Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 7-8kk vauvan kotiin isänsä hoitoon pitkäksi viikonlopuksi?

Vierailija
15.08.2011 |

En imetä ja mies hoitaa vauvaa paljon iltaisin töiden jälkeen, syöttelee, vaihtaa vaippoja, kylvettää ja viikonloppuisin nukuttaa päiväunille, antaa lounasta jne. Pienen ohjeistuksen avulla osaisi siis kyllä hoitaa vauvaa pidemmänkin ajan oikein hyvin.

Mun vanhemmat asuvat kaukana. En jaksaisi lähteä reissuun vauvan ja 2v erittäin vilkkaan ja lyhytpinnaisen taaperon kanssa. Vanhemmat ei myöskään ole kovin hyvässä kunnossa, toinen on syöpähoidoissa ja toinen odottelee sydänleikkausaikaa. Eivät siis oikein jaksaisikaan kotonaan kahta äänekästä, myös öisin melua pitävää lasta. Mun äiti ehdotti, että voisin jättää vauvan miehen hoitoon ja tulla itse kahdestaan esikoisen kanssa. Vauvahan ei vielä edes isovanhempiaan osaa kaivata, esikoinen sen sijaan kyselee koko ajan, milloin mennään mummolaan.

Mutta epäilyttää vauvan jättäminen kolmeksi vuorokaudeksi. Vaikka onkin isäänsä kiintynyt, niin onko tuo liian pitkä ero minusta, olen kuitenkin vauvan pääasiallinen hoitaja? Onko joku ollut tuon ikäisestä vauvasta erossa ja miten on mennyt? Pelkään, että saa jotain kamalia erotraumoja :/

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hee, 12 :) Mutta kun kaikkialla aina toitotetaan, että vauvan ei pitäisi olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan kuin muutaman tunnin pituisia aikoja, tai tapahtuu kauheita vauvan kiintymyssuhteiden kehitykselle tms. Siksi arveluttaa tehdä näin.

Olen kuitenkin kallistumassa siihen, että lähtisin esikoisen kanssa, koska tiedän, että vauvan hoito sujuu mieheltä ihan hyvin. Mulle tulee kuitenkin ihan varmasti hirveä ikävä vauvaa :( Esikoista en olisi voinutkaan jättää noin pienenä, koska oli tississä kiinni vielä tuossa iässä. Mutta tämä pikkusisarus oli elämänsä alkuviikot sairaalassa ja imetys ei lähtenyt edes kunnolla käyntiin, kun ei ollut vierihoidossa. Siksi varmaan mieskin pääsi luomaan heti läheisen suhteen vauvaan, kun me molemmat käytiin häntä sairaalassa hoitamassa.

Sitä en aio tehdä, että lähtisin pelkän vauvan kanssa, koska 2-vuotias on todella kiintynyt ukkiinsa ja mummiinsa. Suurin syy matkalle lähtöön on nimenomaan saada isovanhemmille ja 2-vuotiaalle hieman yhteistä leikkiaikaa.

ap

Vierailija
22/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani jätin 9kk ikäisen esikoisen miehen kanssa kotiin, kun itse lähdin pariksi yöksi kaverin kanssa reissuun. Kaikki oli mennyt hyvin jne. mutta silti jokin vauvan loukkaantuneessa katseessa kaihersi. Oli ennen reissua oppinut sanomaan äiti, mutta ei suostunut puhumaan reissun jälkeen pitkään aikaan mitään.

Itse ottaisin vauvan mukaan ja jättäisin esikoisen kotiin. Nyt kun on useita lapsia, otan aina pienimmän mukaan, koska hän tarvitsee minua eniten.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän vauvaa ja äidinmaito on vielä ehdottomasti pääravinto ainakin tälle vauvalle tässä iässä (7 kk).

Enkä uskaltaisi muutenkaan jättää. Isänsä kyllä pärjäisi vauvan kanssa, mutta jotenkin vain tiedän että vauva olisi ihmeissään ja järkyttynyt mihin äiti katosi. Imetyksen vuoksi kun hän ei ole ollut minusta erossa muutamaa tuntia pidempää aikaa. Vaikka silloin kun isäkin on kotona, olemmekin molemmat ihan yhtä päteviä ja rakkaita hoitajia.

Mutta se maito......

Vierailija
24/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta puhuin vain omasta puolestani. Sinun tilanteessasi saattaisin hyvinkin jättää vauvan isänsä kanssa. Heidän suhteelleenhan se taas tekisi hyvää vaikka olisikin minun ja vauvan luottamuksesta tai symbioosista pois.

Vierailija
25/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun lisäksi saatoin jättää ihan kokonaiseksi päiväksi, kun isä oli kotona ja minä töissä.

Vierailija
26/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuossa tilanteessa, missä vanhempiesi kerroit olevan!

Vierailija
27/27 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vauvasta. Meidän vanhimman olisin jättänyt, toista en enkä kolmatta. Nuorin oli isänsä kanssa viikonlopun mummolassa ilman minua 3 kk vanhana.