Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasen vajaatoiminnasta

Vierailija
16.08.2011 |

millaisia oireita siitä tulee? Huomaako sen ihan selkeästi jostakin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut mutta ajattelin että täällä olisi joku jolla omakohtaista kokemusta.

Vierailija
2/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin klo 12 väsytti taas armottomasti. Töistä kun tuli kotiin niin se väsymys oli ihan jotain karseaa, monesti ihan itketti kun niin väsytti. Paino nousi vaikka kuinka rajoitti syömisiä ja treenasin. Silmäluomet olivat aivan rutikuivat ja hilseilivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti! Minulla on juuri noita oireita paitsi silmäluomien hilseily. Minulla on silmänalueen turpoamista, painonnousua, väsymystä, päänsärkyä usein, virtsatietulehduksia usein, paleltaa, alaraajat pönäköityneet (turvotusta ilmeisesti), kalpeutta ja sellaista taikinamaista kasvoissa.

Vierailija
4/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itselläni se paljastui kun hakeuduin lääkäriin jatkuvan palelun vuoksi. Olin varsinainen vilukissa, esim silloin kun muut liikkuivat vain t-paita, hame & sandaalit päällä niin minulla piti olla pitkähihaista ja -lahkeista ja sukat jne. Ja yöt nukuin kesälläkin pyjama ja peitto päällä, vaikka kaverit kertoivat, että heillä on niin kuuma, ettei peittoa tarvitse lainkaan.

Sain kuulla, että suvussani on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja että se on yleinen ja voi olla perinnöllinen. Niinpä kävin lääkärissä, ja otettiin kokeet ja arvot olivat tosiaan hieman alhaiset. Ei mitenkään hälyttävästi. Sain kuitenkin lääkityksen, ja pari kk sen aloittamisesta aiheeton paleleminen loppui.

Vierailija
5/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itselläni se paljastui kun hakeuduin lääkäriin jatkuvan palelun vuoksi. Olin varsinainen vilukissa, esim silloin kun muut liikkuivat vain t-paita, hame & sandaalit päällä niin minulla piti olla pitkähihaista ja -lahkeista ja sukat jne. Ja yöt nukuin kesälläkin pyjama ja peitto päällä, vaikka kaverit kertoivat, että heillä on niin kuuma, ettei peittoa tarvitse lainkaan.

Sain kuulla, että suvussani on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja että se on yleinen ja voi olla perinnöllinen. Niinpä kävin lääkärissä, ja otettiin kokeet ja arvot olivat tosiaan hieman alhaiset. Ei mitenkään hälyttävästi. Sain kuitenkin lääkityksen, ja pari kk sen aloittamisesta aiheeton paleleminen loppui.

t.4 :)

Vierailija
6/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinullekin! "Kiva" kuulla toisten kokemuksista. Meillä tätä tietääkseni ei ole suvussa, vaikka olen kysellyt.

Vierailija
7/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti! Minulla on juuri noita oireita paitsi silmäluomien hilseily. Minulla on silmänalueen turpoamista, painonnousua, väsymystä, päänsärkyä usein, virtsatietulehduksia usein, paleltaa, alaraajat pönäköityneet (turvotusta ilmeisesti), kalpeutta ja sellaista taikinamaista kasvoissa.

Vierailija
8/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaatoiminnalta. Ei missään nimessä liikatoiminnalta. Liikatoiminnassa ei kilot vaivaa ja saattaa olla ihan hyperaktiivinen.

Vajaatoiminnassa mulla on ainakin ihan hirveän alhainen verenpaine ja kuiva iho. Lisäksi mulla oli välillä ihan kummia sydämen tykytyksiä.

Vierailija
9/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt väsyttää niin, että pitää mennä nukkumaan. Teille vastanneille kiitos tiedoista. Ja joo, vajaatoiminta on jo todettu, en vain tiennyt ihan tarkalleen, mitkä kaikki oireet siihen kuuluvat näistä moninaisista oireistani. Alttius vt-infektioihin kuuluu kuulemme myös kuvaan.

Vierailija
10/12 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään vaan hirveän väsynyt. Paino nousi. Ei jaksanut mitään. Ensisenä kovana kävelijänä vain ihmettelin, että miten ei jaksa pientä matkaakaan kun oli jo aivan puolikuollut. Ajattelin, että tällaista se nyt vaan on pienen vauvan kanssa.

Sitten kaula turposi kun kilppari tulehtui, silloin menin lääkäriin. Arvot olivat niin pielessä että sain heti lääkkeet. Oli siis helppo lääkärin tehdä diagnoosi. Meillä on suvussa tautia.

Vierailija
11/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskirjasto taitaa olla turvallisin paikka tällaisten aiheiden selvittelyyn (on muitakin virallisia kanavia), tai sitten ihan lääkärin kanssa keskustelu

www.terveyskirjasto.fi

Vierailija
12/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkein oire oli fyysinen hyytyminen. Ei kertakaikkiaan jaksanut nostaa takapuolta sohvasta. Oli kuin maan vetovoima olisi kasvanut viisinkertaiseksi. Kävellessä jalkojen nostelu maasta oli ponnistus, kättä ei jaksanut soffan käsinojalta nostaa kuin ponnistuksin. Henkisesti en kokenut masennusta mikä toisia kuulemma vaivaa. Olisin ollut innokas tekemään vaikka mitä, mutta keho ei totellut.

Lisäksi paino pysyi samassa vaikka söin 1000-1200 kcal päivässä. Aiemmin noilla kaloreilla olin laihtunut 0,5 kg viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi