Paluu toihin hoitovapaan jälkeen edessä ja sain tietää että
sijainen onkin vakinaistettu. Nyt en tiedä mihin olen palaamassa. Onko kenellekään muulle käynyt näin?
Onhan minulla oikeus palata samaan työhön mistä lomalle jäin?
Kommentit (8)
mutta käsittääkseni ei ole työnantajalla velvollisuutta antaa samaa työtä takaisin vaan "vastaavaa" työtä, eli suurinpiirtein saman tasoista. Ja palkka ei saisi lastea jos duuni vaihtuu.
Et kertonut, millaista työtä teet, mutta ainakin meillä on ihan normaali käytäntö, että äitiyslomasijaiset saavat vakipaikan, jos rekrytointi osoittautuu onnistuneeksi. Se ei ole siltä äitiyslomalaiselta millään lailla pois.
Teen tutkimus ja tuotekehitystyötä isossa firmassa.
Työnantajan ei ole pakko taata just ihan samaa työtä vaan saman tasoinen tehtävä. Meillä ainakin organisaatiota muokataan vuosittain jotenkin niin ei todellakaan ole mitään takeita että samaa hommaa on olemassa.
Miten tuo samantasoinen määritellään? Tai kuka
sen tekee?
eli sijainen vakinaistettiin enkä päässyt entiseen työhöni. Uusi työ on kaikkea muuta kuin samantasoinen tai -kaltainen mutta minkä mahtaa.
On tässä muutenkin huomannut miten erilaista on olla työelämässä pienten lasten äitinä kuin aikoinaan lapsettomana "uraohjuksena". Pudotus maan pinnalle oli nopea eikä nousua näy.
Palasin pidemmältä hoitovapaalta takaisin töihin ja tilalleni oli vakinaistettu uusi työntekijä. 6kk jälkeen minut yt-neuvoteltiin "ulos" työstäni ja jouduin siirtymään aivan erilaisiin työtehtäviin yrityksen sisällä. Homma hoidettiin työnantajan puolelta todella ikävällä tavalla ja olen siitä edelleen vihainen. Parhaillaan katselen uusia työpaikkoja.
Jos ei ollut, työnantajan ei ole edes pakko ottaa sua takaisin töihin siihen firmaan.
oli saanut virkani. Asiaa on nyt kaksi vuotta selvitetty, että mikä virka minulla on vai onko mitään. Kyllä jo 4 kk poissalo työpaikalta voidaan kätevästi kostaa.
Työnantajan ei ole pakko taata just ihan samaa työtä vaan saman tasoinen tehtävä.
Meillä ainakin organisaatiota muokataan vuosittain jotenkin niin ei todellakaan ole mitään takeita että samaa hommaa on olemassa.