Oli viikon kirpputoripöytä vuokralla ja 280€ tienattiin...
Lähinnä lastenvaatteista ja pienistä tavaroista. Miten muilla?
Kommentit (46)
Siis pöytävuokra oli jo vähennetty siitä. Paikkana Silinteri.
Tänä vuonna sain viikossa vain 120 €. Nyt oli myytävänä vähemmän leluja ja enemmän vaatteita. Lelut katosivat pöydältä alta aikayksikön, mutta laitoin ehkä vähän turhan paljon vaatteita kerralla myyntiin. Lisäksi naapuripöydässä oli hirveä epämääräinen pino vaatteita, joka valui aina meidän pöydän puolelle...
Huhhuh. Tärkeintä itselleni on, että pääsen tavaroista eroon, ja että jään plussan puolelle tuotossa. Itselläni kirpparimyynti ei ole edes lähennellyt 100 € ja silti olen ollut tyytyväinen. En siinä vaiheessa mieti mitään, että paljonko olen uusina niistä maksanut, häviöllehän siinä suhteessa jokatapauksessa jään!
Edellisen viestin lähettäjä: tarkoitan siis, että itselleni on tärkeintä, että pääsen pöydänhinnan yläpuolelle tuotossa :D.
Sain edellisestä (viime vuonna) kirpparimyynnistä tuottoa noin 850eur/2vkoa. Kaikilla meillä on oikeasi myytävää, jos vain kehtaa vaivan nähdä. Itse vein äitiysvaatteet (2 raskautta, ei enää lapsia..jos ei mieli sitten joskus muutu --> vaatteet joutavat myyntiin), lasten pienet vaatteet, käytöstä poistettu astiasto (uusi oli jo kaapissa) sekä yksittäisiä kippo-kupposia, vanhoja kenkiä, rihkamakoruja...
Ja vaikka noihin myytyihin tavaroihin on taatusti ostettaessakin mennyt rahaa, niin vaikka olisin kaatopaikalle roudannut, niin en sitä rahaa olisi takaisin saanut. Ja ainakin itse tarvitsin töihin siistit vaatteet myös raskausaikana ja lapsille nyt tarvitsee aina vaatteita ostaa, joista osan ostan uutena ja osan käytettynä.
Katteelliset panettelee täällä myyntejä.....:D
Kyllä lastenkirjoja itse ainakin ostan 2 eurolla ja joskus kalliimmallakin, mutta sitten pitää olla haluttu. Mulla on lastenkirjoja kertynyt jo 12 vuotta ja niitä myyn, mihin itse olen eniten kyllästynyt ja mistä lapset eivät niin tykkää (esim. jotkut kirjakerhokirjat päätyivät nopeasti kirpparille, enää en sellaisia ostakaan). Nyt sitten nuorimmaisen kasvaessa pyrin niistä kirjoista eroon, jotka eivät enää kiinnosta isompaa lasta. Aina vähintään 20 kirjaa myynnissä ja kun nuorin lapsi alkaa olla kouluiässä voi kerralla hyvinkin olla lähemmä 100 kirjaa. Enää en ostakaan pienten lasten kirjoja kuin kovasti harkiten. Olen ostanut alesta ja kirppareilta ja joskus toki täyteen hintaan. Kirpparien takia on kertynyt paljon kirjoja. Hinnaksi itse laitan yleensä 0,50-3 euroa. Vielä korkeampi hinta, jos on jokin tunnettu kirja. En ole ap.
Mulla ollut yleensä tuotto 200-400e, että kyllä se minusta ihan kannattavaa on, vaikka vaatiikin viitseliäisyyttä ja sitä että käy siivoamassa ja täyttämässä pöytää lähes joka päivä. Ja pk-seudulla asumme.
Ja kyllä meidän lapset ainakin kasvavat, eli ihan siitä syystä jää vaatetta myytäväksi..ja leluja ym. nyt kertyy vuosien myötä, ja mielenkiinnon kohteet muuttuvat lapsilla jne.. Eli ei sitä nyt tarvitse olla mikään himohamstraaja että tavaraa kertyy..
Mulla oli 10pvän pöytävuokra, tienasin 860E.
Mulla enkat kahesta viikosta noin 1800 euroa. Ihan pääkaupunkiseudulla.
Todennäköisesti en niistä kamoista ollut itsekään niin paljoa maksanut. :D
Ihan käsittämättömiä summia teillä! :o
En tiedä onko täällä Porissa sitten kirppareista ylitarjontaa, kun ei oikein mistään tavarasta kukaan viitsisi maksaa mitään. Ei edes uudesta, jonka ovh on ollut korkea.
Joskus saa kyllä täälläkin kuulla ihan mielettömistä summista... en tajua mikä sen tekee. Jotain ihan peruskamaa, lastenvaatteita ja naisten vaatteita ja leluja ja kaikenlaista turhaa krääsää, miten siitä VOI saada monta sataa euroa viikossa kun käyttämättä jääneistä merkkituotteista ei päässyt eroon edes polkuhinnoilla?
Mä sain viikosta 2000e, ihan oli vanhaa vaatetta ja sen semmoista. Porvoossa asutaan
Pk-seudulla on hyvin pieni osa kirppiksistä sellaisia, joissa saa helposti hyvän tilin. Sanosin, et oikeestaan Akseli, Viirin kirppis ja Tuusulan femmatori. Eli isoimmat/suosituimmat itsepalvelukirppikset. Myytävän tavaran pitää olla myös hyväkuntoista ja uudehkoa. Mä olen erittäin hintatietoinen, eli osaan laittaa tuotteeseen maksimihinnan, minkä siitä ihmiset helposti maksaa. Euron ja sen alle hinnoteltavat jätän lähestulkoon kokonaan kuormasta, annan ne jollekin tarvitsevalle ilmatteeksi. Viikkovuokrat on kirppiksillä niin kovat, et niillä ei kannata pöytäänsä tukkia, jos haluaa saada kunnon rahat. Pöydän pitää olla sopivan väljästi täytetty ja houkuttelevan näköinen.
Mulla oli 2vkoa pöytä helmikuussa Nellassa ja Nutussa, eli möin pieneksijääneitä vauvan- ja lastenvaatteita sekä äitiysvaatteita, plus vähän vauvaleluja. Tuotto oli 330e, mikä oli positiivinen yllätys. Lastenvaatteet olivat hyväkuntoisia (olen tarkka pesijä) mutteivat suurimmaksi osaksi mitään Lindexiä kalliimpaa merkkiä, jokunen halutumpikin merkki taisi olla rekissä. Silitin kaiken vähänkään ruttuisen ja ihan huonokuntoisimmat lahjoitin Kierrätyskeskukseen.
Kyllähän kirppismyynnissä aina häviölle jää jos on ostanut kaiken uutena, mutta kiva saada edes jotain rahaa kun on hoitovapaalla ja tulot pienet. Itse hinnoittelin vaatteet ihan sen mukaan, mitä niistä itse olisin valmis maksamaan, ihan vaatekohtaisesti. Joku kuosi on selvästikin kiva, joku taas kökkö. Kävin siellä ehkä jokatoinen päivä täyttämässä ja järjestelemässä. Minusta tuo puuhastelu oli kivaa ja myös sentimentaalista, oli haikea olo laittaa vauvanvaatteet myyntiin....tietysti ne ihan rakkaimmat säilytin.
Selvästikin joillekin ihmisille tuo lastenvaatteiden myyminen on ärsytyksen aihe, ne pitäisi ilneisesti lahjoittaa eikä myydä? Itsekään en juuri ole saanut kavareiden vauvanvaatteita, vaan suurin osa osa on tullut uutena ostettua, miksi siis lahjoittaisin? Ilmeisesti tarpeeksi jalo ihminen tekisi niin.
Ainut "paha" lieveilmiö kirppismyynnissä oli se, että ostin joka kerta siellä käydessä vaikka mitä leluja ja vaatteita lapsille. Kun käy tarpeeksi usein, niin tekee ne parhaat löydötkin!
En ole ap, mutta ostelen aika paljon kirppikseltä ja samoin myyn kerran pari vuodessa. Lähes kaiken saan kirppiksellä myytyä ostohintaa kalliimmalla: ostan kirppikseltä vain harvinaisen edullisesti myynnissä olevaa tavaraa, joka päätyy sitten aikanaan uudestaan kiertoon. Joskus osto- ja myyntihinnan ero on merkittävä, esim. 10 € haalari on käytössä yhden talven ja myyn sen sitten hintaan 45 €.
Joo, joo... verottajalle kuuluu ilmoittaa ja niin päin pois.
Vierailija kirjoitti:
kerralla viedä! Meillä kävi niin että kirjat ja mm. vaatteita vietiin käsistä ennenkuin kerkisin edes kunnolla niitä asetella paikoilleen. Kun yhden kirjan hinnaksi laittaa 2 euroa ja niitä myy viitisenkymmentä, kuten me tehtiin, niin helposti tulee tuottoa tavaralla jonka muuten ehkä heittäisi roskiin. Nyt siitä on iloa ainakin jollekulle.
Kuka ostaa kirpparilta kirjan 2€ hintaan, pakko olla joku kestosuosikki mikä on maksanut itse ostettuna ainakin 15€ ja ei kovin vanha kuitenkaan.
Erityisesti hyväkuntoisista ja klassikoiksi muodostuneita kirjoista maksetaan. Niitä ostetaan jopa lahjoiksi. Esim Pupu Tupuna maksaa kirjakaupassa noin 20 €. Ja nyt sillä on ollut joitakin vuosia sitten 30v juhlavuosi. Ja uusi nousu on alkanut.
Mikko Mallikkaat, Pekka Töpöhännät, Jasonit sekä monet Astrid Lindgrenin klassikot ovat suosittuja. Lapsi monesti tykkää kun samaa kirjaa luetaan useammankin kerran ja siksi on hyvä myös omistaa kirjoja.
Ylimääräistä tavaraa on, mutta on tilaa ullakolla säilyttää. En myy, ehkä lapset huolii kalusteita, mattoja, liinavaatteita kun muuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä oli pöytä melkein tyhjä ja sai uutta tavaraa viedä. Ennemmin myyn, kun pidän kaapissa täytteenä. Pöytävuokra oli 32€ ja Oulussa on kirpputori...
T:ap
Mikä kirppari Oulussa?
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräistä tavaraa on, mutta on tilaa ullakolla säilyttää. En myy, ehkä lapset huolii kalusteita, mattoja, liinavaatteita kun muuttavat.
Kokemuksesta sanon, että lapsia varten ei noita kannata hillota.
Suksia 5-15€, luistimia 5-15€ yms... Pääasia, että pääsee eroon. Mutta tietysti mukavasti lämmittää tuo rahakin. Viimeinen päivä kaikki puoleenhintaan T:ap