Elokuvatarkastamo myöntää virheensä: Autot 2 -animaatio ei sovi pienille lapsille
Sanovat myös, että alle kolmivuotiaiden paikka ei ole elokuvateatteri.
Hesari kertoo.
Kommentit (48)
Nähtyäni trailerin. Olin yllättynyt että on sallittu kaikille. Käytiin katsomassa leffa 2-vuotiaan kanssa ja jouduin peittämään pojan silmät pari kertaa. Lisäksi monet lapset kyllästyivät juoneen, oli pälinää ja "mennään pois" -juttuja. Omakin poika pyysi isää laittamaan tilalle nalle puhia :)
Ihmetten vielä miksi toy story 3 on k-7...
Leffa oli surkea, jopa aikuiselle. Pitäydymme cars kakkosen osalta kirjoissa.
se haastateltu henkil; nimenomaan sanoi, että nämä päätökset ovat vaikeita. Esim elokuva saattaa olla ihan ok monille 4-vuotiaille, mutta sitten ei 2-vuotiaille. Minusta parasta olisi, jos oli PG (Parental Guidance luokitus) kuin Usassa ja Isossa Britanniassa. Tämä tarkoittaisi, että vahempien harkinnan mukaan vanhempien seurassa lapsille. Ei tarvi sanoa pääseekö 5-vuotias, mutta 4.5 vuotias ei.
vastuu on vanhemman joo, mutta ykkösosa oli paljon rauhallisempi ja kun ikäraja on nyt S eli kaikille sallittu, ei viksummankaan aikuisen mieleen välttämättä tule, että elokuva on aika roisi. Trailerista saa osviittaa, mutta ei kai sen katsominen pakollista ole, jotta elokuviin pääsee... Mutta en kyllä itsekään veisi 2-vuotiasta katsomaan edes sitä ykkösosaa, jos se elokuviin palaisi, vaikka meillä sitä on pienetkin tietokoneelta katsoneet. Se iso valkokangas, kovat äänet ja hämäryys tekee varmaan teletapeistakin jänniä :)
13
Ihan kuin olisi joillekin lapsenmielisille aikuisille suunnattu. Outo leffa.
tarjoaa hupia myös aikuisille.
Minusta se on hyvä, sillä harvoin lapset keskenään elokuvia katsovat.
nimim. muutamia kertoja elokuvissa nukkunut :(
ja oli HAUSKAA!
En tiiä millasia hermoheikkoja teidän ekaluokkalaiset on, mutta ihmettelen, kuinka voi kokea tuon elokuvan pelottavana.
tarviiko niitä elokuvia kattoo vaikka oheis krääsää on? minun poikani tykkää spidermanistä mutta ei todellakaan katsele vielä spidermanelokuvia. ikää on 7 vuotta. ja kai nyt helvetti jokainen tietää ettei alle 3 vuotiaan paikka oo elokuvateatterissa?????? pitääkö oikeesti vanhemmin kertoo joka ikiseen asiaan ohjeet että osaa kasvattaa lastansa? ekö vanhemmat tajua itse olla viemättä alle 3 vuotiasta leffateatteriin jos sitä ei ole erikseen sanottu???? ehkä suomeenki pitäs tulla ohjeet samaan tyyliin ku että "ÄLÄ LAITA KISSAA MIKROAALTOUUNIIN" ku ei näköjään täälläkään osaa vanhemmat ajatella omilla aivoilla.!!!!!!!!!!!!!!!!!
lapsille aikuisten elokuvistakin.
Tähtien sodasta, erilaisista supersankarielokuvista, Pirates of Caribbean ymv.
Meilläkin lapset tykkää leikki ym. tuotteilla, mutta eivät tule itse elokuvia näkemään vielä vuosikausiin.
Ensinnäkin, cars2 leffan ikäraja ei ole 7. Ihan selvyydeksi, jos se yksi kapitaaleilla huutava niin luuli.
Ja toisekseen, miksei 2-vuotiasta saisi viedä elokuvateatteriin? Miksi se ei ole sopiva paikka? Siis jos näytettävä leffa on sopiva.
