Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko laukun vetoketjua korjata?

Vierailija
15.08.2011 |

Korjakao suutarit vielä semmosia? Onko enää missään suutareita? Mitähän semmonen voisi maksaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen vetskarin vaihtaa itsekin, ihan ilman ompelukonetta. Minulta hajosi olkalaukun vetskari samalla tavalla kuin kysyjältä. Ostin uuden tukevan vetskarin ja karhurihmaa. Sitten ratkoin entisen ketjun pois ja ompelin uuden tilalle. Näppivoimia se vaati jonkin verran ja tukevan silmäneulan, mutta toisaalta nahassa oli entiset pistonreiät, että niihin vain pistelin ja hyvä tuli. Laukku on palvellut korjauksen jälkeen jo kai kolme vuotta ja sitä ennen todella kauan. Se on ollut lempilaukkuni siitä asti kun sen ostin. Päältä pieni, mutta sisältä tilava. Sinne sopii jopa kasaan menevä sateenvarjo!

Vierailija
2/7 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://olotila.yle.fi/koti/kasityot/nain-korjaat-itse-vetoketjun

Tuota voi kokeilla joissakin tapauksissa. Itselläni on sama ongelma, valitettavasti oman laukkuni vetskari on niin kurjassa jamassa ettei tuo auta. Harmittaa kyllä, jos korjaus on noin kallista kuin joku arvioi, kun laukku itse maksoi jotain 30 €...ehkä kokeilen myös jotenkin itse ommella uuden, ompelukoneen vetoketjupaininjalallahan se kai onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automarketeissä on usein suutari.

Vierailija
4/7 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esim suutarit korjaavat niitä. Suutareita löytyy joka paikasta, niillä on omia toimitiloja itsekseen tai sitten kauppakeskuksissa. Maksu riippuu varmasti siitä, kuinka hankalaisti alkuperäinen vetoketju on kiinni. Kannattaako korjata, riippuu taas siitä, minkä arvoinen ja kuntoinen ko laukku on ja tykkäätkö siitä.

Vierailija
5/7 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihtavat myös vetoketjuja. Hintaa en tiedä, veikkaan n 20 euroa. Mutta harsi itse vanha pois, niin pääset halvemmalla.

Vierailija
6/7 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaaminen tai ainakin eräänlainen 'ensiapu' auki jäävälle vetoketjulle onnistuu joillakin pihdeillä varovasti puristamalla. Tai sitten sen veto-osan vaihtaminenkin onnistuu, kun vaan löytyy täsmälleen saman kokoinen.

Jos niissä 'hampaissa' on vikaa, niin sitten ei auta muu kuin vaihtaa koko vetoketju.

Vierailija
7/7 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaaminen tai ainakin eräänlainen 'ensiapu' auki jäävälle vetoketjulle onnistuu joillakin pihdeillä varovasti puristamalla. Tai sitten sen veto-osan vaihtaminenkin onnistuu, kun vaan löytyy täsmälleen saman kokoinen.

Jos niissä 'hampaissa' on vikaa, niin sitten ei auta muu kuin vaihtaa koko vetoketju.

se veto-osa vaan ei vedä hampaistoa enää yhteen vaan laukku jää auki

ap