Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetän poikaani, joka on kolme vuotta ja kaksi kuukautta

Vierailija
15.08.2011 |

Haluatteko kysyä jotain?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas?! Et onko kysyttävää, huhhuh! En voi ymmärtää ton ikäisen lapsen imettämistä, mielestäni todella OUTOA. Saati sitten se äiti, jonka tisseissä roikkuu vauvan lisäksi monta isoa lasta!!! Tossa on kyllä jo kyse äidin itsekkyydestä ja jostain omituisesta tarpeesta kokea olevansa korvaamaton...

Vierailija
2/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä pitkään imettäneillä loppui yöimetys vai loppuiko? Jos lopettaa yöimetyksen niin väheniskö maidon tulo? Meillä vauva 1v ja aion imettää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta olis kiva joskus nukkuakin, kun se tissi tuntuu maistuvan öisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että pidätkö häntä muutenkin vauvana? Miten sujuu pukeminen, puhuminen,syöminen, leikkiminen jne?

En kysy loukatakseni vaan siksi että minulla on hoidossa lähes 3v. lapsi, jonka äiti ainakin vielä hetki sitten imetti ja ehkä vieläkin. Lapsi on koko kehityksessä täysin jälkeenjäännyt. Puhe on vain äänteitä kuin alle 1v.llä, ei ota mitään kontaktia muihin lapsiin. Kun aloitti hoidossa piti syöttää eikä mistään omatoimisesta pukemisen harjoittelusta tms. omatoimisuudesta ollut merkkiäkään. Ei myöskään osannut esim. kiivetä mihinkään. Päättelin että lapsta on pidetty ihan vauvana.

Musta aivan kauheaa. En ikinä ole nähnyt niin flegmaattista lasta. Mun oma reilu 2v. jo puhuu täysiä lauseita ja sanavarasto todella laaja.On syönyt itse jo reilu vuoden vanhana, pukee haalarista ja lapasista lähtien kaikki lähes ilman apua jne.

Mietin siis onko pitkällä imetyksellä jotain tekemistä tämän muun kehityksen kanssa?

Vierailija
4/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että pidätkö häntä muutenkin vauvana? Miten sujuu pukeminen, puhuminen,syöminen, leikkiminen jne?

En kysy loukatakseni vaan siksi että minulla on hoidossa lähes 3v. lapsi, jonka äiti ainakin vielä hetki sitten imetti ja ehkä vieläkin. Lapsi on koko kehityksessä täysin jälkeenjäännyt. Puhe on vain äänteitä kuin alle 1v.llä, ei ota mitään kontaktia muihin lapsiin. Kun aloitti hoidossa piti syöttää eikä mistään omatoimisesta pukemisen harjoittelusta tms. omatoimisuudesta ollut merkkiäkään. Ei myöskään osannut esim. kiivetä mihinkään. Päättelin että lapsta on pidetty ihan vauvana.

Musta aivan kauheaa. En ikinä ole nähnyt niin flegmaattista lasta. Mun oma reilu 2v. jo puhuu täysiä lauseita ja sanavarasto todella laaja.On syönyt itse jo reilu vuoden vanhana, pukee haalarista ja lapasista lähtien kaikki lähes ilman apua jne.

Mietin siis onko pitkällä imetyksellä jotain tekemistä tämän muun kehityksen kanssa?

Itse imetin esikoista reilu 3-vuotiaaksi ja hän on aina saanut kehuja miten taitava pukija on ikäisekseen ja sanavarasto on laaja. Vauhtia piisaa useamman lapsen edestä. Kuopus on 2 v 7 kk ja imetän häntä. Hänkin on kehittynyt täysin ikätason mukaisesti ja pärjää kerhossa siinä missä muutkin lapset. Tosin pukee ja riisuu itse toisin kuin muut alle 3-vuotiaat ja on muutenkin omatoiminen.

Vierailija
5/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jonkun mielestä ihmisen maidon antaminen ihmisen lapselle on jotenkin noloa, hävettävää tai ällöttävää. Eikös se kuitenkin on se kaikista luonnollisin vaihtoehto?!? Mutta onhan tässä maailmassa tietysti muustakin luonnollisesta vieraannuttu jo ajat sitten.

