Np-ultrassa 2,7mm, pitääkö olla jo huolissaan?
Kätilö alkas ainaki vouhkaamaan verikokeista ku niin lähellä raja-arvoa, 3mm. Eli tuleeko meille nyt sitten down-vauva? Mut kätilö ainaki sai jo panikoimaan..
Kommentit (9)
jatkotutkimukseen. En kestäis epätietoisuutta.
eikä kukaan korvaansa lotkauttanut, totesivat vaan ettei ole mitään hätää kun on alle sen 3mm. Hurjaa, että joku on murehtinut jo 1,7mm tuloksella :O
Mulle sanottiin samoin, että kun on alle 3 mm, niin ei mitään hätää. Mulla oli ikääkin 42 vuotta, mutta en päässyt jatkotutkimuksiin. Sain terveen lapsen.
eikä kukaan korvaansa lotkauttanut, totesivat vaan ettei ole mitään hätää kun on alle sen 3mm. Hurjaa, että joku on murehtinut jo 1,7mm tuloksella :O
Mulle sanottiin samoin, että kun on alle 3 mm, niin ei mitään hätää. Mulla oli ikääkin 42 vuotta, mutta en päässyt jatkotutkimuksiin. Sain terveen lapsen.
rajan kun alittaa, niin alittaa. Verikokeen kanssa kun turvotustulosta katsottiin niin ei ollut mitään syytä kenenkään panikoida. Mulla oli vielä alansa huippu tekemässä np-ultran, niin ei alkanut neuvolan tätikään sen enempää asiasta puhumaan :)
ed
Nyt odotellaan vastausta 2 pitkää viikkoa. Mietin, kun neuvolassa jo sanottiin, että nyt on mahdollista osallistua tutkimukseen, jossa tehdään tuo verikoeseula. Vaikka ultran tulokset olisikin normaalit. Ja me olimme päättäneet jättää tämä tutkimus väliin.. ja nyt kätilö sitten jankkasi niin kauan, että sai mut jo huolestuneeksi.
Muistaakseni kahdella edelliselläkin ollut samankaltaiset lukemat, mutta en ole täysin varma. Ja täysin terveitä lapsia tullu.
Kiitos vastauksista! - ap -
Ja silloin kanssa kätilö oli, että kun se on niin paljon jne. Ja passitti labraan veriseulaan, vaikka olin sen meinannut jättää välistä. Muutaman viikon oli itsellä hirmuinen huoli, mutta seula oli ihan puhdas ja täysin terve ja normaali tyttö meille lopulta syntyi. Oli kyllä vielä syntyessäänkin melkoinen körmyniska, mutta vähitellen se sitten hävisi. Tyttö on kasvanut ja kehittynyt täysin normaalisti, ja jopa saanut neuvolassakin ihmettelyä osakseen miten taitava on ikäisekseen.
Eli välttämättä ei ole mitään huolta, mutta eihän sitä toki varmaksi voi sanoa.
JOillain on yli 3mm ja kaikki on silti ollu hyvin. Komsikomsa..suurempi todennäköisyys mielestäni että kaikki on hyvin. Voithan mennä esim. 4D ultraan tai lapsivesipunktioon jos asia vaivaa ja päätyisit aborttiin tietyssä tilanteessa.
minä olisin huolissani ja aika lailla pelkäisin. Seulat ja tutkimukset kävisin läpi ja miettisin tiettyjä ratkaisuja.
Pelkäsin itse kovasti np-ultraa ja jopa meidän 1,7mm turvotus jo pelotti, vaikka on todella normaali ja veriseulan kanssa riskiluku oli vähäinen.
1v ihana poika tepastelee tuossa:)