Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan hitaasti laihdun, jos ryhdyn laskemaan kaloreita ja syön 2000 kcal per päivä?

Vierailija
16.08.2011 |

Nyt syön arviolta 2000-4000 kcal päivässä (vaihtelee) ja painoni on pysynyt 73 kilossa näin syöden pari vuotta.

Jos jatkossa syön vain 2000 kcal (eikä noita 4000 kcalin päiviä enää laisinkaan) niin tietysti laihdun, mutta kuinkahan hitaasti? Tietoa, arvioita? Ois hyvä jos 10 kg lähtis. Ajalla ei oikeestaan ole väliä, mutta se kiinnostaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoisesi ihmisen kulutus on aika tarkasti se 2000kcal.

Jos syöt vaikka 1200kcal päivässä, laihdut 500g viikossa.

Vierailija
2/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisellä liikunnallahan 2000 kcal on aika pitkälti +/-0-tilanne, eli aikas hitaasti se paino lähtee jos et ton enempää meinaa tiputtaa. Parempi olis esim. 1500 kcal/päivä, silläkin saa ihan helposti vatsansa täyteen ja riittävästi energiaa kunhan vähän katsoo mitä suuhunsa mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoisesi ihmisen kulutus on aika tarkasti se 2000kcal.

Jos syöt vaikka 1200kcal päivässä, laihdut 500g viikossa.

ja paino _pysynyt_ tässä samassa koko sen parin vuoden ajan.

Joten jos en enää mässää 4000 kaloria (tähän asti syönyt noin paljon ainakin kahtena päivänä viikossa, joskus useimminkin) niin tietenkin laihdun, mutta kuinkahan hitaasti...

ap

Vierailija
4/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisellä liikunnallahan 2000 kcal on aika pitkälti +/-0-tilanne, eli aikas hitaasti se paino lähtee jos et ton enempää meinaa tiputtaa. Parempi olis esim. 1500 kcal/päivä, silläkin saa ihan helposti vatsansa täyteen ja riittävästi energiaa kunhan vähän katsoo mitä suuhunsa mättää.

Koska kirjoitinhan, että olen syönyt parisen vuotta näin (2000 - 4000 kcal/päivässä) ja paino on PYSYNYT tässä sen pari vuotta.

Eli jos tulevaisuudessa en enää syö 4000 kaloria minään päivänä, pakkohan sen painon on laskea.

1500 kalorilla ei saa syötyä juuri mitään.

ap

Vierailija
5/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirjoitinhan, että olen syönyt parisen vuotta näin (2000 - 4000 kcal/päivässä) ja paino on PYSYNYT tässä sen pari vuotta.

Eli jos tulevaisuudessa en enää syö 4000 kaloria minään päivänä, pakkohan sen painon on laskea.

ap

syö hyvälaatuista ruokaa.

Vierailija
6/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kuin nykyisin. Laskennallisesti 7000kcal:n vaje on -1kg. Eli jos elät tismalleen samalla tavalla, liikut yhtä paljon, voisit laihtua 500g viikossa. Kokeile ja raportoi meille.

Nyt siis syöt viikossa 18 000kcal ja tasakaloreilla annos on 14 000kcal.

Vierailija
7/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

syö hyvälaatuista ruokaa.

Mä en aio 2000 kcal alle mennä.

ap

Vierailija
8/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleeko toi viinasta?

Vierailija
9/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten projekti etenee. Nähdään vaikka viikon päästä täällä.

Vierailija
10/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleeko toi viinasta?

mutta heitän nyt karkean esimerkin jostain 4000 kcal päivästä:

aamupala: pari leipää voilla, juustolla (paksut 2 siivua molempien leipien päällä), kinkulla, salaatilla ja kurkulla + kahvi kermalla

+ jogurtti, yhteensä n. 550 kcal

lounas: iso annos makaronilaatikkoa, salaatti + salaatinkastiketta, pari leipää juustolla, yhteensä n. 800 kcal

välipala: omena, pari leipää samoilla päällisillä kuin aamulla, kahvia kerman kera, yhteensä n. 500 kcal

päivällinen: suunnilleen sama kuin lounas, yht. n. 800 kcal

napostelua: kahvia kermalla ja kolme täytekeksiä n. 200 kcal

iltapala: pari leipää kunnon päällisillä, banaania, naposteluna illalla telkkaria katsellessa vaikkapa jäätelöä kunnon annos, yhteensä 1000 kcal

kyllä niitä kaloreita kertyy

ap

Vierailija
11/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkjo sinulla talousvaakaa, jolla voit katsoa esim. juustojesi määrän?

Vierailija
12/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkjo sinulla talousvaakaa, jolla voit katsoa esim. juustojesi määrän?

En käytä mitään kevyttuotteita. Eli voi, juustot, jogurtit yms. aina ihan täyttä kamaa, ja käytän kahvissa kunnon loraukset kermaa jne.

ap

Vierailija
13/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kaloreita kuin kokonaisessa rasvaisesa pitsassa?

Vierailija
14/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan painosta jne. Miksihän kyselet, kun mikään vastaus ei oikeastaan edes kelpaa?

Syö ihan samoin kuin ennenkin, mutta jätä 1/3 pois (tai puolet). Kyllä sillä laihtuu eikä tarvita light-tuotteita.

Vierailija
15/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan painosta jne. Miksihän kyselet, kun mikään vastaus ei oikeastaan edes kelpaa?

Syö ihan samoin kuin ennenkin, mutta jätä 1/3 pois (tai puolet). Kyllä sillä laihtuu eikä tarvita light-tuotteita.

Olen saanut pari vastausta, jossa vastattiin kysymykseeni. Muut jotain aiheen vierestä.

ap

Vierailija
16/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää kuluttaa 7000 kcal että laihtuu 1kg. Minä en laihtuisi yhtään jos söisin 2000kcal päivässä.

Vierailija
17/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso painopaivyri.fi, sieltä löytyy sinulle sopiva kalorimäärä.

Vierailija
18/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso painopaivyri.fi, sieltä löytyy sinulle sopiva kalorimäärä.

ei millään pahalla, mutta ihmetyttää vaan.

ap

Vierailija
19/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/33 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vastauksia aiheen vierestä, koska esittämäsi faktat ovat erittäin poikkeuksellisia. Normaali nainen ei syö eikä kuluta 4000 kcal päivässä. Olen itse ollut yli 3 vuotta jatkuvasti Kalorilaskurissa ja mitannut tarkasti sekä syömiseni että kuluttamiseni, joten tiedän tästä jotain.

Jos et liho, vaikka syöt 4000 kcal päivässä, sinun täytyy liikkua ihan hillittömän paljon, kenties olet postinkantaja, joka harrastaa lisäksi kuntosalia ja juoksua. Tai sitten olet niin painava (reilusti yli 100 kg) että peruskulutuksesi on iso, ja lisäksi liikut hillittömästi.

Alkuperäiseen kysymykseesi: jos kalorivajeesi eli syödyt kalorit miinus kulutetut kalorit todella olisi laihduttaessasi 2000 kcal/päivä (mihin en usko hetkeäkään) niin laihtuisit periaatteessa kaksi kiloa viikossa.

Laihtumisvauhtiin vaikuttaa kuitenkin paljon myös ikä ja hormonitoiminta. Itse laihdun noin 50 % hitaammin kuin minun laskennallisesti pitäisi eli laihdun kilon vasta 14 000 kalorin vajeella, en 7 0000 kalorin vajeella. Olen jo ylittänyt 50 vuoden rajapyykin ja aineenvaihduntani on hidastunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi