Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8.v ja kasvoissa näppylöitä, mikä avuksi?

Vierailija
18.08.2011 |

Tytöllä on ollut jo reilun vuoden verran pieniä näppylöitä, ikään kuin finnejä, nenässä, ja leuassa paljon mustapäitä.

Käy suihkussa päivittäin ja pesuaineena käytämme ihan tavallista kaupan lasten pesuainetta. Kasvoihin ei yleensä halua saippuaa laittaa, joten useimmiten pesu vain pelkällä vedellä.

Tytön puolesta olen huolissani, ettei näpyt ala "kasvamaan" tai leviämään, ja mietinkin, voiko tuon ikäiselle ostaa jo jotain kasvojenhoitotuotteita, vai onko iho vielä niin herkkää, että niistä olisi enemmän vain haittaa..?

Samoin tytön kainalot haisevat välillä voimakkaasti hielle, ihan kuin jollain teinipojalla :)

Onko jollain kokemuksia vastaavasta?

Onko tytöllä jotenkin erikoisen vilkas talineritys, ja voiko kyseessä olla ennuste varhain alkavasta murrosiästä..? (lähinnä siis kuukautisten alkamisesta hyvin nuorena, olen joskus kuullut tytöstä, jolla alkoi kuukautiset jo 9.v...)

Jos jollain kokemusta tai hyviä vinkkejä, niin otetaan vastaan, kiitos! :)

(niin ja kyllä, olen ajatellut kysyä asiasta jossain kohtaa myös terv.hoitajalta/lääkäriltä, tiedoksi ennenkuin joku siitä huomauttaa..)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 8v poika. Viime viikolla tuli oikea iso finni leukaan. Muuten on ollut nenässä nyt pieniä näppyjä. Itselläni alkoi paha akne 10 vuotiaana ja edelleen lähes 40-vuotiaana siitä kärsin.

olen antanut pojat pestä neutrogenalla naamansa silloin kun esim tuo iso finni tuli. onkohan liian vahvaa ainetta?

Vierailija
2/5 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 7-vuotiaalla samaa ongelmaa. Terveydenhoitaja kehotti huolehtimaan kosteudesta käyttämällä vaikka jotain perusvoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia kovi pieniä, valkoisia nyppyjä (kohoumia) poskissa. Jos puristaa (mitä tietty ei saisi tehdä) tulee sieltä ulos jotain valkoista. Eivät kuitenkaan ole tavallisen finnin näköisiä.

Vierailija
4/5 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia kovi pieniä, valkoisia nyppyjä (kohoumia) poskissa. Jos puristaa (mitä tietty ei saisi tehdä) tulee sieltä ulos jotain valkoista. Eivät kuitenkaan ole tavallisen finnin näköisiä.

Rasvaa naamaan, kyllä pitäis lähteä.

Vierailija
5/5 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa naamaan, kyllä pitäis lähteä.

ja ei kyse minulla ainakaan ole kuivuudesta... vaan hormoneista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi