Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 7-8kk vauvan kotiin isänsä hoitoon pitkäksi viikonlopuksi?

Vierailija
15.08.2011 |

En imetä ja mies hoitaa vauvaa paljon iltaisin töiden jälkeen, syöttelee, vaihtaa vaippoja, kylvettää ja viikonloppuisin nukuttaa päiväunille, antaa lounasta jne. Pienen ohjeistuksen avulla osaisi siis kyllä hoitaa vauvaa pidemmänkin ajan oikein hyvin.

Mun vanhemmat asuvat kaukana. En jaksaisi lähteä reissuun vauvan ja 2v erittäin vilkkaan ja lyhytpinnaisen taaperon kanssa. Vanhemmat ei myöskään ole kovin hyvässä kunnossa, toinen on syöpähoidoissa ja toinen odottelee sydänleikkausaikaa. Eivät siis oikein jaksaisikaan kotonaan kahta äänekästä, myös öisin melua pitävää lasta. Mun äiti ehdotti, että voisin jättää vauvan miehen hoitoon ja tulla itse kahdestaan esikoisen kanssa. Vauvahan ei vielä edes isovanhempiaan osaa kaivata, esikoinen sen sijaan kyselee koko ajan, milloin mennään mummolaan.

Mutta epäilyttää vauvan jättäminen kolmeksi vuorokaudeksi. Vaikka onkin isäänsä kiintynyt, niin onko tuo liian pitkä ero minusta, olen kuitenkin vauvan pääasiallinen hoitaja? Onko joku ollut tuon ikäisestä vauvasta erossa ja miten on mennyt? Pelkään, että saa jotain kamalia erotraumoja :/

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi siitä rikki mene, että toinen vanhempi hoitaa.

Vierailija
2/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyse olikin minusta - ei sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mieskin jättänyt vauvan (ja isommatkin lapset) minun hoitooni mm. työmatkojensa ajaksi.

Sinulla varmasti tulee ikävä vauvaa, mutta hyvin se menee :)

Vierailija
4/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon ajan, en olisi itse mitenkään kyennyt jättämään, koska vauva ei juonut pullosta ja söi huonosti. Mutta jos teillä syö pulloa yms. niin ei varmaan ongelmia. Jos ei pahaa eroahdistusta tms. Eniten taitaa ikävä olla äidillä...

Vierailija
5/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saattaa ikävöidä, mutta se menee pikaseen ohi. Jättäisin.

Vierailija
6/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kovin yksilöllistä.

Muuten tuon ikäinen vauva pärjää vallan mainiosti isänsä kanssa pitkän viikonlopun.

Vierailija
7/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erotraumoja. itse olen joutunut ensimmäiset 2kk olee elämästäni sairaalassa, sitten muutama viikko kotona, taas kuukausi sairaalassa, muutama kuukausi kotona, taas viikoiksi sairaalaan ja en tunne mitenkään siitä kärsineeni.

itselläni kans tuskastuttava tilanne, minulla reilu 2kk ikäinen vauva ja joudun syöpä leikkaukseen. tuntuu niin pahalta jättää tuo vauva kotiin, vaikka isänsä hoitaakin sen aikaa.!

Vierailija
8/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kyselet tuollaisia,

eikö oma järki sano?????

Vierailija
9/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei mies oikeasi osaa hoitaa lasta. Ainoa joka ymmärtää ja osaa hoitaa lasta on ÄITI.

Jos nyt jätät lapsesi niin lapsi saa elinikäisiä traumoja erosta ja miehen luokattomasta hoidosta.

Kunnon mies olisi jo tässä vaiheessa tarjonnut, että koko perhe lentää ja ajaa taksilla läheiseen 5 tähden hotelliin, että voit olla lapsen kanssa ja näet vanhempiasi. Yksinkertaista.

Kun tarkemmin ajattelet, miehen asenne, että hän voi hoitaa lasta matkan ajan osoittaa törkeää piittaamattomuutta tunteitasi ja lapsen etua kohtaan.

Vierailija
10/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei mies oikeasi osaa hoitaa lasta. Ainoa joka ymmärtää ja osaa hoitaa lasta on ÄITI.

Jos nyt jätät lapsesi niin lapsi saa elinikäisiä traumoja erosta ja miehen luokattomasta hoidosta.

Kunnon mies olisi jo tässä vaiheessa tarjonnut, että koko perhe lentää ja ajaa taksilla läheiseen 5 tähden hotelliin, että voit olla lapsen kanssa ja näet vanhempiasi. Yksinkertaista.

Kun tarkemmin ajattelet, miehen asenne, että hän voi hoitaa lasta matkan ajan osoittaa törkeää piittaamattomuutta tunteitasi ja lapsen etua kohtaan.

kärjistys... tai ehkä jopa ironisointi... Siis lapsi todellakin voi olla isänkin hoidossa pitkään viikonlopun. Ja itseasiassa väittäisin, että tekis hyvää sekä vauvalle, että isälle :)

Vierailija
11/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani jätin 9kk ikäisen esikoisen miehen kanssa kotiin, kun itse lähdin pariksi yöksi kaverin kanssa reissuun. Kaikki oli mennyt hyvin jne. mutta silti jokin vauvan loukkaantuneessa katseessa kaihersi. Oli ennen reissua oppinut sanomaan äiti, mutta ei suostunut puhumaan reissun jälkeen pitkään aikaan mitään.

Itse ottaisin vauvan mukaan ja jättäisin esikoisen kotiin. Nyt kun on useita lapsia, otan aina pienimmän mukaan, koska hän tarvitsee minua eniten.

Vierailija
12/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh....

Vierailija
13/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kyselet tuollaisia,

eikö oma järki sano?????

Vierailija
14/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isistä- ja vieläpä hyvistäkin sellaisista- voidaan viela tänä päivänä ajatella noin vähättelevästi suhteestaan lapsiinsa !!

Minusta tuollaisen kysymyksen voisi esittää lapsen isovanhemmista tai muista läheisistä sukulaisista.

Vierailija
15/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen jättänytkin 7,5kk isälleen hoitoon pitkäksi viikonlopuksi. Hyvin oli mennyt. Jos isä osaa hoitaa lasta, niin miksei voisi jättää?

Vierailija
16/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska noin pieniä olen imettänyt

Vierailija
17/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa vauvoja ja lapsia ihan siinä missä minäkin. Molemmat ollaan aina kelvattu :)

Vierailija
18/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vauvasta protestoiko isän kanssa tai varsinkin sen jälkeen, mutta vaikka vähän (tai enemmänkin) mieltään osottaisi niin ei se siitä missään nimessä rikki mene.

Vierailija
19/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä imetän vielä, myös öisin.

Mutta teillä jos vauva syö pullosta, niin mikäpä siinä sitten. En siinäkään tilanteessa lähtisi esim. tyttöjen kesken lomailemaan, mutta jos on kyseessä sairaiden isovanhempien tapaaminen, niin sitten ehkä saattaisin lähteäkin.

Vierailija
20/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi edes pystynyt jättämään, olin itse niin kiinni vauvassa. :-)