Onko parempi viedä lapsi kadulle, jossa teinit räkii ja huutaa vittusaatanaa, tai katumainokset on täynnä pikkuhoususillaan hyppiviä naisia ja aikuiset on kännissä ja polttaa tupakkaa.
Vai pitääkö lapsi viedä joka päivä pelkästään leikkipuistoon, koska siellähän kaikki lapset ja aikuiset on vallan ihania ja omaavat hyvät käytöstavat?
Vai pitääkö lapsi pitää vain sisällä, sulkea radio ja tv ja toivoa että kun koulu alkaa on maailmasta tullut paratiisi?
Kuinka moni heistäkin paheksujista näyttää dvd-leffoja lapsilleen päivittäin? Onko se parempi kuin leffateatteri 2 kertaa vuodessa? Ps. Leffa oli pienessä salissa, ei ollut kovin pimeää ja äänet eivät olleet yhtä lujalla kuin bondissa.
etää ELOKUVISSA ON MYÖS IKÄRÄJÄ,JOKA KERTOO MINKÄ IKÄISELLE ELOKUVA ON SOPIVA!!!!
JOS VANHEMMAT EIVÄT ITSE OSAA SITÄ NOUDATTAA NI ON TURHA ITKEÄ MUILLE. OMIA AIVOJA VOI KÄYTTÄÄ JA OTTAA ITSE VASTUUN LAPSENSA KASVATTAMISESTA ETTEI MUIDEN TARVITSE KÄDESTÄ PITÄEN OPETTAA..
JOS IKÄRÄJÄ AUTOT ELOKUVASSA ON 7 VUOTTA NI MIKÄ VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEA TAJUTA ETTÄ SILLOIN ELOKUVA EI SOVI ALLE 7 VUOTIAILLE!!!!
JOS VANHEMMAT ITSE VIEVÄT ALLE 7 VUOTIAAN KATSOMAAN ELOKUVAA NI SILLON SE ON OMA VIKA. EI SE OLE KENENKÄÄN MUUN SYY.
Ihme vouhkaamista. Elokuvien ikärajat on ihan eri asia kuin vaatteiden kokotaulukot. 120-senttinen paita todennäköisesti sopii kaikille 120-senttisille, mutta K7-merkitty leffa voi joko sopia tai olla sopimatta 7-vuotiaalle. Se saattaa myös sopia jollekin 5-vuotiaalle tai olla sopimatta 11-vuotiaalle. Vanhempien pitää itse osata arvioida omien lastensa sietokyky. Trailerit on myös sitä varten, että voi etukäteen ottaa maistiaisia leffasta ja miettiä, voiko Annica-Wernerin viedä elokuviin. Ja voiko Annica-Werneriä ylipäätään viedä elokuviin, jos sitä ottaa korviin naapurin Milla-Mollan melodikan ääni.
ps. Leffa oli pienessä salissa, ei ollut kovin pimeää ja äänet eivät olleet yhtä lujalla kuin bondissa.
jossa oli pimeää ja äänet niin kovalla että sattui korviin ja penkit tärisi. Ääni peitti onneksi suurimman osan siitä pienten lasten itkusta. Jotkut lähtivät kesken elokuvan pois. kaikki eivät selvästikään olleet etukäteen ottaneet selvää, että elokuva on ihan eri tyyppinen kuin cars 1, joka oli sympaattinen elokuva.
En myöskään minä. Ihan älytöntä kohellusta, ei päätä ei häntää.
Tämä on niitä elokuvia, joiden suosiota ihmettelen. Kuten se ensimmäinenkin. Autot sinällään hyvin mietittyjä, mutta harvinaisen typerät juonet ja päätöntä kohellusta.
En myöskään minä. Ihan älytöntä kohellusta, ei päätä ei häntää.
