Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin pahoin, kun yritän päättää mennäkö töihin vai olla vielä kotona.

Vierailija
18.08.2011 |

Sain tänään työtarjouksen todella kivasta paikasta. Vaikutti hurjan hienolta ja kivalta, huomenna pitäisi ilmoittaa otanko työn vastaan, tammikuussa alkaisi.

Lapset ovat suuri mutta tässä kysymyksessä: meillä on kaksi pientä lasta, tammikuussa ovat 1v2kk ja 2v3kk. Päivistä tulisi väkisin pitkiä, koska emme voi juurikaan joustaa hakuajoissa miehen kanssa. Jonkin verran voisivat miehen vanhemmat hakea lapsia päiväkodista aikaisemmin, mutta ei heitäkään kokoaikaa voi vaivata.

Mitä tekisit tilanteessani? Jäisitkö kotiin (jossa mukava olla) vai menisitkö töihin (lisää rahaa, uusia haasteita, mahtava tarjous)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kipuilin saman asian kanssa viime keväänä. Olisin halunnut olla vielä lasten kanssa kotona (olivat silloin 1v ja 2 1/2v), mutta taloudellisesti se ei ollut mahdollista.

Sinun täytyy nyt pikapäätöksellä tehdä kyllä iso päätös, mutta pyri nyt punnitsemaan asiaa huomiseen, että olisit sitten ITSE sujut asian kanssa.

Lapset kyllä tulevat varmasti pärjäämään hoidossa hienosti.

Itse olin ainakin tyytyväinen, kun sain työelämässä uusia haasteita ja aikuisen seuraa, jota en kotona saanut. Kannustaisin sinua ottamaan työn vastaan. Tsemppiä päätökseen.

Vierailija
2/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko palomiehiä molemmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen ottaa työpäivälyhennyksen vai mikä se olikaan 6h/pvä laki jo sanoo että se on myönnettävä. esim miehesi ekaksi kun sinä aloitat ja kun olet vakituisena niin muutaman kk kuluttua sinä.. mikä työ on sellainen mistä ei pysty joustamaan ?

Vierailija
4/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin älä mene vielä töihin. Jos tulee paha olo pelkästä ajatuksesta niin ei se siitä parane. Ehdit tehdä töitä loppuiäksi ja seuraava tarjous voi olla vielä parempi.

Itse olin kotona lapsen kaksi ensimmäistä vuotta ja minusta se toinen oli melkein tärkeämpi lapselle kuin ensimmäinen.

Vierailija
5/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko palomiehiä molemmat?

Minä olen lto ja mies tiukalla työajalla 8-16.

En tiedä mitä tehdä. Toisaalta en millään haluaisi pienemmän takia, isomman uskaltaisin kyllä laittaa. Taas nyt pääsisivät samaan ryhmään, syksyllä isompi menisi isojem ryhmään. Mutte ehkä sitten ei ahdistaisi pienemmänkään puolesta.

Taas sitten menisi vakivirka kivassa talossa. sivusuun.

ap

Vierailija
6/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisit hoitamaan toisten lapsia ja laittaisit omasi vieraan hoitoon, jos taloudellisesti ole ihan pakko tässä vaiheessa. Jotenkin ymmärtäisin, jos työsi oli jotain ihan toisenlaista ja olisit kyllästynyt hoitamaan lapsia ja kotia.

Vierailija
7/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ylennystä tiedossa tms.? Tosin jos virka tiedossa ja ne yhtä kiven alla kuin esim. peruskoulun aineenopeilla, niin ottaisin sen varmaan vastaan. Epävarmoilla pätkäsijaisuuksilla ei ole kiva kitua vuodesta toiseen. Miten he suhtautuisivat osittaiseen hoitovapaaseen niin että tekisit esim. 4-päiväistä viikkoa?

Vierailija
8/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virka olisi tiedossa, eivät suostu osa-aikaisuuteen.

Tottakai sitä itsekin miettii, että menisi sitten hoitamaan muiden lapsia ja pistäisi omat hoitoon. Mutta se nyt ei vain ole sama asia, hoitaa omia tai tehdä ammatillista kasvattamistyötä. IHan eri hommaa se on.

Talo vaikutti kivalta, tilat uudet ja hienot, motivoituneen tuntuinen porukka.

Mutta töitä ehtii elämässä tekemään, ehkä niitä virkojakin tulee eteen myöhemminkin.. En tiedä. Lapset on pieniä vaan kerran.

ap

Vierailija
9/9 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan lähtisi. Sun lapsethan voisi joutua vaikka mihin persläpeen, mutta SÄ saisit olla hyvässä paikassa.

Ajattele nyt itsekin, jos ei todella ole PAKKO, niin älä lähde. Lapset ovat vain kerran pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän