Tahraiset lastenvaatteet, automaattisesti roskiin?
Noita ei varmaan mikään taho halua edes ilmaiseksi, vai..? Ja muuten ovat siis ehjiä ja kunnossa, mutta joku tahra ei suostu pesussa lähtemään.
Kommentit (12)
Siis tuskin tarvitsevat esim. jotain juhlamekkoja.
tahrat eivät ole kovin pahoja, niitä voi kirpparilla antaa ilmaiseksi. Kyllä ne voivat silti kelvata. Itse olen kyllä ostanutkin pari, joissa on ollut joku tahra - joko tahra on ollut niin pieni ja huomaamattomassa paikassa, ettei ole haitannut, tai sitten olen ostanut kyseisen paidan "aluspaidaksi", pidettäväksi esim. t-paidan alla niin että vaan hihat näkyy. Mutta tietenkin tällaiset vaatteet ovat maksaneet vain 5-10 centtiä, eli ei niistä voi pyytää kuin nimellisen maksun.
Myös pesuaineita vaihtamalla voi saada tahroja pois.
Kyllä meillä ainakin maalaislasten pihavaatteeksi on kelvannut tahraisetkin, kun siellä ne voivat revetä ja ryvettyä niin perusteellisesti, että sitten ei voi muuta kuin laittaa roskiin.
Miehellä on pieni korjaamo, jossa tarvitsee kaikenlaisia trasseleita ja räsyjä öljyhommissa. Jos ei vaatteet mene kirpparilla kaupaksi, sullon ne pusseihin ja mies vie korjaamolleen.
Voithan käyttää niitä vaikka lattiariepuina.
jos on oikein näkyvä tahra, olen heittänyt roskiin. Pienet tahrat ei haittaa. Ja osa tahroista lähtee hyvin pois, kun kuivattaa vaatteen auringossa..
meillä ei ole yhtään tahraista vaatetta, lapsia 6. millä saatte ne tahrat aikaan?
Keväällä siivotessa lapsen tavaroita löytyi toiset saappaat, jotka olivat unohtuneet sinne. Ne vuotavat nilkasta murtuman kohdalta ja siksi olin ostanut uudet. No, löysin ne ja totesin lto:lle, että roskiin nämä... LTO heti tarrasi, että anna tänne, jos ei tarvi. Sanoin uudelleen, että nuohan on rikki nilkasta... LTO sanoi, että ei väliä, parempi kuin ei mitään. Heillä on kuulemma paljon lapsia, joilla ei ole minkäänlaisia saappaita. Yllätyin. Kaikki huonommatkin pipot, hanskat yms. ovat enemmän kuin tervetulleita, koska säännöllisesti tulee jotkut lapset talvella ilman hanskoja päiväkotiin.
... LTO heti tarrasi, että anna tänne, jos ei tarvi. Sanoin uudelleen, että nuohan on rikki nilkasta... LTO sanoi, että ei väliä, parempi kuin ei mitään. Heillä on kuulemma paljon lapsia, joilla ei ole minkäänlaisia saappaita. Yllätyin. Kaikki huonommatkin pipot, hanskat yms. ovat enemmän kuin tervetulleita, koska säännöllisesti tulee jotkut lapset talvella ilman hanskoja päiväkotiin.
Pitääkin viedä päiväkotiin käytännölliset vaatteet, jotka ei nyt kirpparilla mene kaupaksi. (Likaisia/tahraisia en ehkä kehtaisi viedä.)
Dr. Beckmannia tai Vanishia kehiin
Sen jälkeen kun se tuli markkinoille, se tuo ei ole ollut juuri mikään ongelma. Ja vaikka on pieni tahra, laitan UFFen laatikkoon ja annan heidän päättää mitä vaatteelle tehdään.
On se nyt vittu, jos ei tahrainen paita kelpaa sellaiselle, jolla ei ole paitaa ollenkaan.