Miksi monet lapset ja teinit kulkee ilman housuja tai hametta?
Kommentit (12)
kyllä vanhempien pitäisi pystyä kieltämään tuollainen pukeutuminen. Ihan kammottavaa, kun noissa sukkahousuissa tai ohuissa legginseissä mennään.
En ymmärrä tätä vanhempien "kuulemma kaikki muutkin saavat" -höpötystä. Minun lapseni ei lähde ulos alusvaatteisillaan, vaikka kaikki muut lähtisivät.
mutta sitten huomasin, että sen pitkähkön hupparin alla oli kuin olikin mikroshortsit. Eli ei ollutkaan pelkät sukkikset. Tää oli tosin keväällä, kun ei ollut vielä lämmin.
Siitä kyllä huomautimme niin usein, että ei enää.
Pelkät legginsit/ sukkahousut jalassa! Ihan teini-ikäiset, ei siis välttämättä enää mitenkään sirot nuoret. Läskit vaan hyllyy ja näyttää typerältä! Hyi!
Juuri toissapäivänä odotin bussia ja pysäkillä seisoi kaksi n 13-15 vuotiasta tyttöä. Toisella mustat sukkahousut ja juuri peffan peittävä paita. Toisella sama alaosa, mutta paidan helma juuri ja juuri riitti peffan puoleenvälin kun sen oikein venytti. Ei tasan ollut mitään mikroshortseja tai minihameita... Ei vain voi käsittää, mitä ajattelevat itsekään kun ulos näin lähtevät...
pelkissä sukkahousuissa ja vyötärömallisessa toppatakissa viime talvena.
Jotka ovat sellaiset ohuet, joita minä pitäisin aluslegginsseinä. Käyttää niiden kanssa tunikoita, ei edes kovin pitkiä.
Ikää 14 vee ja "kaikki" muutkin kuulemma tekevät niin. Daa.
Sisarensa 21 vee ei käytä vastaavalla tavalla legginssejä, joten tässä lienee ikäpolvien välinen kuilu :)
Minua ei häiritse, omatpa ovat vaattensa. Melko lievää pukeutumista kuitekin verrattuna esim. gootteihin tms ;-) (tosin enpä siihenkään puuttuisi).
Muoti on muotia ja välillä aika paikkakunta- ja ikäryhmäkohtaista.
Juuri toissapäivänä odotin bussia ja pysäkillä seisoi kaksi n 13-15 vuotiasta tyttöä. Toisella mustat sukkahousut ja juuri peffan peittävä paita. Toisella sama alaosa, mutta paidan helma juuri ja juuri riitti peffan puoleenvälin kun sen oikein venytti. Ei tasan ollut mitään mikroshortseja tai minihameita... Ei vain voi käsittää, mitä ajattelevat itsekään kun ulos näin lähtevät...
Mustat legginsit ja juuri peffan peittävä paita. Lapsella ikää 14 vuotta.
Äitinsä ihan normaali ihminen ;-)
mitä väliä tuolla on? Ne pelkät legginssit eivät ole yhtään sen paljastavammat kuin muutama muukaan asu.
Eikä "läskin" hyllymisestä välittämättä jättäminen ole välttämättä huono asia. Miksi ihmeessä jokaisen sukupolven pitäisi olla angstinen vartalonsa tuijottaja??? (Ei, en ole ylipainoinen, ei, 14-vuotiaani ei ole ylipainoinen.)
Lisäksi jaan äitini moton 80-luvulta: teinillä on täysi oikeus päättää itse, mitä päälleen pistää. Se on osa hänen itsemääräämisoikeuttaan, johon vanhempien ei kuulu puuttua. Muuta kuin olettamalla, että esim. edustusillallisille / lounaille /hautajaisiin yms tullaan asiallisesti pukeutuneena. (Itse hippiaikoinani 80-luvulla vedin sitten kiltisti päälle nätin paitapuseron ja polvipituisen hameen mm perheen sunnuntailounaille.)
On sitä nähty ihan aikuisiakin noin pukeutuneena. Viimeksi eilen. Oli vielä semmoset mustat, läpikuultavat legginsit eikä mikään siroin mamma...
En minäkään ymmärrä kun pidetään sellaisia sukkahousunohuita legginssejä ilman hametta tai tunikaa. Mutta paksummat legginssit joista alushousut eivät paista läpi sen sijaan näen hiukan parempana vaihtoehtona.
nuorilla on sortsit siellä alla :)