Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsusta, onko lapsemme kutsuttu?

Vierailija
16.08.2011 |

Kuoren päällä lukee Matti ja Maija Meikäläinen

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatii hääkutsu jossa luki Maija Meikäläinen + Irma ja Pertti. Mutta mieheni nimeä ei lukenut kutsussa, mutta lapsemme ovat tervetulleita. Toki tiedettiin jo etukäteen, että häntä ei kutsuta, mutta silti, mun mielestä kutsussa olis kuulunut lukea kaikkien nimet ja itse olisi voinut sanoa että ei halua tulla juhlimaan häitä. Tää kaikki vaikuttaa kaikkien väleihin :/.

Outoa ajattelua pidemmän päälle.

Välit tuskin paranevat noinkaan.

Vierailija
22/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti lasten ikä vaikuttaa tähän. Harva olettaa että Maija Meikäläinen jättää yksivuotiaan lapsensa kotiin. Jos taas penska on teini-ikäinen, niin harvemmin häntä kutsu koskee.

Mekään emme kutsuneet kaikkien sukulaisten lapsia omiin häihimme ihan siitä syystä, että ovat aikuisia ihmisiä, emmekä ole olleet heihin juuri missään yhteydessä (samaa sukupolvea siis meidän kanssa). Ylimielisiäkin ovat olleet. En käsitä sitä ideologiaa että kynsin ja hampain ollaan notta suku on suku on suku. Minusta ihminen voi olla kusipää vaikka olisi sukua. Ei se veri niin sakeaa ole etteikö voisi vatipäät jättää pois, vaikka sukua ovatkin. Ihmisiä, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, eikä ole tekemisissä, ei ole mitään järkeä kutsua juhliin. Varsinkin jos koskaan ei ole heidän juhliinsa kutsuja tullut.

Ja ennen kuin kukaan aloittaa että "Te voisitte tehdä aloitteen ja olla niitä jotka ensimmäisenä kutsuvat". Ehei. Emme siis edes halua tutustua näihin ihmisiin uudestaan. Edelleenkin - ihminen voi olla kusipää vaikka onkin sukua. Pelkkä sama ohut verisidos ei velvoita meitä kutsumaan idiootteja.

Miettikääpä kuinka moni meistä loppujen lopuksi on sukua toisilleen:

Minä ja vaimoni, neljä vanhempaa yhteensä

Vanhempien vanhemmat, yhteensä 8

Heidän vanhemmat, 16

32

64

128

256

..

4096, ja tämä vain kymmenen sukupolven verran. Tähän kahdeksan sukupolvea lisää, niin esivanhempia on jo miljoona. Heetkinen - miljoona ihmistä, eihän Suomessa ole edes kovin kauaa ollut miljoonaa ihmistä.. Jep. Kaikki me olemme sukua toisillemme, tavalla tai toisella. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoren päällä lukee Matti ja Maija Meikäläinen

Mutta tapoja on tosiaan monia. Olin itse kerran kaasona häissä, joissa oli vähän sekaannusta näiden juttujen suhteen.

Kutsutut "matti ja maija meikäläinen" eivät millään tajunneet, että kutsu ei koske heidän lapsiaan.

Kutsutut "pirkko ja pertti teikäläinen perheineen" eivät millään tajunneet, että kutsu ei koske heidän jo kotoa pois muuttaneita täysi-ikäisiä lapsiaan PERHEINEEN! Yrittivät siis tuoda kaikki kolme aikuista lastaan, heidän puolisonsa ja kahdeksan lastenlasta häihin:D

Nämä on kyllä muuten ihan yleisesti etiketin mukaisia tapoja kutsua ihmisiä, joten juntti on se joka ei ymmärrä.

Vierailija
24/24 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan etiketin mukaan tuo olisi tarkoittanut koko perhettä. Myös pelkkä Matti Meikäläinen voisi tällöin tarkoittaa koko perhettä.

Vaikka linnanjuhlat kyseessä, niin ennenvanhaat sai vielä lapsetkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän