Ärsyttää ylipainoinen kaverini.
Kaverini on itse ylipainoinen ja ärsyttää hänen tapansa kommentoida muita, normaalipainoisia ihmisiä mm. perheenjäseniäni.
Miehestäni (joka on normaalipainoinen, ei laiha) sanoi eräässä yhteydessä, että "se nyt on sellainen tuulen nussima vinkuheinä eikä mikään oikea mies!". Taaperostani sanoi, että "onko se jotenkin alikehittynyt?", kun totesimme veljenpoikansa olevan saman painoinen vaikka on nuorempi (tosiasiassa veljenpoikansa on ikäisiään kookkaampi). Ja nyt kaiken huipuksia sanoi vastasyntyneestä vauvastani, että "vitsit mikä ruipelo, jotenkin hullunkurisen näköinen kun vauva on noin laiha" (vauva oli yli kolmekiloinen).
Alkaa pikku hiljaa v*tuttaa nuo kommentit. Muutoinkin puhuu normaalipainoisista ihmisistä aina siihen sävyyn kun heissä olisi jotain epänormaalia. Pitäisikö tässä vajota samalle tasolle ja alkaa laukoa samalla mitalla "totuuksia" hänen panostaan?
Kommentit (22)
kolmekiloista vastasyntynyttä ruipeloksi, sellaisiahan ne on ja saa ollakin.
T. Kaikki syntyneet yli nelikiloisina, yllättävän suuri ero.
Mutta noi muut kommentit, no itse antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai sitten avaat suusi ja sanot, että kaverisi loukkaa sinua kommenteillasi.
Vaikka sun vauvat olisivatkin jättiläisiä niin se ei oikeuta sanomaan pienempiä vauvoja ruipeloiksi. Itse ainakin kommentoisin sunlaiselle että mitäs synnytät sumopainijoita.
T: olkoon kuinka suuri ero, tuo on ilkeää.Ja ap. Avaa joku päivä suusi ja sano tiukasti sille naiselle että lopettaa niitten ilkeiden kommenttien sanomisen, tai sitten loppuu tapaamiset.
Itse en tuollaista kuuntelisi pitkään.Eikä ole kukaan vielä loukkaantunut tähän mennessä ;)
Herkkikset on asia erikseen.
Siitä ei pääse mihinkään.On varmaan hienoa perustella tökeröys sillä että "kukaan ei ole loukkaantunut". Faktaa on kuitenkin se, että ruipeloksi haukkuminen on tökeröä ja tyhmää.
Ei mullakaan mitään pieniä lapset ole olleet, esikoinen oli 53cm ja 3.978kg, muttei ollut mikään pullukka. Ja vaikka on ollut hyvä syömään on aina ollut hoikka. Kuopus oli 54cm ja 4.087, eikä hänkään ollut pullukka.
Kummastakin "äitipuoleni" tuli kommentoimaan että onpas ruipeloja, ja kummallakin kerralla on ämmä lentänyt pihalle heti sanomisien jälkeen, eikä ole tuon jälkeen vauva-aikana lapsia nähnyt.Ja ei, vaikka mun mielestä ne pullukat vauvat on, hmh, no, rumannäköisiä, niin en alka kommentoimaan että ompa valtavan kokoinen/pullukka/punkero vauva. Ihan vain sillä että äitinsä mielestä ne vauvat ovat kauniita, enkä todellakaan lähde loukkaamaan äitiä omilla mielipiteilläni.
Kun tuollainen herkkis.
Ja tokkopa on lentänyt kukaan pihalle, pyh. Itse nyt sitten haukut pullukkavauvat ruman näköisiksi. Olet varmaan yksi niistä, jotka aina osallistuu vauva-lehden kansikuvavauvan rökitykseen joka kk!
Mä sentään uskallan sanoa "haukkumiseni" ihan oikeille ihmisille.
Tämä ulkonäön arvostelu tuntuu tälläkin palstalla olevan kovasti suosiossaan, ja nyt kaikki kuorossa siunaavat kuinka joku "ylipainoinen" oli kehdannut pilkata "MINUN TÄYDELLISIÄ lapsiani". Kukaanhan meistä ei siis ole täydellinen ja ARVOSTELU TUNTUU AINA YHTÄ PAHALTA RIIPPUMATTA SIITÄ KUKA SEN TEKI JA MITÄ ARVOSTELI. Ihan hyvä opetus, meissä jokaisessa kun on jotakin vikaa... Eli oli arvostelija /arvosteltava rillipää, pätkä, finninaama tai lihava, se ei ole koskaan oikein.