Mitä tarjoat jos kaverisi tulee lapsensa kanssa "kahville".
Kommentit (19)
Joskus intoilen ja leivon jotain varta vasten tai teen voileipiä, joskus tarjoan ruokaa, joskus jätskiä ja joskus jotain hedelmiä tai hedelmäsalaattia tai sen sellaista. Tarjoan kaikille samaa, lapsille ja aikuisille, mutta välillä aikuiset kaivavat repusta lapselle omaa ruokaa.
Yleensä yhtä juttua vaan, paitsi jos laitan ruoan (jos meillä on itsellä ruoka-aika), niin silloin voi olla jotain jälkkäriä, vaikka kiisseliä.
Itse toivoisin välillä salaa kylässä jätskin tai munkin sijaan voileipää, olen leivänsyöjä.
esim. suolainen piirakka ja suklaakeksejä tai vaikka pieniä voileipiä ja leivoksia.
sattuu oleen eli pullaa ja keksiä sekä jäätelöä mehua, kahvia, kaakaota tai teetä.
itse en tuon suolaisen perään ole, joten harvoin tarjoan.
Joskus vaan sen kaffen, kun kaapit ammoittavat tyhjyyttään useinkin.
yleensä teen muutaman voileivän, ja sit vaikka jädee
tai piparia
tai pulllaa
en muuta
lapsill iänmukaista tarjottavaa
Onko siinä joku piilomerkitys mitä en ymmärrä?
Jos ihan tavallisesti kahville tulee, tarjoan milloin mitäkin, suolaista tai makeaa leivonnaista yleensä. Haen yleensä leipomosta, en ole itse kova leipoja.
niin tarjoan aikuisille kahvia/teeta, lapsille mehua/vetta/maitoa, ja kaikille leivokset tai kakkua, seka mahdollisesti myos kekseja.
Mieluummin jotain suolaista, karjalanpiirakoita, jotain suolaista piirakka, pasteijoita tai voileipää.
Ehkä siihen lisäksi jotain makeaa, muttei koskaan pelkkää makeaa.
niin tarjoan aikuisille kahvia/teeta, lapsille mehua/vetta/maitoa, ja kaikille leivokset tai kakkua, seka mahdollisesti myos kekseja.
minakin, leivon myos itse mutta harvakseltaan. Ja etukateen sopimisella meinaan siis sita etteivat ole yllatysvieraita, sellaisille meilta loytyy yleensa vain kekseja.
esim. minua ja ystäviäni, joista harva juo kahvia. Silti usein pyydetään toista "kahville". Tarkoittaa siis kylään ja samalla istumaan "kahvipöytään" vaikka tarjolla olis teetä, limua, mehua...
ei ap
... yleensä paista lettuja, koska tykkään niistä itse, ja aina löytyy myös ainekset. Letuista helppo tehdä myös maidottomia.
miksi kaikissa tapaamisissa pitäisi aina syödä?
... yleensä paista lettuja, koska tykkään niistä itse, ja aina löytyy myös ainekset. Letuista helppo tehdä myös maidottomia.
miksi kaikissa tapaamisissa pitäisi aina syödä?
niin onhan se omituista jos ei mitaan tarjoa. Yleensakin tarjoan vieraalle vahintaan jotain juotavaa, aika huonokaytoksinen saa olla jos ei edes kysy haluaisiko toinen jotain.
on tarjolla, mutta vierailun päätarkoitus on juouruilu.
Jotain itsetehtyä makeaa leivonnaista useimmiten, kahvia tai teetä ja lapsille mehua :).
- pannukakkua (varsinkin jos tiedän, että kaverin lapsi on perso makealle mut ei saisi olla ja kaveri kyttäisi haukkana montako keksiä tai kakkupalaa lapsi on naamaansa vetänyt. Pannukakku on jotenkin "sallitumpaa" herkkua niille jotka ei pidä siitä että lapsille tarjotaan kovin makeaa.)
- muumikeksejä, dominokeksejä
- jäätelöä
- pakasteesta pakastepullaa
Harvemmin mitään piirakkaa, koska oma lapseni sotkee ihan hillittömästi kaiken sellaisen kanssa mitä voi murustella.
Yleensä haen lähikahvilasta jotain.
jos on sellainen vieras että sitä juo. Joskus löytyy kaapista keksipaketin jämä ja sen voin laittaa tarjolle, yleensä ei ole mitään.
Sitten jos tulee "vieraampia" kahvittelijoita niin panostan vähän enemmän tarjottaviin, ja saatan paistaa uunissa jopa raakapakastepullia :D Yleensä nuo kahville tulijat on sellaisia joiden kanssa otetaan vaan kahvimukit kouraan ja istuskellaan olkkarin sohvalla juoruamassa.