Tämä on niitä elokuvia, joiden suosiota ihmettelen. Kuten se ensimmäinenkin. Autot sinällään hyvin mietittyjä, mutta harvinaisen typerät juonet ja päätöntä kohellusta.
tässä toisessakin periaatteessa mutta kohderyhmä vain väärä. Onko teidän lapset siis katsoneet sen kakkosen kun kirjoitat monikossa että eivät ole koskaan tykänneet autot-leffoista?
ps. Leffa oli pienessä salissa, ei ollut kovin pimeää ja äänet eivät olleet yhtä lujalla kuin bondissa.
jossa oli pimeää ja äänet niin kovalla että sattui korviin ja penkit tärisi. Ääni peitti onneksi suurimman osan siitä pienten lasten itkusta. Jotkut lähtivät kesken elokuvan pois. kaikki eivät selvästikään olleet etukäteen ottaneet selvää, että elokuva on ihan eri tyyppinen kuin cars 1, joka oli sympaattinen elokuva.
En minäkään tuonne isoon saliin lastani olisi vienyt. Ja jos olisin kokenut että lapsi kärsii, samantien olisin lähtenyt pois.
Mutta totta on se, että tarkastamon ikärajat eivät kulje mitenkään linjassa (esimerkkini tästä cars2:sta ja toy story 3:sta).
En minäkään tuonne isoon saliin lastani olisi vienyt. Ja jos olisin kokenut että lapsi kärsii, samantien olisin lähtenyt pois.
Mutta totta on se, että tarkastamon ikärajat eivät kulje mitenkään linjassa (esimerkkini tästä cars2:sta ja toy story 3:sta).
mutta äänenvoimakkuutta ja pimeyden astetta ei kerrota etukäteen. Ei oma lapseni pelännyt mutta säälitti ne liian pienet lapset siellä.
Ensinnäkin, cars2 leffan ikäraja ei ole 7. Ihan selvyydeksi, jos se yksi kapitaaleilla huutava niin luuli. Ja toisekseen, miksei 2-vuotiasta saisi viedä elokuvateatteriin? Miksi se ei ole sopiva paikka? Siis jos näytettävä leffa on sopiva. Onko parempi viedä lapsi kadulle, jossa teinit räkii ja huutaa vittusaatanaa, tai katumainokset on täynnä pikkuhoususillaan hyppiviä naisia ja aikuiset on kännissä ja polttaa tupakkaa. Vai pitääkö lapsi viedä joka päivä pelkästään leikkipuistoon, koska siellähän kaikki lapset ja aikuiset on vallan ihania ja omaavat hyvät käytöstavat? Vai pitääkö lapsi pitää vain sisällä, sulkea radio ja tv ja toivoa että kun koulu alkaa on maailmasta tullut paratiisi? Kuinka moni heistäkin paheksujista näyttää dvd-leffoja lapsilleen päivittäin? Onko se parempi kuin leffateatteri 2 kertaa vuodessa? Ps. Leffa oli pienessä salissa, ei ollut kovin pimeää ja äänet eivät olleet yhtä lujalla kuin bondissa.
mietin nyt sitten vielä vähän mitä tehdään, kun isompi 5v. pohtii ettei pidä niistä kovista äänistä. Sikäli en usko että "räiskintä" tms. olisi heille mitään, ovat sen verran nähneet kaikenlaisia lastenohjelmia telkkarista ja videolta, mutta tuo leffateatterin vaikuttavuus kovempine äänineen ylipäänsä on ehkä enemmän se juttu... nyt tuntuu että 5v. on alkanut sitä miettimään, ennen tykkäsi käydä leffassa.
Eli voi tulla iästä riippumatta erilaisia ajatuksia, vanhempana voikin "pelätä" enemmän kuin nuorempana.
En usko että 2v.:emme sinänsä pelkäisi sitä, mutta hassua kai sitäkään pelkästään viedä jos ei 5v. haluakaan lähteä. Katsotaan.
kanssa Myyrä-elokuvia elokuvateatteri Orionissa. Tilanne ei todellakaan ollut pelottava, päinvastoin. Myyrä-elokuvat ovat kuopuksen suosikkeja!
Sen sijaan en vie häntä katsomaan Autot 2 -elokuvaa. Elokuva on selvästikin tarkoitettu vanhemmille lapsille.
