Ekaluokkalaisella 3 kertaa viikossa ruokailu kello 9.50!
Onko tää yleisempääkin? Kuulemma liian pieni ruokasali; kaikki ei mahdu samaan aikaan.
Kommentit (17)
Juuri luin sen ja siinä oli suositus että lounas tarjotaan klo 11-12 välillä. Siinä oli muuten niinkin, että jos koulupäivä jatkuu yli 3 tuntia ruokailun jälkeen, pitää tarjota välipala. Eli jos koulupäivä jatkuu klo 14 asti, on koulusta saatava välipala (se voi varmaankin olla maksullinen, mutta joka tapauksessa).
kun ruokasali on koulussa liian pieni, ruokailuajat porrastetaan ja yleensä just niin et aloitetaan pienimmistä.
no ompa aikaseen! onneksi tuon ikäsillä koulupäivä on lyhyt.
tulee olemaan erityisen hauskaa :( On ekaluokkalainen eli iltapäiväkerhossa saa toki välipalan. Mutta uskonpa, ettei lounas maistu tuohon aikaan (ennen kymmentä) vielä lainkaan. Laihan puolella jo valmiiksi...
Olen itse töissä koulussa, jossa eskarit aloittavat ruokailun samaan aikaan kuin ap:n lapsi. Viimeisenä syövät kuutoset, joilla ruokailu alkaa klo 12.15. Liian myöhään puolestaan. Vaatii vanhemmilta hieman vaivannäköä, että laittaa aamupäivään tai iltapäivään lisäevästä mukaan. Koulu toivoo myös sitä.
kouluruokailuun oikein tarvitaan? Ihme selityksiä.
Onhan sitä aina ennenkin syöty luokissa. Meillä syötiin ainakin koko ala-asteen aika. Ei koulussa edes ollut mitään ruokasalia.
Tätä juuri ihmettelen.
t. ap
kouluruokailuun oikein tarvitaan? Ihme selityksiä.
Onhan sitä aina ennenkin syöty luokissa. Meillä syötiin ainakin koko ala-asteen aika. Ei koulussa edes ollut mitään ruokasalia.
Mieheni (ope) koulussa eka ruokavuoro on 10.20, ja sekin on liian aikaisin. Lapsen koulussa eka 11.05
terkkuja ulomailta!
Ruokailu alkaa 12.05 koko koululla (3v-11v) eli noin 600 oppilalla. Syövät luokissaan.
ja ruokailu on kymmeneltä. Ihan älytöntä!
ja koulu päättyy 15.15. Mielettömän järkevää tämä systeemi, jossa keskuskeittiöstä tuodaan ruoka ja tämä meidän koulun keittäjä joutuu käymään kahdella koululla "muonittamassa".
milläs nuo lapsukaiset sitten pärjää päivälliseen asti? Iltapäiväkerhon välipala on kuulemani mukaan tosi pieni. Ja meillä päästään päivällispöytään vasta klo 18 aikaan niinä päivinä, jolloin minä haen lapset... Meidän ekaluokkalainen ei tuolla aikataululla pärjäisi.
ja koulu päättyy 15.15. Mielettömän järkevää tämä systeemi, jossa keskuskeittiöstä tuodaan ruoka ja tämä meidän koulun keittäjä joutuu käymään kahdella koululla "muonittamassa".
Tee ihmeessä evässämpylöitä mukaan, pillimehua ja vaikka vielä banaani.
Mutta onko se vähän kohtuutonta vaatia noin pieneltä muistaa itse sitten myös syödä ne eväänsä?
Eihän siinä jos koulu loppuu 12, mutta että kello 15...
Viis tuntia olatava syömättä. :( Ite ainakin olisin nälkäinen.
Mihin aikaan pääsee pois?
Meidän ekaluokkalaisella on ruokailu 10.45. Yhtenä päivänä menee kouluun kymmeneksi, mutta sinäkin aamuna syötiin aamupala normaaliin aikaan aamulla, ja mulla oli ajatuksena juuri tuo, että lounas on kuitenkin samaan aikaan kuin muinakin päivinä, vaikka koulu alkaakin vasta kymmeneltä.