Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö 1 tapettiseinä huoneessa on muotia?

Vierailija
18.08.2011 |

Mietin makuuhuoneremonttia, ja tuli mieleeni, että joko nuo voimakaskuvioiset tehostetapetit ovat menossa pois muodista? Niitä on näkynyt kuitenkin jo aika monta vuotta.

Kannattaako sellaista mielestänne enää laittaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hitossa, mutta vain jos et tykkää siitä

Vierailija
2/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata sisustaa muodin mukaan, vaan sen mukaan, mistä itse tykkää.

Mutta jos et halua makkarisi seinän viittaavaan viime vuosien pintamuotiin, kannattaa valita joku ajattomampi tapetti esim. Tapettitalon valikoimista. Semmoiset yksiväriset tapetit, joissa on isohko kuvio kiiltävämmällä (mutta samalla värillä), on aika tyypillistä viimevuosien jokapaikansisustukselle.

Meillä on makkarissa yksi seinä Kaipiaisen Kiurujen yötä, koko huoneeseen se ei olisi tummuutensa takia sopinut ja olisi tullut lisäksi aika kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut tuota makuuhuoneremonttia jo useamman vuoden, ja nyt kun se on ajankohtainen, pelkään sisustustrendien ajaneen haaveideni ohi.

Tokikaan en yritä surffailla viimeisimmän muodin aallonharjalla, mutten haluaisi myöskään tehdä sisustusratkaisua, joka tuntuu jo parin vuoden päästä aikansa eläneeltä ja vanhahtavalta.

t. ap

Vierailija
4/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan yhdellä seinällä on tapetti ja muut maalattu. Viikonlopun juttu. Älä turhaan pelkää.

Vierailija
5/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikaan en yritä surffailla viimeisimmän muodin aallonharjalla, mutten haluaisi myöskään tehdä sisustusratkaisua, joka tuntuu jo parin vuoden päästä aikansa eläneeltä ja vanhahtavalta.

t. ap

tuntuu, että jos valitsee jotain "muodin mukaan", se alkaa tuntua vanhalta, koska samanlaista tulee vastaan joka paikassa - mutta tää on vain oma mielipiteeni!

En tiedä, millaista värimaailmaa olet kaavaillut, tai millaisia kalusteita ja esineitä makkarissanne on, mutta ainakin tuo tapettiseinä ei toisi mieleen niin paljon tätä viime vuosien muotia, jos se oli värimaailmaltaan tumman ja mahtipontisen sijaan lempeä tai heleä, ja kuviot pienempiä. Kootut murut -blogissa on ihanaa tapettia eteisessä, kannattaa tsekata. Vaikka väri- tai kuviomaailma natsaiskaan juuri sulle, voit ainakin saada ideioita siitä, millainen tapettiseinä voisi olla tuollaisen suurikuvioisen ja tummemman sijaan.

Vierailija
6/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuva Kootut murut -bloggaajan kodin eteisestä:

http://www.flickr.com/photos/kootutmurut/5966742799/

Vierailija
7/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat tapetit pitää siis repiä pois ja tehdä pohjatyöt, jotta 3 seinää voi maalata ja sitten tuon yhden tapetointi.

Tyylillisesti huoneesta tulee entistä selkeämpi ja modernimpi. Olen nimittäin perinjuurin kyllästynyt "tanskalaisromanttiseen" tyylisuuntaan, joka huoneessa aiemmin oli. Muun kotimme olemme jo selkeyttäneet, mutta makuuhuone metallisine sängynpäätyineen on vielä jäljellä.

Uudeksi sängynpäädyksi tulee Ikean Malm-sarjaa vaaleaksi petsatun tammen värisenä. Vastakkaiselle seinälle tulee kaksi saman sarjan 90cm korkuista lipastoa rinnakkain.