Ensinnäkin, cars2 leffan ikäraja ei ole 7. Ihan selvyydeksi, jos se yksi kapitaaleilla huutava niin luuli. Ja toisekseen, miksei 2-vuotiasta saisi viedä elokuvateatteriin? Miksi se ei ole sopiva paikka? Siis jos näytettävä leffa on sopiva.
tuota (+mieheni kanssa) katsomassa. Lapset tykkäsivät ja meistä aikuisista aivan surkea elokuva. Kerrassaan surkea jatko-osa ykköselle, en vain tykännyt. Huonoa tilannekomiikkaa ja huumoria ja Martti oli vain raivostuttavan pitkästyttävä.
ja että elokuva on liian raju 7-vuotiaillekin. Ei tullut nimittäin mieleenkään, että jotkut vievät elokuviin 2-vuotiaitakin. Ei niin, etteikö tietysti voisi, mutta kun meillä 2-vuotias on juuri ja juuri pystynyt katsomaan televisiosta teletappeja tai muumeja, niin ei tullut ihan äkkiseltään mieleen viedä pariksi tunniksi elokuviin.
Olin todella huolissani 5-vuotiaastani, joka siis ei ihan vähästä hätkähdä. Nyt kuitenkin uskallamme lähteä tuota elokuvaa katsomaan. Onhan selvää, että 2- tai 3-vuotias pelästyy helposti kovia ääniä ja isoa kuvaa. Onhan se elokuvien kuvavirtakin niin pienille aivoille ihan käsittämättömän kokonaisvaltaista. Oma mielipiteeni on, että 2- ja vielä 3-vuotiaskin voi katsella lastenohjelmia ihan kotitv:stä käsin eivätkä elokuvat tuon ikäiselle edes sovi, koska ne ovat niin pitkiä ja juonen käsittely on varmasti tuon ikäiselle melkoinen urakka. En myöskään haluaisi, että 2-vuotiaani prosessoi pari tuntia jatkuvaa kuvavirtaa liikkumatta mihinkään.
että minun mielestäni heitä kaikkia pitäisi suojella väkivallalta!
Riippuu vanhemmasta millaisen maailman lapselle näyttää. Mikä kiire on opettaa pieni lapsi väkivallan maailmaan? Että pärjäisi tarhassa vai??
Miksi luulette että esim. väkivaltaiset pelit ovat K18????Mitäs luulette?
En tajua tällaisia välinpitämättömien naisien kommentteja tyyliin"tunnen kyllä lapseni ja tiedän mitä hän sietää".
Miksi hel-ve-tissä pitäisi osata sietää väkivaltaa ja pitää sitä normaalina????
Kyseinen Autot 2 opettaa lapsille vain kuinka asiat hoidetaan ampumalla ja kiduttamalla. En ymmärrä miksi (pienille)lapsille on nämä asiat pakko opettaa niin varhain.
Leffa oli kyllä todellinen pettymys.
etää ELOKUVISSA ON MYÖS IKÄRÄJÄ,JOKA KERTOO MINKÄ IKÄISELLE ELOKUVA ON SOPIVA!!!!
JOS VANHEMMAT EIVÄT ITSE OSAA SITÄ NOUDATTAA NI ON TURHA ITKEÄ MUILLE. OMIA AIVOJA VOI KÄYTTÄÄ JA OTTAA ITSE VASTUUN LAPSENSA KASVATTAMISESTA ETTEI MUIDEN TARVITSE KÄDESTÄ PITÄEN OPETTAA..
JOS IKÄRÄJÄ AUTOT ELOKUVASSA ON 7 VUOTTA NI MIKÄ VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEA TAJUTA ETTÄ SILLOIN ELOKUVA EI SOVI ALLE 7 VUOTIAILLE!!!!
JOS VANHEMMAT ITSE VIEVÄT ALLE 7 VUOTIAAN KATSOMAAN ELOKUVAA NI SILLON SE ON OMA VIKA. EI SE OLE KENENKÄÄN MUUN SYY.