Järkytyin eilen, kun löysin Facebookista
ihmisen, jolla on sama nimi kuin mun tyttönimi! Olen aina pitänyt nimeäni ainoana, tosin ollessani vielä naimaton ei ollut internettiä, josta tällaisia etsiskellä. Jotenkin vain kuvittelin olevani sen verran harvinaisen niminen, että tuskin löytyy toista samannimistä.
Nykyistä nimeäni arvelin löytyvän maailmalta, koska sukunimeni ei ole suomalainen. Nopealla googlettamisella löytyikin heti jo 6 samannimistä yhdysvalloista.
Mutta tuo mun tyttönimi! Tuli olo, että minulta on varastettu identiteetti. Joku toinen kulkee sillä nimellä, millä mä koko lapsuuteni aikuisuuteen asti. Tältäkö tosiaan tuntuu niistä kaikista kymmenistä Tarja Halosista ja Matti Vanhasista?
Kommentit (26)
En ole edes ikinä ajatellut että voisi järkyttää jollakin tavoin, jos omistaa kokonimikaiman.
Itselläni kun ei ole yhtään, vaikka etu- ja sukunimeni ei ole harvinainen.
Etunimeni omistaa/on omistanut Suomessa 6000 henkilöä, ja sukunimen 1500 henkilöä.
Ei ole koskaan haitannut, päinvastoin tästä on tullut vaan koomisia tilanteita kun kuulumme tähän pieneen sukuun ja meidät sekotetaan usein sukuasioissa. Samoin joku kaveri on luullut että keskustelen itseni kanssa fb:ssä kun on selannut sitä kännykällä ilman pärstäkuvia tms.
Mulla ei oo yhtään kokonimikaimaa koko maailmassa! :D
Eikä tätä sukunimeä ole näiden seinien ulkopuolella kun kahdella ihmisellä.
ku löyty ainoa kaima fb:stä. nyt kaikki vanhat tutu, perslävet joita en halua nähdä, stalkkaa sitä eikä tiedä et mulla ei enää ole se nimi. ahahah
Rakastan nimeäni, mutta joskus olen kyllä miettinyt miltä tuntuisi esim. lukea kirjaa jonka päähenkilö olisi samanniminen. Tai törmätä kaimaan, kokonimikaimasta puhumattakaan! :-D Olis se varmaan vähän erilaista. Vaikka jostain Elina Virtasesta se ei kummalliselta ehkä tunnukaan, niin harvinaisen etunimen (ja melko harvinaisen sukunimen) kantajalle se on vierasta.
toiseen törmäsin kerran yliopistolla, vanhempi nainen siis. Toiseen sattumalta, kun sain sähköpostiini ilmoituksen, että minut on hyväksytty opiskelemaan kemiin, vaikka en edes ollut hakenut sinne. Tyttönimeni omaavia on Suomessa vajaa 250.