Aivan kamalaa kun tätini luuranko näkyi hautajaisissa://
Tätini kuoli 5v sitten ja haudattiin sukuhautaan. Nyt kuoli hänen lapsenlapsensa ja idiootti haudankaivaja oli kaivanut hautakuopan samasta kohtaa kuin missä tätini on! Hautajaisissa yritin pitää äitini katseen eri suuntaan ettei hän näkisi siskonsa luun palasia haudassa:(
Kommentit (51)
höpö höpö
Pappani haudattiin 12 metriin kun mummoni oli menossa samaan hautaan kun itse lähtee, luuletko että sukuhaudat kaivetaan kaikki samaan syvyyteen?
ihmiset ovat siitä tosiasiasta, että jokainen ihminen kuolee joskus. Mielellään moni ihminen ajattelisi kuolemaa vain teoreettisena ja steriilinä asiana ja ruumista asiana, jota kenenkään ei käytännössä tarvitse käsitellä. Napista vain painetaan niin tuhkaus on valmis.
Eivät ne luut mikään kauhea asia ole. Se on aivan luonnollista, että jää jäljelle luita kun ruumis mätänee.
höpö höpö
Pappani haudattiin 12 metriin kun mummoni oli menossa samaan hautaan kun itse lähtee, luuletko että sukuhaudat kaivetaan kaikki samaan syvyyteen?
millähän kaivurilla moinen kuoppa on kaivettu? aika fakiireja ovat olleet haudankaivajat.
Se ensimmäinen haudataan ainakin 12metriin että ei jää näkyviin.
ihmiset ovat siitä tosiasiasta, että jokainen ihminen kuolee joskus. Mielellään moni ihminen ajattelisi kuolemaa vain teoreettisena ja steriilinä asiana ja ruumista asiana, jota kenenkään ei käytännössä tarvitse käsitellä. Napista vain painetaan niin tuhkaus on valmis.
Eivät ne luut mikään kauhea asia ole. Se on aivan luonnollista, että jää jäljelle luita kun ruumis mätänee.
Vai on siinäkin jonkun mielestä jotain outoa, ettei ihminen halua törmätä kuolleen läheisensä jäänteisiin ja puolimaatuneisiin ruumiinkappaleisiin.
Aika moni käy hyvin konkreettisesti läpi läheisensä kuoleman, varsinkin jos toinen kuolee sairauteen. Moni käy katsomassa kuollutta omaista. Kyllä kuolemaa voi käsitellä muutenkin kuin seuraamalla toisen maatumisprosessia.
Että ihan 4-kerroksisen kerrostalon verran alaspäin???
Huhhuh! Miltäköhän seurakunnalta löytyy vehkeet sellaiseen?
Ei ainakaan meidän kaupungista...
höpö höpö
millähän kaivurilla moinen kuoppa on kaivettu? aika fakiireja ovat olleet haudankaivajat.
säännöksethän on yhden haudan kohdalla 150cm. Syvähautaukseen 60cm lisää, kahteen kerrokseen 210 ja kolmeen 270, meillä oli kuitenkin 12 metriä ensimmäinen.
Että ihan 4-kerroksisen kerrostalon verran alaspäin???
Huhhuh! Miltäköhän seurakunnalta löytyy vehkeet sellaiseen?
Ei ainakaan meidän kaupungista...
Ihmekään kun ei kuoppaa saada maahan" reps kops reps reps" putketkin teilläpäin vedetään pintavedolla kun ei ole millä kaivaakuoppaa " reps reps reps kops kops reps". "naurattaa". :DDDD
höpö höpö
säännöksethän on yhden haudan kohdalla 150cm. Syvähautaukseen 60cm lisää, kahteen kerrokseen 210 ja kolmeen 270, meillä oli kuitenkin 12 metriä ensimmäinen.
sitten sulla on nyt joku ajatusvirhe. ei tuo 12 metriä ole mitenkään mahdollista... eikä edes 10 metriä.
höpö höpö
sitten sulla on nyt joku ajatusvirhe. ei tuo 12 metriä ole mitenkään mahdollista... eikä edes 10 metriä.
Kyllä se oli 12 metriä, itse katsottiin siinä vieressä.
höpö höpö
juuh. niin varmaan.
höpö höpö
ja liinat riittivät hyvin ja hauta pysyi hyvin kasassa eikä sortunut?
juuh. niin varmaan.
Eisitä sinne laskettu, se oli valmiina siellä miten olikaan laitettu.
Sinnehän mahtuisi muuten 7 miestä seisomaan päällekkäin pystyasennossa...
Olisiko 12 m ollut 1,2 m... Sinnehän mahtuisi muuten 7 miestä seisomaan päällekkäin pystyasennossa...
että se oli 12 metriä. Pysyy tyytyväisenä niin.
Hei mieti nyt, minkä korkuinen on vaikkapa huone jossa olet. todnäk 2,5-3 m. Ja se hauta olisi ollut vähintään 4 sellaista huonetta päällekkäin? Myönnä nyt, että erehdyit.
Äitini löysi oman äitinsä hautaa kunnostaessaan pienen luun, jonka routa oli nostanut ylös. Ei hän siitä mitenkään järkyttynyt, oli peitellyt sen siihen hautakiven vierelle kaivamaansa pieneen kuoppaan.
kesällä samaan hautaan mihin pappa haudattu 24v sitten.. haudan seinämää oli tuettu jlaudoilla, mmtta niiden välistä pilkisti luita ja veljen kanssa katsoimme että näytti ihan pääkallokin olevan siinä näkösällä silmäkuoppineen. Siinä yritettiin sitten kyseleville lapsille vaan selittää, että puun juuria ne vaan ovat... Että kaivuri on rikkonut puun juuret ja siksi ovat tuon näköisiä, mutta kyllä varmaan isommat erottivat mitä ne oikeasti olivat.
Missäs se arkku sitten on, jos luut ovat levällään maassa? Ei kai se arkku voi maatua?
Missäs se arkku sitten on, jos luut ovat levällään maassa? Ei kai se arkku voi maatua?
että kun hautaa kaivetaan, vanhat luut kerätään kasaan ja ne haudataan sopivan kohtaan. Oikeasti hautajaisvieraat ei nää vanhoja luita missään. Ap on keksinyt hyvän provon.
-haudankaivajan tytär-