Mikseivät vieraat, jotka eivät siedä koiria voi ilmoittaa etukäteen tulostaan?
Viitaten tuohon toiseen ketjuun.
Asumme omakotitalossa ja meillä on koira, joka on suurimman osan ajasta sisällä. Vien koiran pihalle tarhaan tai telkeän toiseen huoneeseen, jos vain tietäisin jonkun olevan tulossa. Ja siivoaisin hyvin. Mutta ei, monet vieraat vain kävelevät taloon, kuin omistajat. Sitten huudetaan eteisessä koiralle, joka yleensä ehtii ovelle ennen minua. Kiukutellaan karvoista sohvalla ja niiskutetaan teatraalisesti, kun ollaan allergisia...
Olen monelle sanonutkin, että ilmoittakaa, niin tiedän varaantua, mutta ei... Yksi mieheni siskoista ja anoppi ovat juuri tällaisia superallergikkoja, eivätkä silti voi ilmoittaa etukäteen. Verenpaineeni nousee jo alkumetreillä, kun tulevat. Miksi on niin vaikea ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa tulevansa. Tai edes odottaa portailla, että ehdin viedä koiran pois?!
Kommentit (2)
teillä on koira. Ehkä he voisivat myös ottaa allergialääkkeen ennen teille tuloa, kuten esim. minä teen. Tai siis en tule teille, mutta...
Itse en tuossa tilanteessa tekisi koiralle, karvoille tai millekään muulle yhtään mitään. Jos kahvia haluavat, niin tietävät varmasti, missä on keittiö.