Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V....tuttaa miehen äiti!!

Vierailija
05.08.2011 |

Kun hän päättää tulla kylään, ei kysy ilmoittaa vain, että on nyt silloin ja silloin tulossa. Mitäs sitten vaikka meillä olis ollut suunniteltua menoa.

Tekis mieli lähteä jonnekkin ettei kukaan oiskaan kotona, josko oppis ensin sopimaan ja kysymään onko meillä jotain.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän päättää tulla kylään, ei kysy ilmoittaa vain, että on nyt silloin ja silloin tulossa. Mitäs sitten vaikka meillä olis ollut suunniteltua menoa.

Tekis mieli lähteä jonnekkin ettei kukaan oiskaan kotona, josko oppis ensin sopimaan ja kysymään onko meillä jotain.

Kun hän soittaa ja ilmoittaa tulevansa, sanotte vaan, ettei nyt sovi.

Vierailija
2/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei anoppikulta ymmärrä että ihmisillä voi olla muita menoja sovittuna kun tämä päättää hyökätä kylään, niin minusta se ei ole sinun ongelmasi ollenkaan.

Sanot vaan mammalle nätisti että valitettavasti silloin ja silloin ei käy, meillä on jotain muuta. Sopisiko joku toinen aika. Jos tuosta suuttuu niin ihan rauhassa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat vain pölähtää oven taa kello 5.30 pyhäaamuna.

Vierailija
4/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat vain pölähtää oven taa kello 5.30 pyhäaamuna.

Mikä onkaan ongelma? Sielläpä seisoskelevat, jos ette ole olleet niin typeriä, että olette antaneet heille avaimen.

Mikä siinä on niin vaikea saada sanotuksi, että "me olemme nyt itse menossa..." eli että juuri ilmoitettu vierailuaika ei käy?

Vierailija
5/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun anoppi ei ilmoita, tupsahtaa vain paikalle milloin minkäkin sukulaisen tai serkun kummin kaiman kanssa.

Sinä voit aina sanoa ettei käy jos ilmoittaa tulostaan etukäteen, mutta entäs minä? =)

Vierailija
6/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mölisevät ja pimputtavat ovikelloa niin, että koko tienoo raikaa ja meidän koira haukkuu sisällä...

Vierailija
7/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä oot anoppia "opettaan tavoille".

Vierailija
8/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten vielä ryhdytään tekemään tupatarkastusta - jonka tulos raportoidaan suvulle.

Esimerkiksi näin:

Olimme muuttaneet pitkän remontin jälkeen edellisenä iltana, minulla tentti seuraavana aamuna, ovikello soi kello 7, appivanhemmat tulivat kylään.

Tutkivat koko kämpän lattiasta kattoon. Ihmettelivät kun on sotkuista ja kun ei ole ruokaa varattuna heille...

Sitten mies vei heidät ulos syömään, maksoimme tietty, ja minä jäin kotiin lukemaan siihen tenttiin. Tähän appivanhemmat totesivat, että minun täytyy olla tosi tyhmä, kun ei heidänkään tyttärensä koskaan lue tentteihin. Juu, no, hän oli 16 vuotta kirjoilla kauppakorkeassa, eikä valmistunut...

Ja suvulle kerrottiin laveasti, että meillä on sotkuista, meillä ei ole ruokaa ja että minä en osaa laittaa ruokaa, vaan tuhlaan heidän poikakultansa rahat ruokaan.

Vierailija
9/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuhlaan siis mieheni rahat ulkonasyömiseen...

Vierailija
10/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mies on ainakin kotona, kun äitinsä tulee. Jos meillä oli jotain muuta sovittuna, mies muistuttaa, että olemme kaksi aikuista, enköhän pätevänä naisena keksi ratkaisua.

Kotini on miehenkin koti!

Vierailija
11/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, kun hänellä on 2 lasta. Toisessa perheessä 3 lasta ja toisessa 1. Hän kyläilee jatkuvasti tuolla kolmen lapsenlapsensa luona ja ostaa nimipäivälahjat ja synttärilahjat. Mutta tähän meidän perheen yhdelle lapselle ei osta nimipäivälahjoja, nippa nappa synttärilahjoja.

Viimeksi oli juhlat, ja tuossa suuremmassa perheessä kahdella oli nimpparit. Ja meidän lapsella myös. Ne 2 lasta sai nimpparilahjat, mut meidän muksu ei.

Oikeasti, meidän lapsella on aika lailla kaikkea, eikä tarvitse välttämättä yhtään mitään, mutta niin on tuon toisenkin perheen lapsilla ja enemmänkin. Luuleeko se typerä anoppi, että meidän lapsi ei tajua, miten hän toimii...

Vierailija
12/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin tapa puhua?

Minun äiti tekee noin että sanoo: Voisin tulla maanantaina töitten jälkeen. Se on semmonen toteemus ja tottakai ymmärtää jos meillä on jotain silloin sovittuna.

Koskaan en ole jäänyt ajattelemaan että äitini tekee tässä jotenkin väärin. Hän nyt puhuu noin!

Jos meillä olisi jotain maanantaille sovittuna niin sanottaisiin ettei maanantai sovi, sitten äiti sanoo jonkun toisen päivän mikä sopii hänelle.

Äidillänikin on oma elämäänsä, käy töissä, tapaa ystäviä ja sukulaisia. Ei omista autoa niin liikkuminen pitää suunnitella vähän tarkemmin kuin minun perheellisen joka on kotona lapsien kanssa ja voin autolla tulla ja mennä kuten meille sopii.

Ei meillekään aina sovi tapaamiset mutta pitää koittaa ymmärtää toisia niin ei oma olo vaikeudu.

Mitä ihmeen väliä tollasesta on? Se ainoa joka tässä on vialla on että sulla on selvästi joku juttu kaivamassa väliä anoppiisi ja hekemalla haet hänestä huonoja puolia.

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mitä sinusta ajatellaan?

Vierailija
13/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ostaa nippanappa synttärilahjan lapsellesi? Mitä tämä tarkoittaa? Ostaa vai ei? Eli ostaa!! MItä sä aliarvioit ja syytät toista, aiheetta.

Miten teillä juhlitaan nimppareita? Kutsutaanko edes kahville? Oletko ajatellut että toisessa perheessä kutsutaan.

Meillä on 3 lasta ja veljellä 2 lasta. Me juhlitaan nimppareita ja sanotaan että voi tulla kahville.

Veli taas ei ole koskaan juhlinut lastensa nimppareita. Ainakaan ei ole koskaan sanottu että voi tulla, taitaa odottaa että vieraita vaan tulee oven taa. Jos näin tekee niin haukutaanko taas vieraita?

Nimpparilahja meidän lähipiirissä on aina pieni, ei arvokas. Vaikka värityskirja ja tussit.

Vierailija
14/14 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini soitti viimeksi eilen ja sanoi tulevansa appiukon kanssa käymään illalla. Totesin siihen että ok, mutta me menemme tutustumaan synnytyssairaalaan klo 18 ja kotona olemme varmaankin vasta n. klo 20. Menee aika myöhäiseksi tuo vierailu. Eipä oma anoppini ainakaan loukkaantunut vaan siirsivät tuloaan toiseen päivään.

Eiköhän se riitä että aukaisee suunsa ja kertoo mahdollisesta menostaan. Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita.