Saako iltapäiväkerhossaa olla ko. tilanteessa
Lapsi ykkös luokalla. Lapsella 2,9km koulumatka. Ei osaa kulkea vielä matkaa itse. Lapsen äidillä 2kk kuluttua laskettuaika, on ollut jo pitkään sairaslomalla, koska on vaara ennenaikaiseen synnytykseen. Eli saan vähän liikkua, mutta pääasiassa levätä. Tänään vein lapsen kouluun ja hain ippestä. Täti oli kysynyt lapselta, että onko äiti töissä. Lapsi oli sanonut että joskus on. Pitäiskö kertoa mun tilanne ippeen? Mulla ei ole autoa joten isin työaikojen mukaan mennään ja vaikka mulla olisi auto, niin lapsella ei ole kotipihalla kavereita, joten mun pitäis mennä hänen kans jokasuuntaan tai sit pelaa wiitä ja huutaa ja kiukuttelee, kun ei peli onnistu eikä pihalla kavereita. Mulla tulee kovia kipua, jos hiukankaan enemmän kävelen, joten mun mielestä meille molemmille paremp et lapsi ippessä.
Kommentit (18)
Jos lapsi on paikan saanut, niin sitten on.
mitä vanhemmat tekee/onko kotona tms.
on ainakin niin kova tunkun ip:oon, että vain työssäkäyvien lapset pääsee. Tuossa ap:n tilanteessa uskoisin, että lääkärintodistus riittää jos asiasta tulee "numero".
niin anna olla siellä, voithan sä kertoa tilanteestasi, niin ei tarvitse häpeillä.
tuo loppu kyllä taas potaskaa... Mutta jos paikkakunnallnne on riittävästi ip-paikkoja, niin siinäpä maksatte. Jos taas viet tuolla tavalla paikan joltain oikeasti tarvitsevalta, niin itsekästä on!
Lapsi ykkös luokalla. Lapsella 2,9km koulumatka. Ei osaa kulkea vielä matkaa itse. Lapsen äidillä 2kk kuluttua laskettuaika, on ollut jo pitkään sairaslomalla, koska on vaara ennenaikaiseen synnytykseen. Eli saan vähän liikkua, mutta pääasiassa levätä. Tänään vein lapsen kouluun ja hain ippestä. Täti oli kysynyt lapselta, että onko äiti töissä. Lapsi oli sanonut että joskus on. Pitäiskö kertoa mun tilanne ippeen? Mulla ei ole autoa joten isin työaikojen mukaan mennään ja vaikka mulla olisi auto, niin lapsella ei ole kotipihalla kavereita, joten mun pitäis mennä hänen kans jokasuuntaan tai sit pelaa wiitä ja huutaa ja kiukuttelee, kun ei peli onnistu eikä pihalla kavereita. Mulla tulee kovia kipua, jos hiukankaan enemmän kävelen, joten mun mielestä meille molemmille paremp et lapsi ippessä.
huoh, kunhan lapsi saada pois silmistä vaikka kotona voisi olla.
on ainakin niin kova tunkun ip:oon, että vain työssäkäyvien lapset pääsee. Tuossa ap:n tilanteessa uskoisin, että lääkärintodistus riittää jos asiasta tulee "numero".
IP-kerhopaikka on saatu kerran ja se riittää mitään muuta ei tarvitse sen jälkeen tehdä kuin maksaa laskut paikasta.
Minunkin ekaluokkalaiseni on i.p.-hoidossa, vaikka olen työttömänä. Koulupäivät loppuvat usein jo klo 13, aktiivinen poika saa parisen tuntia leikkiä sen jälkeen kavereidensa kanssa ja minä valmistelen ruuat valmiiksi kotona.
Nyt a.p. lepäät ilman huonoa omaatuntoa ja keskityt odotukseen!
olen maannut melkeen koko kesän, joten minunko pitäisi vauvan terveys riskeerata?? tulee kovia supistuksia helposti ja rauhoittuu levossa.
Eli jos on esimerkiksi ip-hoidossa lapsi, jolla on vanhempi kotona sairauden takia, niin minusta on ihan hyvä tietää asia. Koululainenkin saattaa nimittäin kiukutella ip-kerhossa, koska äiti on kotona ja itse "joutuu" olemaan kerhossa (vaikka lapsi siellä ihan hyvin viihtyisikin). Jos en tiedä mistä on kyse, joudun loruilemaan lapselle ympäripyöreitä. Jos taas tiedän, että "ai niin tämän lapsen äiti on pakkosaikulla", niin osaan paremmin auttaa lasta ketutuksen yli. Ja tämän sanon aika monen vuoden kokemuksella. Ei minua kiinnosta kyylätä tai juoruilla, ei minulle tarvitse tulla näyttämään lääkärintodistusta tai laverrella koko elämänhistoriaa. Riittää, että tiedän noin suurin piirtein ne isoimmat lapsen elämään ja arkeen vaikuttavat asiat. Jos en tiedä, niin yritän silti tehdä parhaani, mutta saatan mokata tiedon puutteessa.
