Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tietoa?! Kuinka helposti opettajat antavat

Vierailija
17.08.2011 |

ala-astelaisille ja yläastelaisille lomaa koulusta 1-3 pv lomamatkaa varten?

Onko ollut ongelmaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi neuvotella

Yhteiset pelisäännöt on olemassa siksi, että vältytään neuvottelemasta.

Vierailija
22/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi neuvotella

Yhteiset pelisäännöt on olemassa siksi, että vältytään neuvottelemasta.

sinä niitä sääntöjäsi ihan rauhassa. Minä sovellan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ajattelet siitä että oppilaat ovat kesken kouluvuoden lomalla loma-aikojen ulkopuolella?

Niinkuin että ajatteletko että onpa siinä koulunkäynnistä piittaamattomat ja omavaltaiset vanhemmat?

Me matkaillaan joskus kesken lukuvuotta ja olen miettinyt että mitähän opettaja meistä ajattelee mutta en ole kehdannut kysyä :-)

Rehellinen mielipiteesi?

Ope vastaa, että minä annan lomaa kun pyydetään normaalikäytännön mukaan, ja luvataan hoitaa vanhempien johdolla rästihommat, kaikille, jotka pyytävät.

Ja itse olen sitä mieltä, että pitkiä viikonloppuja sukulaisten luona tai harrastusten takia voi tulla kenelle tahansa, ja se on ihan ok juttu, jos hommat hoituvat. Viikon lomamatka vaatii sitten jo oikeasti työtä, että pysyy kärryillä, ja tukiopetusta meillä ei siitä syystä saa antaa, joten se oikeasti on vanhempien vastuulla. Mutta niillä, joilla homma on hanskassa, ei minusta noista reissuista ole mitään haittaa.

Jotkut eivät kouluhommiaan hoida reissuilla, ja se on sitten vanhempien valinta, ja he siinä siirtävät lapsilleen koulutuskielteisyyttään. Mutta moni reissailija on kyllä ihan vastuullinen.

Vierailija
24/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otamme viikon omaa lomaa sekä syys- että kevätlukukaudella. Kyllä: suhtautumiseni kaiken maailman sääntöihin on samaa luokkaa ja opetan näköjään saman asenteen lapsillenikin. Itse kutsun sitä pärjäämiseksi -olen lähtenyt ulkomaille hommiin kun muut ovat kotimaassa itkeneet laman kourissa. On muuten kannattanut...

että opettaja pitää vuodessa pari viikkoa omaa lomaa lomaillakseen lastensa kanssa?

Vierailija
25/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon loma koulusta ei kenenkään opiskelu-uraa kaada mihinkään. Se on käytännössä siis yks ja hailee onko poissa vai ei. Totta kai vanhemmilla on vastuu käsitellä ne asiat, joita sillä aikaa käsitellään. Mutta jokainen aikuinen periaatteessa siihen kykenee. Varsinkin jos kyseessä on ala-asteesta. Ongelmia aiheutuu, jos on ylemmillä asteilla poissa koeviikon. Niin kuin joku sanoi, yleensä työssä saa itse vaikuttaa loma-aikoihinsa jonkun verran ainakin. Koulussa siihen ei ole mahdollisuutta.

Lapsia koulussa kaksi, ollaan tähän mennessä oltu joka syksy viikon lomalla, tänä vuonna se on osittain syyslomaa, koska mukaan tuleva serkkulapsi Steinerkoulusta ei saa ylimääräisiä lomia. Fakta vaan on, että kuuden hengen perhe matkustaa älyttömän paljon halvemmalla silloin, kun kaikilla ei ole loma. Ja tässä perheessä se tarkoittaa, että joko pyydetään omaa lomaa tai ei matkusteta ollenkaan.

Ja vielä tiedoksi, olen ala-asteen opettaja, kotiäitinä tosin ollut jo jonkun aikaa, ja nähnyt monia oppilaita, jotka lomailee. Jopa kolmen viikon lomia. Ja siitäkin on selvitty.

Vierailija
26/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomilla. Ja nimenomaan siitä syystä, kun me vanhemmat ei saada aina lomaa koulujen loma-aikaan, kun työkaveritkin haluavat silloin lomaa. Meidän lapsilla koulu sujuu hienosti ja me vanhemmat huolehdimme, että rästit tehdään ja autamme lapsia tarvittaessa. Mielellämme reissaisimme koulujen loma-aikoina, mutta työnantaja ei anna aina samoille ihmisille lomaa silloin. Jonkun kun täytyy olla töissäkin...

Mä en ole paljon funtsinut, mitä opettaja miettii, enkä mitenkään opeta lapsilleni välinpitämättömyyttä, vaan sitä, että hommat hoidetaan, vaikka lomailtaisi ja töiden takia juuri ei pystytä lomailemaan silloin, kun halutaan. Opettajat eivät ole myöskään mitenkään negatiivisesti reagoineet, kun lapsilla koulu sujuu.

mitä ajattelet siitä että oppilaat ovat kesken kouluvuoden lomalla loma-aikojen ulkopuolella? Niinkuin että ajatteletko että onpa siinä koulunkäynnistä piittaamattomat ja omavaltaiset vanhemmat? Me matkaillaan joskus kesken lukuvuotta ja olen miettinyt että mitähän opettaja meistä ajattelee mutta en ole kehdannut kysyä :-) Rehellinen mielipiteesi?

Ope vastaa, että minä annan lomaa kun pyydetään normaalikäytännön mukaan, ja luvataan hoitaa vanhempien johdolla rästihommat, kaikille, jotka pyytävät.

että vanhemmat opettavat omituisia tapoja jälkikasvulleen. Mitähän lapset tekevät, kun aikuisena eivät saakaan lomaa matkaa varten töistään. Ehkä vain sitten lähtevät töistä lomailemaan.

Yläkoulun puolella oli joitakin, jotka olivat sekä syys- että kevätlukukaudella (samana lukuvuonna) lomailemassa. Ei millään voinut lomailla syys- ja hiihtoloman tai joululoman aikaan.

Vierailija
27/27 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otamme viikon omaa lomaa sekä syys- että kevätlukukaudella. Kyllä: suhtautumiseni kaiken maailman sääntöihin on samaa luokkaa ja opetan näköjään saman asenteen lapsillenikin. Itse kutsun sitä pärjäämiseksi -olen lähtenyt ulkomaille hommiin kun muut ovat kotimaassa itkeneet laman kourissa. On muuten kannattanut...

että opettaja pitää vuodessa pari viikkoa omaa lomaa lomaillakseen lastensa kanssa?

ei haittaa. Jossain koulutuspäivillä tms ne ovat joka vuosi tuon verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän