Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden lapset ovat yksityisellä perhepäivähoitajalla!

Vierailija
18.08.2011 |

Paljonko teillä on vanhempien osuus maksusta Kelan hoitorahan ja mahdollisen kuntalisän lisäksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oon yksityinen pph. Eli mä otan kelan tuet ja vanhemmilta 250€/kk.

Vierailija
2/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli kaupungin ostopalvelu.

Ja ei kiitos enää koskaan yksityistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jää maksettavaksi 290€/kk. Kaksivuotias lapsi kyseessä.

Vierailija
4/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli kaupungin ostopalvelu. Ja ei kiitos enää koskaan yksityistä...

Itsellä se vaihtis mietinnässä.

Vierailija
5/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 EUR aikoinaan (nyt lapsi koulussa). Tosin hoitopäiviä oli vain 15/kuukausi.

Vierailija
6/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli kaupungin ostopalvelu. Ja ei kiitos enää koskaan yksityistä...

Itsellä se vaihtis mietinnässä.

Oli todella usein saikulla ja varahoitopaikkaa ei tietenkään saanut.

Mies oli silloin töissä ja minä työkkärin kurssilla.

Meinasivat laittaa minut karenssiin kun olin niin paljon pois kurssilta. Kivaa... NOT.

Vierailija
7/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkä että viisi päivää kk saat käyttää päiväkoti palveluja vaikka oliskin yksityisellä?

ja etjä yleistä jos teille sattunut sairastapaus? JOOKO?

Mä olen yksityinen ja otan saman mitä kunta päälle 240€ se tai olla täysi aikaiselta.

Toivottavasti saadaan kunnalta sopimut maksuihin myls heiltä kellä on maksut pienemmät kuin tuo täysi maksu jotta hekin saavat käyttää kodinomasita hoitomuotoa :)

MUISTAKKAA että aina otatte yhteyden johtajaan jos ongelmia hoidossa! Meillä on myös valvontamme emme voi ihan miten vaan hoitaa lapsia!

Myös koulutusta ollaan alettu vaatiin eli ammatillinenkoulu pitää olla käyty perhepäivähoidonpuolella.

Vierailija
8/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärässä ei pitäs kirjoittaa.... onpa teil arvuuttelelua illaksi sit tossa mun tekstissä

Vierailija
9/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää maksettavaa.

Vierailija
10/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

350e on hoitomaksu minulla.

miksi tuollainen hinta?

Vierailija
11/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni mahdollisesti aloittaa yksityisellä perhepäivähoitajalla ja toivon kovasti että voisi siellä aloittaa. Nyt kun olen käynyt päiväkodeissa tutustumassa vaihtoehto tuntuu entistä houkuttelevammalta ja olisin valmis maksamaan ekstraa kyllä jos tiedän että hoitaja on hyvä. Mutta suunnilleen hinnat kiinnostaa. Ottaako moni vain tuon 250 e kuukaudessa, ovatko korkeammat maksut yleisiä?

Vierailija
12/18 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yli 3v 610 euroa. Tästä vanhempien maksuosuus on 300 euroa, loput kuntalisää ja Kelan hoitorahaa.

Olen jutellut hänen kanssaan näistä raha-asioista, kun harkitsin omien lasten laittamista sinne perhepäivähoitoon. Olisin laittanutkin todella mielelläni, mutta ryhmässä ei vapautunut paikkoja.

Muistakaa, että raha ei ole suoraa palkkaa hoitajalle. Yksityisyrittäjänä tuosta pitää maksaa eläkevakuutusmaksu ja jäljelle jäävästä vielä tuloverot. Tuloista käteen jää puolet, joka on mielestäni todella vähän. Esim. neljällä yli 3v lapsella käteen jää 1200 euroa - se ryhmä hänellä nyt on.

Vierailija
13/18 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapsi olisi ikuisesti lapsi ja ikuisesti sillä yksityisellä perhepäivähoitajalla :)

Vierailija
14/18 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on kunnan ostopalvelusopimus, ja hoitaja saa 3 kokonaista hoitopäivää viikossa (10-15pv/kk) hoidossa olevasta kuopuksestamme n. 650e kuussa kunnalta, ja samoina päivinä osan päivästä hoidossa olevalta eskarilaiselta muistaakseni n. 320e kuussa.

Normaalisti kunta velottaisi meiltä normaalin hoitomaksun, jonka maksaisimme myös silloin, jos lapset olisivat kunnallisella pph:lla tai päiväkodissa, eli 210e/kk/lapsi, mutta koska mieheni on opiskelija eikä hänen tulojaan huomioida päivähoitomaksua laskettaessa, ja minun tuloni jäävät juuri sen rajan alle, jolta päivähoitomaksua aletaan veloittaa, niin me emme siitä maksa.

Vierailija
16/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi korkea maksu; 350e.

Plus, olen koulutettu ja hyvä työssäni.

Yrittäjänä minulla on juuri nämä yel+ vakuutusmaksut.

Työ on myös rankkaa koko meidän perheelle, miehenkin täytyy jaksaa esim. sairaslomapäivänä lapsilaumaa omassa kodissaan.

T. Se jonka maksu 350e.

Vierailija
17/18 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen päälle saan kunnan tuen ja kelan tuen. erityisruokavalio lisää maksua. esim. keliakia ja maidoton.

Vierailija
18/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

420€/kk kaksi lasta. Parasta yksityisen kanssa on se,että yrittäjän kanssa voi sopia haluamansa ehdot. 420€/kk kaksi lasta. Parasta yksityisen kanssa on se,että yrittäjän kanssa voi sopia haluamansa ehdot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi