Sopiiko Suomen oloihin sellainen "jenkkisisustus" eli
puolipaneelin tapaan 2-osainen seinä, alaosa lautaa tms muttei ihan vieri vieressä, yläosa tapettia, lisäksi upotettuja kirjahyllyjä jne?
En ole täällä kenelläkään sellaiseen törmännyt, mutta aina jenkkileffoissa tai -sarjoissa niillä sellaiset kodit (ok-talot) on.
Esim. Täydellisissä naisissa Lynettellä.
Kommentit (8)
meinaatko että suomen ilmasto estää sen jotenkin
tapaisen seinän kanssa. Enkä tosiaan ole törmännyt muilla ja itse sellaista haluaisin niin mietin vain käytäntöä... ap
jossa nämä puolipaneelit, ja upotetut kirjahyllyt. Suomessa pitäisi jo rakennusvaiheessa suunnitella kirjahyllyjen paikat, jos haluaa upottaa ne sinne seinänsisään. Rakentaminen on Suomessa niin kallista, että harva haluaa panostaa siihen enää. Sitäpaitsi asunto on vaikeampi myydä eteenpäin, jos se sisältää tällaisia kiinteitä kirjahyllyjä. Suomessa neutraalikoti on helpompi jälleenmyydä.
Noita paneeleita ja tapetointeja ja leveitä katto/lattialistoja olen kyllä nähnyt.
vaikka patterit ylipäätään ovatkin aivan sikarumia =)
Vähänkö putkimies katsoi pitkään kun kysyin että on ihan pakko laittaa patteri ja jos on niin mahdollisimman pieni ja huomaamaton =)
Monet eivät enää halua kotiinsa rumentavia pattereita, joten esim. lattialämmitys suunnitellaan siten, että pattereita ei tarvita.
Monet eivät enää halua kotiinsa rumentavia pattereita, joten esim. lattialämmitys suunnitellaan siten, että pattereita ei tarvita.
eikä lattialämmitys mahdollista
joskus WWII aikaan rakennetuissa kerrostaloissa.
Mä tykkään kanssa tuollaisesta sisustuksesta.
meinaatko että suomen ilmasto estää sen jotenkin