Mies haukkuu tyhmäksi.. ei perustele
syö mun itsetuntoa, mielestäni olen fiksumpi kuin hän. Mutta en ikinä nimittele ihmisiä.
tekis mieli vetää turpaan ukkoa.
Kommentit (33)
Tosin ap:hän tässä on alistunut pieneen palkkaansa ja yksinolemisen pelkoonsa.
Synonyymit: alamainen, alisteinen, alistaa.
Eli alisteinen ihminen on helposti alistuva, sitä hän tässä tarkoittaa.
Synonyymit: alamainen, alisteinen, alistaa.
Eli alisteinen ihminen on helposti alistuva, sitä hän tässä tarkoittaa.
Alisteinen on adjektiivi, eli alistaa ei ole sen synonyymi. Alamainenkin viittaa siihen, että on olemassa jokin, joka on tätä alamaiseen nähden hallitsevassa asemassa. En ole koskaan kuullut ihmistä nimitettävän alisteiseksi ja olen sentään suomen kieltäkin aika pitkään opiskellut. Alistuva sen sijaan on tähän asiayhteyteen sopiva sana.
En tosin ymmärrä miksi ihminen olisi alistuva jos hän pitää mahdollisena, että ap:n mies voi olla jollain tasolla oikeassakin. Meillähän on tässä asiassa ainoastaan ap:n melko kryptiset viestit arviointiaineistona.
sivistysanakirjasta, eli ne synoomit sanalla -alisteinen- nimenomaan.
samaa merkitsevä eli samanmerkityksinen sana.
Alistaa ja alisteinen eivät ole synonyymejä. Niillä on sama kantasana, mutta eivät tarkoita samaa asiaa. Jos ne merkitsisivät samaa asiaa, voisit vaihtaa ne keskenään lauseen merkityksen muuttumatta.
Et ymmärtänyt pointtiani. Sanoin sen jo kyllä kahdesti, mutta toistetaan.. eli jos ihminen on tyhmä kuin ämpäri (vertauskuva, ämärihän on esine, sillä ei ole aivoja) niin toisen tyhmäksi nimittely on alistamista.
Jos sinäkin olet vaikka sanotaan nyt lihava, niin jos miehesi muistuttaa sinua siitä joka päivä niin hänen tarkoituksensa ei ole välttämättä saada sinua laihduttamaan, vaan tarkoitus on loukata ja alistaa. Eikö näin?
ap
Minä olen asunut 11v. jenkeissä, mutta olen ihan suomalainen.
ap
Mies haukkuu joka päivä tyhmäksi ja luuseriksi ja vaikka miksikä!
Kysy siltä että onko sillä joku henkilökohtainen ongelma älykkyyteen liittyen ja mikähän se voisi olla....
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt pointtiani. Sanoin sen jo kyllä kahdesti, mutta toistetaan.. eli jos ihminen on tyhmä kuin ämpäri (vertauskuva, ämärihän on esine, sillä ei ole aivoja) niin toisen tyhmäksi nimittely on alistamista.
Jos sinäkin olet vaikka sanotaan nyt lihava, niin jos miehesi muistuttaa sinua siitä joka päivä niin hänen tarkoituksensa ei ole välttämättä saada sinua laihduttamaan, vaan tarkoitus on loukata ja alistaa. Eikö näin?
ap
En tiedä, mutta ei se haukkuminen taida auttaa siinä laihduttamisessa. Varsinkin kun lihominen on hänen vikansa. Itse minua haukkui liian laihaksi, niin lihotin itseäni ja nyt taas haukkuu. En koskaan tule kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En tiedä, mutta ei se haukkuminen taida auttaa siinä laihduttamisessa. Varsinkin kun lihominen on hänen vikansa. Itse minua haukkui liian laihaksi, niin lihotin itseäni ja nyt taas haukkuu. En koskaan tule kelpaamaan.
Miksi olohuoneessasi notkuu joku tuollainen urpo??? Itse ohjaisin ulos.
Ilmeisesti se ei ole äidinkielesi, mikä saattaa antaa vähän tyhmän kuvan.
Tarkoitatko alisteisella siis alistavaa? Tämä sana sopisi asiayhteyteen paremmin. Alisteinen tarkoittaa jostakin toisesta asiasta riippuvaa asiaa, joka on alisteisessa suhteessa edelliseen. Esim. kieliopissa alisteinen sivulause on toisen lauseen tai lausekkeen osana toimiva lause, esim. Sanoin, että hän tulee; Tulen varmasti, jos suinkin ehdin; Toi on se tyttö, josta mä kerroin sulle eilen, jne.