Sinäkään et itse asiassa tiedä, miksi se hoitaja tuota kotona olemistasi kysyi lapseltasi. Voihan olla, että lapsi on siellä ip-kerhossa kertonut kaikille vastaantulijoille, että "mun äiti on kotona ja mää oon täällä". Tai jos asia on muuten kuulostanut olevan lapselle tärkeä, en tosiaan yhtään ihmettele, että ip-ope on asiasta kysynyt.
Minunkin ekaluokkalaiseni on i.p.-hoidossa, vaikka olen työttömänä. Koulupäivät loppuvat usein jo klo 13, aktiivinen poika saa parisen tuntia leikkiä sen jälkeen kavereidensa kanssa ja minä valmistelen ruuat valmiiksi kotona. Nyt a.p. lepäät ilman huonoa omaatuntoa ja keskityt odotukseen!
ja kehtaat vielä tunnustaa.
Mikä ihme on pakkosaikku?
Siis sellainen todella pakottava saikku, joka todellakin on "pakkosairastamista", tyyliin tuo pakkomakuutus tai kroppa niin hajalla, ettei pysty itse edes vessassa käymään. Jos on saikulla sen takia, että on käsi murtunut tms. niin kyllähän kouluikäisen kanssa pärjäisi kotonakin. Sen sijaan tuollainen ei stressiä, ei liikkumista, vaarana ennenaikainen synnytys, lepoa ja rauhaa -tyyppinen "pakkosaikku" on kyllä aika selkeä syy pitää isompi lapsi siellä iltapäivähoidossa.
Koululaisenhan pitää olla kotona 24/7, jos vain mahdollista!
Kaikkialla iltapäiväkerhoon haettaessa ei edes kysytä työssäkäynnistä. Meillä ipk:ssa harrastetaan paljon liikuntaa (erityisesti pari lajia), joten se toimii samalla harrastuksena. En ymmärrä mikä tässä on muka tuomittavaa? Paikan saavat kaikki halukkaat.
Hyi hevetti tätä laiskuutta mitä joillain vanhemmilla on.
Minunkin ekaluokkalaiseni on i.p.-hoidossa, vaikka olen työttömänä. Koulupäivät loppuvat usein jo klo 13, aktiivinen poika saa parisen tuntia leikkiä sen jälkeen kavereidensa kanssa ja minä valmistelen ruuat valmiiksi kotona. Nyt a.p. lepäät ilman huonoa omaatuntoa ja keskityt odotukseen!
ja kehtaat vielä tunnustaa.
Lääkäri arvioi sen onko sairausloman tarvetta vai ei, ei mikään ip-ohjaaja.
Ja tiedoksi vaan että murtunut ranne on todellinen arjen torppaaja. Edes takkia ei saa päälle, että pääsisi hakemaan sen lapsen! Tai purkkikeittopurkkia auki, vaativammasta kokkaamisesta puhumattakaan! Ja jopa vessassakäynti on mielenkiintoista.
Puhumattakaan nyt siitä, miten kova särky siinä murtuneessa kädessä on.
vaikka molemmat vanhemmat ovat kotona. Ja perheen muut lapset ovat päiväkodissa. Olen ihmetellyt asiaa paljon mutta kait heillä joku syy on.
Mä jouduin kanssa jäämään supistuksien takii pitkälle sairaslomalle, enkä enää pystynyt kävelemään lyhyttäkään matkaa kun alko supistelee. Tiedän siis todellakin mitä käyt läpi.
Tottakai pidät paikan lapsella esikoiseni oli tarhassa vaikka mä olinkin saikulla. Toi tyttö kun on niin valtavan liikkuvaa sorttia eikä olis voinu pitää sisällä 24/7. Ei sun ole pakko niille siellä mitään kertoo ellet haluu. Voimia teidän perheelle ja et todellakaan ala riskeeramaan toisen terveyttä. Ei lääkäri sua kuitenkaan huvikseen sairaslomalle määränny!
aina yhtä herttaisia...
Mistähän ihmiset oikein ees löytää noita kusipäitä kummeiksi??
vaan siitä, oletko maksanut maksut vai et.