Olisin halunnut kalusteet valkoisina, muttei sängynpäätyä ollut sen värisenä saatavilla. Se pisti vähän suunnitelmia uusiksi.

t. ap

Vierailija
8/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan niistä tykännyt.

Mutta jos sinä tykkäät, laita. Mitä väliä sillä onko jokua asia in vai jos itseä miellyttää?

Vierailija
9/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapetti on raikas ja kaunis, mutta itse haen nyt vähän pelkistetympää ja graafisempaa tyyliä.

t. ap

Vierailija
10/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tapetti ja lattia sovi sävyiltään yhteen, eikä edes se koristetyyny siihen seinään...

Ja kuka hullu muka käyttää täysvalkoista pehmeää mattoa eteisessä, kun perheessä on kaksi isoa koiraa???

Vierailija
11/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tapetti ja lattia sovi sävyiltään yhteen, eikä edes se koristetyyny siihen seinään...

Ja kuka hullu muka käyttää täysvalkoista pehmeää mattoa eteisessä, kun perheessä on kaksi isoa koiraa???

Tuo kirkas limetinvihreä on jännä valinta koiran pedissä ja lampussa, itse en kotiini ottaisi, mutta aika rohkea yhdistelmä.

Matosta voit varmaan kysyä blogistilta itseltään, blogissa on kommentointimahdollisuus. Käsittääkseni tuo kuva on otettu kesällä, ei meillä ainakaan koira juuri kesällä sotke.

Vierailija
12/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata sisustaa muodin mukaan, vaan sen mukaan, mistä itse tykkää. Mutta jos et halua makkarisi seinän viittaavaan viime vuosien pintamuotiin, kannattaa valita joku ajattomampi tapetti esim. Tapettitalon valikoimista. Semmoiset yksiväriset tapetit, joissa on isohko kuvio kiiltävämmällä (mutta samalla värillä), on aika tyypillistä viimevuosien jokapaikansisustukselle. Meillä on makkarissa yksi seinä Kaipiaisen Kiurujen yötä, koko huoneeseen se ei olisi tummuutensa takia sopinut ja olisi tullut lisäksi aika kalliiksi.

mutta mitä itse olen sisustusblogeja seurannut, tuntuu Kiurujen Yö -tapetti olevan nimenomaan sitä tämän hetken pintamuotia. Ainakin joka toisessa blogissa sitä kovasti in-juttuna mainostetaan. Tai Tapettitalon tapetteja ylipäänsä. Ts. tällä hetkellä muotia ovat "ajattomat tapetit", jos tapettia ylipäänsä haluaa laittaa.

Ei sinänsä millään pahalla, minustakin Kiurujen Yö on tosi kaunis tapetti ja Tapettitalolla ylipäänsä hienoja tapettivaihtoehtoja.

Vierailija
13/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää kyllä muutakin kuin sitä loputonta Kiurujen yötä. Jos siis haluaa olla vähänkään omaperäinen.

Vierailija
14/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nuo Tapettitalon perinnetapetit?

Millä kannattaisi googlata?

Vierailija
15/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäiskö hankkia täksi talveksi kolohaalari?? Mulle on siis ihan sama mitä lapsella on päällä KUNHAN SE VAIN ON MUOTIA!

Vierailija
16/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mistä on kyse, mutta vittuilemaan pitää päästä.

Toivottavasti et myrkytä lähipiiriäsi omalla pahallaolollasi.

