Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden puoliso käyttää antabusta

Vierailija
15.08.2011 |

Miten voitte luottaa siihen, että puoliso käyttää sitä ja tulee aina käyttämään?

Itselläni tilanne on se, että olen vastikään jättänyt avomieheni, muuttanut toiselle paikkakunnalle omaan asuntoon. Meillä ei ole lapsia eikä yhteistä omaisuutta.

Nyt ex-avomieheni on kuitenkin vihdoinkin tullut sellaisiin aatoksiin, että voisi ottaa antabusta. Minulle ainoa vaihtoehto olisi implantti, koska en voi mitenkään valvoa, että mies käyttäisi tabletteja, kun ei saman katon allakaan asuta enää. Mutta miten voin luottaa siihen, että kun implantin teho katoaa, mies haluaa vielä ottaa toisen implantin ja taas toisen jne? Rakastan miestä paljon ja meillä oli paljon yhteisiä unelmia, mutta yhteen en voi miehen kanssa enää palata, jos en voi luottaa siihen, ettei alkoholi enää ole hänen elämässään mukana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aina tarvitaan myös asioiden psyykkistä käsittelyä ja halua irrottautua viinasta.

Vierailija
2/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet palveluksen itsellesi ja lapsillesi.

Juoppo on juoppo eikä muuksi muutu, turhia lupauksia.

Eilen takanani oli yksi juoppo marketin kassajonossa. Ostoskori täynnä olutta. Mumisi itsekseen ja sitten puheli minulle. Tyypillistä alkoholistin marinaa.

"Minulta on hävinnyt talo, vaimo ja lapset en tiedä miten siinä niin kävi."

Minulla oli sanat valmiina mutta jätin sanomatta. Ajattelin sanoa että eiköhän syy löydy juoppoudestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen takanani oli yksi juoppo marketin kassajonossa. Ostoskori täynnä olutta. Mumisi itsekseen ja sitten puheli minulle. Tyypillistä alkoholistin marinaa.

"Minulta on hävinnyt talo, vaimo ja lapset en tiedä miten siinä niin kävi."

Minulla oli sanat valmiina mutta jätin sanomatta. Ajattelin sanoa että eiköhän syy löydy juoppoudestasi.

Paitsi jos tietäisit yhtään suomalaisen perusjuopon elämäntarinaa, niin alkoholismi on astunut aika usein kuvioihin vasta avioeron myötä. Siinähän sitä monesti menettää nuo kaikki kolme kerralla ja pulloon tarttuminen tuntuu olevan noissa tilanteissa aika monen miehen "luonnollinen" reaktio.

Vierailija
4/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa paikkakunnan rapajuopoista on ex-yrittäjiä, joilla oli menestyvä yritys, omakotitalo, perhe ja lapsia jne. Sitten se 90-lama tuli ja jätti vain velat yrityksestä. Siinä samassa rytäkässä sitten meni talo ja perhekin. Sen jälkeen sitten alkoivat juomaan kun jäivät yksin ja entisestä menestyvästä liiketoimesta ei ollut tietenkään mitään muuta jäljellä kuin huima määrä velkaa mikä on ihan helvetin masentavaa. Työttömänä pikkupaikkakunnalla niitä velkoja on aika vaikea maksella pois. Että en toisaalta yhtään ihmettele alkoholiin sortumista.

Vierailija
5/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voi mennä suhteeseen, jossa sun pitäisi valvoa miehesi antabuksen (tai muidenkaan lääkkeiden) käyttöä. Jos hän ottaa implantin, sun pitää hyväksyä se, että elämä on implantista toiseen. Että tulevaisuudesta ei koskaan ole täyttä varmuutta (ei siitä muidenkaan miesten kanssa ole) ja että loppujen lopuksi sun selviämisesi on kiinni vain susta itsestäsi. Ja siksi sinä selviät kyllä vaikka mies ei ottaisikaan seuraavaa implanttia - miehen oma selviäminen taas ei ole sinun hoidettavissasi eikä sinun vastuullasi.

Kakkonen on siinä mielessä oikeassa, että pelkän lääkkeen varaan ei myöskään kannata mitään laskea. Antabus ei vie halua juoda, se vain tekee juomisesta entistä tuskallisempaa ja vaarallisempaa. Terapia, keskusteluapu ja se, että saa jotain juomisen tilalle, auttaa varmemmin ja pitempään, mahdollisesti myös implantin tehon heikettyä. EHkä voi käydä niin, että aikansa antabuksen avulla viinaa vastaan taisteltuaan mies ei tarvitse sitä enää. Tai sitten ei. Tai mies voi kuolla tai seota muuten vaan. Sun on joka tapauksessa tiedettävä selviäväsi sitten yksin eteenpäin.

Vierailija
6/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin implantteja ei käsittääkseni enää käytetä/suositella. Toivottavasti en nyt puhu läpiä päähäni, mutta tässä lisätietoa: http://www.medicina.fi/fato/26.pdf.

Ja sitten omista kokemuksistani:

Isäni on ollut pian vuoden menestyksekkäästi antabuksella, taustalla vuosikymmenten alkoholismi. Täytyy sanoa, että mikä menetelmä kellekin auttaa - hän ei selvästi hyötynyt keskusteluavusta, A-kerhoista tai muistakaan vastaavista. Oma motivaatiohan on antabuksessa oltava, mutta selvästi pieni pakko sopii isälleni. Hänellä on maksakirroosi + melko huono terveys, ja lääkäri "pelotteli", että vaikka antabuksen jättäisi ottamatta, voi sen vaikutus kestää viikkojakin. Ja oireet olisivat niin rajut, ettei terveys välttämättä kestäisi.

Mutta kannattaa kyllä harkita tarkkaan tota tilannetta. Että ensin vois tulla näyttöjä kehiin! Vaikka puoli vuotta raittiina niin, että motivaatio on raitistua eikä vain päästä sun kanssa yhteen. (Tietty miten senkin sitten todennat...) Äitini pilasi elämästään aika paljon olemalla 30 vuotta naimisissa isäni kanssa, joten sitä sivusta seuranneena - ja osakärsijänä - en menisi kovin herkästi suosittelemaan alkoholistien lupauksiin tarttumista.

Vierailija
7/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antabus on hyvä. Eräs alkoholisti kertoi, että antabus pelasti hänet. Päivä oli "pelastettu", kun lääke otettiin aamulla.

Toinen esimerkki on miehestä, joka otti kapselin ihon alle, mutta otti totutteluryyppyjä, ja huomasi voivansa juoda myös antabuksen kanssa jonkin verran. Tosin pian hän kävi tk.ssa poistattamassa kapselin.

Olen myös kuullut tapauksista, joissa alkoholisti on itse kaivanut kapselin ihostaan...

Antabus auttaa siis vain lopettamaan motivoituneita alkkiksia.

Vierailija
8/11 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabus itsessään tuntuu auttavan vain niitä, jotka eivät vielä kovin pahasti alkoholisoituneita ole. Rinnalle suosittelen terapiaa ja tai muuta keskusteluapua, jotta miehesi saa selvitettyä todelliset syyt juomiseen eikä elämästä tule vain antabuksen avulla sinnittelyä.

Vierailija
9/11 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin antabuskuurin noin 8kk sitten koska minulla meni alkoholin juominen aika paljon yli ja niin pois päin. Tällä hetkellä minulla on noita antabus kapseleita mahan sisällä joten se ainakin varmistaa että alkoholia ei enää oteta. Sivuvaikutuksia on muutamia esim. väsymystä ja yöllä paskominen housuun. Antabus ilman reseptiä  - https://onlinecheappills.com/antabusfi.html

Vierailija
10/11 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi mennä suhteeseen, jossa sun pitäisi valvoa miehesi antabuksen (tai muidenkaan lääkkeiden) käyttöä. Jos hän ottaa implantin, sun pitää hyväksyä se, että elämä on implantista toiseen. Että tulevaisuudesta ei koskaan ole täyttä varmuutta (ei siitä muidenkaan miesten kanssa ole) ja että loppujen lopuksi sun selviämisesi on kiinni vain susta itsestäsi. Ja siksi sinä selviät kyllä vaikka mies ei ottaisikaan seuraavaa implanttia - miehen oma selviäminen taas ei ole sinun hoidettavissasi eikä sinun vastuullasi.

Kakkonen on siinä mielessä oikeassa, että pelkän lääkkeen varaan ei myöskään kannata mitään laskea. Antabus ei vie halua juoda, se vain tekee juomisesta entistä tuskallisempaa ja vaarallisempaa. Terapia, keskusteluapu ja se, että saa jotain juomisen tilalle, auttaa varmemmin ja pitempään, mahdollisesti myös implantin tehon heikettyä. EHkä voi käydä niin, että aikansa antabuksen avulla viinaa vastaan taisteltuaan mie

Minun exsällä oli antabus ihon alla.Repi sen irti kun silmä vältti joten ei se ole mikään tae raittiudesta.

Vierailija
11/11 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voikaan mitenkään luottaa, vain toivoa. Mutta älä muuta enää saman katon alle. Vain aika näyttää, miten käy. Joko käytät energiasi murehtimiseen tai alat elää omaa elämääsi. Vaikuttaa, että exäsi saattaa miettiä tuota parisuhteen rikkoutumisen takia, ei itsensä.