Minkä kokoiseen asuntoon voisit kuvitella muuttavasi
kolmen lapsen (10v, 7v ja 5v) kanssa? Kaksi poikaa ja yksi tyttö.
Eli minä ja lapset.
Voisitko kuvitella asuvasi kaksiossa? Kolmiossa? Miten tila-/huonejako?
Kommentit (10)
olisko 10-v ja 7-v tai 7-v ja 5-v samaa sukupuolta. Silloin kolmio olis ok. Lapset kahteen makkariin, samat sukupuolet jakais huoneen ja itse nukkuisin olkkarissa.
Eli pitäisi sitten olla 5h. Mahdollisesti 4h jos on tosiaan yh:sta kysymys ja yh:lla on sitten makuusoppi olohuoneen yhteydessä.
Oho, itselläni ei todellakaan olisi...
jos yksi makuuhuone olisi iso niin laittaisin kyllä kaikki samaan makkariin ja itselleni ottaisin toisen makkarin.
Olohuoneeseen tekisin läksyjen tekonurkkauksen.
Herranjessus, onko jollain yh:lla varaa 4h+keittiön asuntoon?? Oho, itselläni ei todellakaan olisi...
Toisaalta siksi ei ehkä kannata niitä lapsiakaan tehdä sitten kolmea.
Ai niin mutta kaikkihan on aina laskettu miehen ja hänen varojensa varaan.
Siitä se lienee eniten kiinni. En haluaisi muuttaa pois tältä alueelta, joten kaksio olisi todennäköisin vaihtoehto.
Me asumme 2+2-perheenä jo ahtaasti pienessä kolmiossa, kyllä sitä tottuu siihen, mihin on varaa.
Mä ottaisin kolmion putkikeittiöllä. Alkuunsa pojat samaan huoneeseen, tyttö eri huoneeseen ja sit itse keittiöön. Jos joskus tuntuis et kaikki tarvitsee oman tilan, niin raivaisin putkikeittiön jatkeesta yhdelle lapselle oman sopen ja siirtäisin ruokapöydän olkkariin, jossa olis mun tila.
Tietty vähän vaikuttaa nuo lasten sukupuoli/ikäerotkin, et miten valitsisin sisustamisen. Jos 10 v ja 5 v on poikia, niin harkitsisin ehkä sitäkin, että laitanko ne alunperinkään samaan huoneeseen, koska 10 v on jo läksyjä ja 5 v pitää saada leikkiä.
Huonejako riippuu siitä. Kolmioon olis varmaan mahduttava. Laittaisin olkkariin itselleni parvisängyn 120-160cm leveän ja sen alle työ"huoneen".
laittaisin pojat yhteen makuuhuoneeseen ja tytön yhteen makuuhuoneeseen.
Itselleni tekisin olohuoneeseen makuusopen.