Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt kysyn: Olivatko nämä mielestänne kalliit?

Vierailija
18.08.2011 |

Ostin puolivillaisen (heh, hauska termi) mekon, maksoi 120 €.

Sitten ostin avokkaat, maksoi 79 €.

Olivatko nämä mielestänne kalliita vai ihan normaalihintaisia mitä te itsekin ostelette?

Minä en ole yleensä ostanut noin arvokkaita käyttövaatteita, koska kyllästyn niihin todella nopeasti. Mutta nämä nyt halusin ja alkoi tuntua että meninkö euroissa sekaisin.....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onnea mieleisistä ostoksista!

Vierailija
2/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat mieleisiä ja laadukkaita.

Eli kyllä, maksan vaatteista ja kengistä ihan säännöllisesti tuon verran, mutta pidänkin niitä yleensä aika kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin ovat olleet jo käytössä ja hyviltä tuntuvat. Pieni morkkis kuitenkin :)

ap

Vierailija
4/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole paha hinta. Heräteostkseksi ovat kalliita, mutta ei tolkuttoman kalliita ;)

Lopullinen arvo selviää vasta käytössä, siis käytetäänkö ja miten kestää hyvänä.

Vierailija
5/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin edullisia olivat

Vierailija
6/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita vuosiksi, en kuukausiksi. Alle 70 euron harvoin löytää hyviä kenkiä.

Vierailija
7/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka maksoi 112 euroa, joten mun mielestä hyvästä mekosta saa maksaa jonkun verran. Avokkaita olen katsellut pari viikkoa ja kaikki jotka sopivat mun jalkaan ja näyttävät edes siedetteviltä, maksavat vähintään sen 60 euroa eli ei nuo kengätkään ole kalliit.

Vierailija
8/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon perusteella voi sanoa vielä mitään. Riippuu tietenkin, minkälaisia ovat. Jos ovat jotain "ajattomia perusvaatteita", niin en tajua, miksi maksaa niistä paljon vain siksi, että ovat vaikkapa kallista merkkiä, kun periaatteessa samanlaisen saa halvallakin. Jos ovat jotain erikoisia ja aivan erityisen hienoja, niin silloin asia on vähän toinen.

Vierailija
9/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta mekko on halpa jos se maksaa alle 50 e, ja kallis jos maksaa yli 150 e. Avokkailla suunnilleen samat hintakategoriat minulla.

Vierailija
10/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengistä hyvinkin kohtuullinen hinta, saattaisin pitää jopa löytönä jos ovat kuitenkin laadukkaat.

Mekosta en yleensä maksa noin paljon, koska olen alennusmyyntien uhri... Jos olisi 240 euron mekko puoleen hintaan, pitäisin edullisena hankintana ja juoksisin ostamaan, mutta jos olisi 120 euron normaalihintainen mekko, se olisi minulle epätavallisen "kallis" ostos. Olen vähän höynäytettävä näissä ale-jutuissa...

Vierailija
11/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mekko kallis. No jos ihan perusavokkaat, niin sitten ok hinta. Mekko saisi olla superlaadukas, mukava ja istuva etten kokisi morkkista tuosta hinnasta. 100e alkaa olla mulle katto, paitsi juhlamekoista jotka usein maksavat enemmän (ainänsä tyhmää kun käyttöä kuitenkin tulee vähemmän).

Vierailija
12/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mekon osalta riippuu aika paljon siitä, millaista puolivillaa kangas on. Paksua vai ohutta, ryhdikästä vai fletkua, mitä se toinen puoli on (puuvilaa, akryyliä, silkkiä, viskoosia? Neuletta vai kudottua? Millainen leikkaus jne siinä on. Voi olla kallis tai edullinen tai juuri sen hintainen kuin kuuluukin.

Oman kokemuksen mukaan käyttövaatteisiin sijoittaminen kuitenkin kannattaa. Sitten niihin ei kyllästy niin nopeasti.

Vierailija
13/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80€ avokkaista...

Ja mekkokin kallis. Mutta mä taidankin taas olla ainoa ns. normituloinen, kaikki muut tienaa 8000€ / kk.

Vierailija
14/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hameen 49e, juhlakengät 159e ja erilaisia koruja parina päivänä. Ai niin, myös farkut 119e, pusero/paita 180e.

Silloin harvoin kun ostan, ostan vain laatua ja ajattomuutta. Nämä kestävät aikaa ja käyttöä.

Vierailija
15/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mekko on ajaton, ja käytät sitä tyyliin 2-3 vuotta, niin ei se ole kallis.

Itselläni on kipuraja kaksinumeroinen luku. Juuri hipelöin Espritin "puolivillaista" hihatonta mekkoa. Jotain 89 e tms. On nyt siinä rajoilla...

Sama avokkaiden kanssa. Käytätkö pitkään? Laadukkaista kengistä tuo on ihan käypä hinta.

Vierailija
16/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokkaat ovat mustat Vagabondit. Ne olivat ensimmäiset mustat avokkaat, jotka näyttivät mielestäni hyviltä ja myös tuntuvat. Ennen kaikkea se että ovat hyvät jalassa. Toivon todella että saan käyttää niitä pitkään.

Mekko on näitä nykypäivän liivimekon tyyppisiä. Siis ihan mekko, ei aukea edestä. Leikkaus sopi juuri minun vartalolle ja väri tumma (ajaton). Sen verran pitkä että voi käyttää sukkiksien kanssa, mutta miksei farkkujenkin. Olen pitänyt sitä nyt yhden päivän, eikä se rypistynyt ollenkaan. Vuorillinen, villaa 60%, en muista mitä loput. Joku "merkki" se oli, mutta en siihen kiinnittänyt huomiota (enkä edes muista mikä).

Eli kohtuudessa olen pysynyt :)

Näytin ostokset kotona miehelle, hän kehui että kivan näköiset. Sanoin että mekko oli aika hintava. Hän kommentoi että "ai, no mutta jos kerran pidät siitä niin sama se".

Ja olemme keskituloisia.

ap

Vierailija
17/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä ostaisi itselleni noin kallista vaatetta!

Vierailija
18/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivillainen on mielestäni kallis, kun ei ole edes täysvillainen (kuulostioa joo fiksulta :D), mutta kengät, jos ovat aitoa nahkaa, niin ihan normaalihintaiset.

Vierailija
19/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivillainen on mielestäni kallis, kun ei ole edes täysvillainen (kuulostioa joo fiksulta :D), mutta kengät, jos ovat aitoa nahkaa, niin ihan normaalihintaiset.

Vierailija
20/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ok. Normisti en ostaisi tuon hintaisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan