Hyi yökk!! Söin äsken nektariinia ja
haukkailin sitä reippaasti siitä kiven ympäriltä, yhtäkkiä suussa maistui jotain outoa ja kun katsoin, olin haukannut jotain ötökkää. N. sentin mittainen joku koppakuoriaisen nökäinen pitkulainen. Yyyhhh... Inhoan ötököitä.
En tiedä oliko se nektariinin sisällä vai missä, se kivi oli raollaan joten saattanut tulla sieltä. Tai sitten siitä kohdasta, josta se on ollut kiinni oksassa. En tiedä. Kammottaa. Joo, olen yliherkkä näille. Huuhtelin jo suun mutta silti vaan maistuu kauhealle.
Kommentit (10)
oletko varma, että se oli todella ötökkä, eikä siemen?
Varmaan näkisin painajaisia. Toivotaan ettei ollu ötökkä. Ällöööööö!
Jännityksellä itekin niitä ostan. Katson aina onko nektariinissa sellaista aukkoa, missä ötökkä vois olla. Jos on, niin laitan roskiin ja vielä muovipussiin, ettei pääse pois sieltä.
Oma jännityksensä tosiaan tutkia niitä nektariineja ja et uskaltaako syödä. Ite kyllä vielä pilkon ne, en ikinä vaan haukkaus, hui!
Tästä lähin pilkon nektariinit ja persikat. Nyt ei tosin tee edes mieli niitä... AP
luonnossa on ötököitä, kaikki ei ole steriiliä. Kerran puraisin etanaa, joka oli itse pomittujen marjojen joukossa. Maistui kyllä erittäin pahalta ja maku oli suussa monta tuntia sen jälkeen. Yäks.
kun nektariinissa asui valtava mato. Olen matokammoinen siihen pisteeseen asti että kyseessä on jo fobia. Enpä ole nektariineja ostellut.
Jännityksellä itekin niitä ostan. Katson aina onko nektariinissa sellaista aukkoa, missä ötökkä vois olla. Jos on, niin laitan roskiin ja vielä muovipussiin, ettei pääse pois sieltä.
Heittää nyt turhaan ruokaa roskiin ja sit vielä biojätettä muovipussiin. Huoh mitä porukkaa.
Haljenneen nektariinin kiven sisältä pomppas joku elukka- hyi YÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!!!!
Onneksi nektariiniaika alkaa olla ohi. Toivottavasti unohdan ap:n kertoman seuraavaan sesonkiin mennessä. Meillä lapset syövät nektariineja päivittä 2-3 kpl/ nokka.
Ei ole pitkäkään aika kun jossain ip-lehdessä oli kuva parin sentin mittaisesta kuoriaisesta, joka oli asustellut paprikan sisällä.
Ötökät munivat tai menevät pieninä hedelmien ja vihannesten sisälle ja kasvavat siellä sitten täyteen mittaan samaan tahtiin kuin kasviksetkin.
Miettikää kun joku tälläinen ötökkä yöllä puskee läpi kasviksen ja alkaa yön pimeinä tunteina pörrätä pitkin kämppää...
Ties vaikka eksyy naamalle tai astut sellaisen päälle aamulla.
Tai menet silmät ristissä aamulla vessaan niin siellä sinua tuijottaa karmea otus.
T. eräs joka sai ihan hirveän sätkyn kun jääkaapissa oli musta hämähäkki. Oli varmaan tullut torilta ostettujen perunoiden mukana
t. araknofoobikko
empatiaa!!