Poikien äidit
Mitä jos poikanne tulevaisuudessa ottaa vaimonsa sukunimen ja laittaa lapsetkin vaimon nimelle?
Kommentit (49)
ole onnistunut kasvattamaan poikaani niin tohveliksi että tämän tekisi.
vietävissä? Mun mielestä osoittaa ihmiseltä itsenäistä ajattelua, jos kykenee tekemään päätöksiä huolimatta siitä, mitä muu maailma mahdollisesti ratkaisuista ajattelee..
tekee itse omat päätöksensä. Toivottavasti onnistun kasvattamaan pojan niin että hän uskaltaa tehdä juuri ne päätökset elämässään jotka ovat hänelle tärkeitä.
että en tuntisi itseäni mummiksi ollenkaan jos pojalla olisi vaimonsa sukunimi enkä näin ollen niitä lapsikaan haluaisi hoitaa.
Aika paha jos poikani ottaisi noin totaalisen eron vanhempiinsa. Mutta se kai olisi sitten hänen valintansa mutta tulkitsisin sen kyllä niin, että olen tehnyt jotakin todella pahasti väärin.
Lapsilla on miehen sukunimi jota vihaan yli kaiken. Hrrr.... Tietysti voisi käydä niinkin huonosti että tulevan miniän sukunimi olisi vielä hirveämpi :D
Että siitä vaan, ihan kaikessa rauhassa. Ei se nimestä ole elämä kiinni, yhtä rakas on poikani ja yhtä rakas lapsenlapseni.
joten joka tapauksessa pojan lapset tulevat olemaan eri nimisiä kuin minä (paitsi jos vaikka päättävät ottaa mahdollisen vaimonsa kanssa minun nimeni yhteiseksi!). Eipä haittaa...
sama, meillä on muutenkin eri sukunimi, minulla ei ole mitään intohimoja hänen ja mieheni sukunimeen.
Mies ei kyllä laita lapsia vaimon nimelle, toivottavasti, vaan päättävät yhdessä asiasta vaimon kanssa!
ja olen tietoinen että hän saattaa ottaa tulevan vaimonsa sukunimen ja hyväksyn sen.
Ihan vain sillä että kun hän aikuisena menee naimisiin, hän itse päättää elämästään, en minä. =D
jos joku kamala, niin harmittelisin, muuten ei väliä... mutta kyllä mä pikkasen säälittelisin, ajattelisin, että on poika joutunut tossun alle. Ehkä siksi, että tunnen vain yhden pariskunnan, jossa näin on tehnyt ja rouva kyllä sanelee tasan tarkkaan kaikki perheen asiat.
no se on mun ex-miehen nimi minkä se sitten jättäis, voishan olla että vaimo olis joku minun sivistyssuvun nimeä kantava ;)
Mitä jos poikanne tulevaisuudessa ottaa vaimonsa sukunimen ja laittaa lapsetkin vaimon nimelle?
Aatelissukumme nimeä kantava poikani ei todellakaan ala miksikään virtaseksi.
Oma nimi sen verran hieno ja harvinainen, ei ole kuin heidän sukuhaaransa jossa sitä esiintyy.
Aatelissukumme nimeä kantava poikani ei todellakaan ala miksikään virtaseksi.
Itselleni asialla ei olisi väliä, minulla on mieheni sukunimi.
tosin nimemme on niin harvinainen että epäilen halua vaihtaa, mutta vaihtakoon jos tahtoo
Toivottavasti ainakin toinen pojista pitää alkuperäisen nimensä, sen verran harvinainen nimi on kyseessä, ja ihan sointuva, nätti ja tavallisen kuuloinenkin.
mulle nyt on aivan sama mikä se sukunimi on kun mulla on muutenkin eri nimi kun mun pojilla. yleisesti vaan toivon että mun pojat ei mene koskaan naimisiin :D eikä se tarkoita sitä, etten haluaisi heidän löytävän tyttöystäviä tai etten haluaisi lastenlapsia.. olen vaan niinku tuota avioliittoa vastaan.. :)ja koskiee siis myös tyttöä, jos mulla sellanen olis niin en hänenkään toivoisi avioituvan.
Mun sukunimihän on mun miehen nimi, ei mun. En minä siitä mitenkään kärsi jos ottaa jonkun toisen nimen. Toivon kuitenkin että heidän perheelleen tulee yhtenäinen nimi, se viestii siitä että ollaan samaa joukkoa.
Meillä lapset ovat minun nimelläni. Ei ole tullut mieleen, että anoppi sitä salaa itkisi. Itkeeköhän? :)
olisi vielä itseänikin uuden aikaisempi ja antaisi sen myös lapsilleen.