Mutta. Tuohon kehitykseen liittyen, olen itsekin huomannut, että pitkään imetetyt (yli 3v) lapset, joita on lähipiirissä useita, ovat jotenkin vauvamaisia ja jääneet hiukan jälkeen kehityksessä. Itse lopetin juuri 1v8kk lapseni imetyksen ja sen jälkeen hän oikein reipastui ja kehittyi silmissä, juuri sellaista flegmaattisuutta oli havaittavissa vielä silloin, kun imetin.

Vierailija
6/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko afrikkalainen tms. ja asut savimajassa? Ja rintamaito on lapsen ainoa ravinnonlähde?

Vierailija
7/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa. Kyllä on järkyttää tietää tai vahingossa nähdä tällaisten isojen lasten rintaruokintaa.

Vierailija
8/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittymästä imettämällä!

Vaikea kuvitella että esim puheen kehitys estyisi sen vuoksi että lasta imetetään.

Kyllä meillä ainakin lapset ovat alkaneet puhua 1-vuotiaina vaikka siinä vaiheessa on ollut vielä imetys meneillään. Kun se sitten on lopetettu vajaa 2-vuotiaana, lapset ovat siinä vaiheessa puhuneet jo pitkiä lauseita.

Vierailija
9/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain väristyksiä tuosta?

Vierailija
10/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä olisi halunnut että jo melko iso ihminen roikkuu mun tisseissä noin pitkään. Mielummin omistan ne jo tuossa vaiheessa miehen käyttöön :)

..ja siis ihmettelen näitä jotka imettävät vuositolkulla mutta eivät sitten enää kehtaa imettää muiden ihmisten nähden, että tietävät kyllä vissiin itsekin etta asia on jotenkin ällö. Tissit tiskiin vaan ja ylpeänä valintojen kanssa, jos näin haluaa tehdä.

Vierailija
11/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin biologin näkökulmasta, hienoa, jatka vain! Ihmislapsen hyvä vieroitusikä äidinmaidosta on noin 4 vuotiaana. Lapsesi saa näin ainakin ravinnon puolesta hyvät lähtökohdat elämälleen!

Vierailija
12/17 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisellä ei ole mitään tekemistä tällaisten asioiden kanssa.

Imetettyjen lasten on havaittu kehittyvät aiemmin ja olevan motorisesti taitavampia kuin korvikkeella ruokitut lapset.

Lisäksi pitkään imetetyillä on vähemmän sairauksia ja ylipainoa. Imetys on siis hyvästä, ei todellakaan pahasta!

Vierailija
13/17 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole noloa? Saatko kuulla koko ajan kummasteluja? Miten Lapsi kehtaa imeä, eikö koe yhtään nolona itse asiaa?

Vierailija
14/17 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerron vaan että noin mäkin tein, sitten se siitä loppui n. 3,5 v iässä. Tietenkin lapsi joi tavallistakin maitoa, mutta kuitenkin halusi vielä välillä olla sylissä ja vähän äidinmaitoakin.

Arvaapa saiko kuulla kommentteja, tulihan niitä sekä negatiivista että positiivista. En enää yli 2,5 vuotiaana imettänyt muiden nähden joten mielestäni asian ei olisi pitänyt haitata ketään. En minäkään kommentoinut muiden imetysvalintoja/tapoja.

Vierailija
15/17 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihmeessä uskalsit tulla tänne palstalle "piestäväksi" aiheinesi? Jonkin sortin masokisti, vai..?

Itse en olisi ikimaailmassa tohtinut edes täällä nimettömänä paljastaa, kun vielä noin puoli vuotta sitten imetin 3v 10kk ikäistä poikaani :-/

Vierailija
16/17 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko olet ajatellut jatkaa?

Minun tissilläni roikkuu iltaisin vielä kaikki lapset, vanhin 6 v. seuraava 5 v, seuraava 3 v. ja nuorin 2 kk!

Vierailija
17/17 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetan tytartani, joka on 2 v ja 5 kk, mutten enaa julkisesti. Ei niinkaan siksi, etta se vaivaisi itseani tai tyttoa, vaan siksi, etten halua muiden ihmisten vaivaantuvan. Lisaksi lapsi on sen verran iso, etta ymmartaa etta on tilanteita joissa maitoa ei voi saada.