Vierailija
17/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata sisustaa muodin mukaan, vaan sen mukaan, mistä itse tykkää. Mutta jos et halua makkarisi seinän viittaavaan viime vuosien pintamuotiin, kannattaa valita joku ajattomampi tapetti esim. Tapettitalon valikoimista. Semmoiset yksiväriset tapetit, joissa on isohko kuvio kiiltävämmällä (mutta samalla värillä), on aika tyypillistä viimevuosien jokapaikansisustukselle. Meillä on makkarissa yksi seinä Kaipiaisen Kiurujen yötä, koko huoneeseen se ei olisi tummuutensa takia sopinut ja olisi tullut lisäksi aika kalliiksi.

mutta mitä itse olen sisustusblogeja seurannut, tuntuu Kiurujen Yö -tapetti olevan nimenomaan sitä tämän hetken pintamuotia. Ainakin joka toisessa blogissa sitä kovasti in-juttuna mainostetaan. Tai Tapettitalon tapetteja ylipäänsä. Ts. tällä hetkellä muotia ovat "ajattomat tapetit", jos tapettia ylipäänsä haluaa laittaa.

Ei sinänsä millään pahalla, minustakin Kiurujen Yö on tosi kaunis tapetti ja Tapettitalolla ylipäänsä hienoja tapettivaihtoehtoja.

tuo Kiurujen yö makkarissa jo vuosia, ihastuin siihen aikoinaan asuessani lähellä Tapettitaloa 90-luvun loppupuolella. Oon kyllä parissa blogissa törmännyt tuohon Kiurujen yön hehkutukseen, hirveästi en sisustusblogeja seuraa.

Vierailija
18/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on harvinaisen hyvä olla. Naurattaa vaan nämä jutut. Onko niin että täällä päästellään ulos asioita joita ei ääneen kehdata sanoa? En ole vieraillut vielä montaa kertaa. Anteeksi.

Vierailija
19/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäruusu, tamperelainen tapettikauppa, jolla myös verkkokauppa. On jos jonkinmoisia tapetteja moneen eri makuun.

Vierailija
20/20 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat tapetit pitää siis repiä pois ja tehdä pohjatyöt, jotta 3 seinää voi maalata ja sitten tuon yhden tapetointi. Tyylillisesti huoneesta tulee entistä selkeämpi ja modernimpi. Olen nimittäin perinjuurin kyllästynyt "tanskalaisromanttiseen" tyylisuuntaan, joka huoneessa aiemmin oli. Muun kotimme olemme jo selkeyttäneet, mutta makuuhuone metallisine sängynpäätyineen on vielä jäljellä. Uudeksi sängynpäädyksi tulee Ikean Malm-sarjaa vaaleaksi petsatun tammen värisenä. Vastakkaiselle seinälle tulee kaksi saman sarjan 90cm korkuista lipastoa rinnakkain. Olisin halunnut kalusteet valkoisina, muttei sängynpäätyä ollut sen värisenä saatavilla. Se pisti vähän suunnitelmia uusiksi. t. ap

se nyt on pidempi homma, mutta tarkoitinkin, että sitten kun olet tehnyt rempan ja JOS kyllästyt taas parin vuoden päästä, niin ei sen yhden tapettiseinän repiminen ota enää paljon aikaa, jos muut on maalattu.

Tehkää pohjat hyvin. Meillä meni makkarin remppa sentti x sentin paloina ja lopulta revittiin kipsilevyt irti. Edellinen oli vetänyt tapetit

-80 luvulla maalaamattomaan seinään ja myös patterin taakse. Jihaa..!.

Nykyään on myös tosi kivoja fototapetteja, mutta niihin varmasti kyllästyy nopeasti, jos aiheena on maisema... itse laitoin makkariin fototapetin, aiheena itse ottamani kuvan, johon sain napatuksi auringonsäteen pilkahduksen kumpupilvisellä taivaalla. En ole toistaiseksi kyllästynyt ja vieraatkin on ihastelleet.

Yksi vaihtoehto on koriste-/sabluunamaalata yksi seinä, esim. valkoisella ja täyskiiltävällä. Tikkurilalla on kivoja ideoita. Itse suosin lastenhuoneissa koristemaalaamista, kun muksut kasvaa niin nopeasti. Kesällä tein 9-v. pojan huoneessa maalausrempan, nallet ja autot pois ja maalasin seinälle Bart Simpsonin.

Hauskaa hikoilua!

Viitonen