, että nyt pitäisi lähteä.
koulun pihalle n. 45 min ennen koulun alkua. Pakko vaan mennä töihin ajoissa. Eihän näillä keleillä niin haittaa, eiköhän siellä jotain keksi, mutta talvipakkasilla ja lumisateilla voi olla kurjempaa.
joten olisi sitten vaan sellaista odottelua, että milloin lähdetään. Parempi olisi jos aamut alkaisi kahdeksalta.
torstait 7 tunnin päiviä, 8-15. Aika rajua, perjantai on sitten vain 3tuntia... Taitaa jäädä torstai-illan harrastus pois.
Me saatiin järjestettyä duunihommat kyllä niin hyvin miehen kanssa. Mies tekee arkisin iltavuoroa, jolloin on aamulla kotona ja mä aamu- tai yövuoroa, jolloin oon aina iltapäiväkerhon jälkeen kotona. Mä olen ihan hemmetin onnellinen!