KUltasepän liikkeessä laitetut korvareijät- voiko luottaa?
Ovatko oikeastaan saaneet mitään koulutusta reijittämiseen, onko hygieenista ja osaavat ampua,ettei osu vaikka poskeen:O?? Ihan oikeesti..missä ne sen ampumisen opettelee,tuskin merkonomi koulussa kuitenkaan,olettaen että ampuja on ihan perus myyjä??
Kommentit (9)
itse kävin ihan itselleni laittamassa korvikset kultasepän liikkeessä, sanoivat, että heillä on 1 (jossain, ehkä usempi), jotka saavat reiät laittaa. Ei suinkaan kaikki ko. liikkeen työntekijät. Eli uskon, että henkilö on ihan koulutettu hommaan ja mulla ainakin on korvakorut ihan siellä missä kuulukin, eikä esim. poskessa :D
ne parantuikin todella nopsaan...koskaan ei niiden kanssa mitään ongelmia...
muutama viikko sitten laitettiin tytölle kultaliikkeessä korvikset. Kyllä myyjä desinfioi kätensä ja korvalehdet, ja korvikset osui ihan kohdilleen. EIvätkä ole tulehtuneet vaikkei olla niitä edes putsailtu kotona muutakuin suihkussa vedellä.
Ja täytyy myöntää, että oikein kyttäsin reikien laittajan toimintaa kun kävimme lapsen kanssa ottamassa korvikset. Ensin ko. myyjä pesi kätensä, desinfioi ne ja desinfioi lapsen korvalehden ja merkitsi kohdan. Hän otti korut paketista, joka oli tiiviisti pakattu kahden korun "annospaketti" niin, ettei koskenut niihin sormillaan. Ampui korut korvaan merkittyyn kohtaan ja pyyhki vielä rei'ityslaitteen desinfektiopyyhkeellä.
itselleni laitettiin korvareiät 1970-luvulls kultssepällä ja silloin laitettiin ensin reikä ja sen jälkeen laitettiin erikseen vielä renkaat korviin. Oli tosi tuskaista se pyörittely ja kesti pitkään, että saatiin korut korviin. Tuskin silloin paljon käsiä desinfioitiin.Siskoni sai korviksen samoin 1980-luvulla. Sen jälkeen yhteensä viidelle lapsellemme on laitettu korvikset kultasepällä.
Se pistooli muhii vaikka mitä bakteereja ja koska jokaista osaa ei saa irti niin sinne se skeidaa pakosti jää. Itse sain kultasepän liikkeen pistoolis ihobakteerin vaikka rei'ittäjä desinfio koneen ja pisti hanskat käteen. Vie lävistäjälle niin ei tarvitse pelätä yllätyksiä.
Kävivi kultasepänliikkeessä ottamassa edes korviksia. Silloin vuonna nolla kun minulle sellaisessa paikassa korvikset ammuttiin, kestivät parantua ties kuinka kauan. Vieläkin muistan kuinka sattuivat! Kunnollisessa lävistysliikkessä lävistetyt on PALJON kivuttomampia ja paranevat nopeammin. Ja se hygieenisyys!
Muistan itsekin rei'ittäneeni korvani kultaisella 80-luvulla. Pistooliin pistettiin ne kamalan paksut ensikorvikset ja sitten vain täsäytettiin. Ei siinä kukaan käyttänyt kumihanskoja tai desinfioinut, saati ottanut laitteita tai koruja steriileistä pakkauksista.
Ja kun ne korut olivat vielä napit, niin niitähän piti holvata viikkotolkulla desinfiointiaineella, etteivät tulehtuneet.
Kaikista lävistyksistäni korvakorut olivat kivuliaimmat ja kestivät pisimpään parantua.