Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö ruokakermaa? Miksi käytät / miksi et?

Vierailija
14.08.2011 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on laktoosi-intolerantikko eikä tykkää maidosta,

mutta maitopohjaiset ruokakermat on musta jotenkin ilskottavia.

No eipä ihme jos miehes on rajoitettu syömään.

En ymmärrä.

Miehes ei voi syödä ruokakermaa missään muodossa niin et sinäkään tykkää siitä, tajuatko?

Mitä tekemistä niillä on toistensa kanssa?

Ei löydy rautalankaa niin paljon että voisin sen sinulle selittää.

Vierailija
22/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

Miehes ei voi syödä ruokakermaa missään muodossa niin et sinäkään tykkää siitä, tajuatko?

kun et vaan tajua Ei löydy rautalankaa niin paljon että voisin sen sinulle selittää.

tajua, mitä tekemistä noilla asioilla on tekemistä toistensa kanssa. Jos teen vain itselleni ruokaa, saatan joskus harvoin laittaa siihen kuohukermaa, mutta en maitopohjaista ruokakermaa, koska mua ilskottaa ne. Semmoiseen ruokaa, mitä mies syö, en laita muuta maitopohjaista kuin juustoa, koska mies ei tykkää maitotuotteista (en mäkään kuin ihan muutamasta). En käsitä, miten nuo kommenttisi liittyvät tähän, musta niissä ei ole yhtään mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

kun et vaan tajua Ei löydy rautalankaa niin paljon että voisin sen sinulle selittää.

tajua, mitä tekemistä noilla asioilla on tekemistä toistensa kanssa. Jos teen vain itselleni ruokaa, saatan joskus harvoin laittaa siihen kuohukermaa, mutta en maitopohjaista ruokakermaa, koska mua ilskottaa ne. Semmoiseen ruokaa, mitä mies syö, en laita muuta maitopohjaista kuin juustoa, koska mies ei tykkää maitotuotteista (en mäkään kuin ihan muutamasta). En käsitä, miten nuo kommenttisi liittyvät tähän, musta niissä ei ole yhtään mitään järkeä.

:D Kun ei vaan tajua niin eihän siinä ole mitään järkeä, ilskottaa ei ole mikään sana!

Vierailija
24/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele ensin alkeet :D Kun ei vaan tajua niin eihän siinä ole mitään järkeä, ilskottaa ei ole mikään sana!

tässä on kyse nyt siitä, että joko sä et osaa ilmaista, mitä tarkoitat, tai sitten et ymmärrä, mikä mun pointti on.

Mä luulen, että aika suuri osa suomalaisista tietää, mitä ilskottaa-verbi tarkoittaa. Voita tehdä vaikka Google-haun, jos se on sulle ihan tuntematon sana.

Vierailija
25/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt jankkaajat muualle!

halunnut tietää, mitä tuo ihminen tarkoitti tuolla kommentillaan. Selitä sä mulle, jos osaat!

Vierailija
26/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toki tuote sisältää kermaa. Tuote sisältää kuitenkin myös muita aineita, kuten ainakin sakeuttamisaineita. Täten tuotteen rasvaprosenttia on saatu laskettua ym.

Sitten jos purkissa lukee esim. "kuohukerma", niin silloin tuotteeseen ei ole lisätty muita aineita. Kuohukerman rasvaprosentti on kuitenkin korkeampi kuin ruokakermalla.

Mitä on oikea kerma ja eikö paketti jossa lukee ruokakerma olekkaan kermaa?? Mä oon ihan shokissa...

Vierailija
27/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele ensin alkeet :D Kun ei vaan tajua niin eihän siinä ole mitään järkeä, ilskottaa ei ole mikään sana!

tässä on kyse nyt siitä, että joko sä et osaa ilmaista, mitä tarkoitat, tai sitten et ymmärrä, mikä mun pointti on.

Mä luulen, että aika suuri osa suomalaisista tietää, mitä ilskottaa-verbi tarkoittaa. Voita tehdä vaikka Google-haun, jos se on sulle ihan tuntematon sana.

Kirjoitus virheitä lauseet täynnä, äläkä käytä sanoja joilla ei ole mitään merkitystä, siis älä keksi omasta päästäsi niitä sanoja.

Vierailija
28/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toki tuote sisältää kermaa. Tuote sisältää kuitenkin myös muita aineita, kuten ainakin sakeuttamisaineita. Täten tuotteen rasvaprosenttia on saatu laskettua ym.

Sitten jos purkissa lukee esim. "kuohukerma", niin silloin tuotteeseen ei ole lisätty muita aineita. Kuohukerman rasvaprosentti on kuitenkin korkeampi kuin ruokakermalla.

Mitä on oikea kerma ja eikö paketti jossa lukee ruokakerma olekkaan kermaa?? Mä oon ihan shokissa...

Mä jo mietin täällä että onko olemassa joku mystinen purkki siellä kaupassa jossa lukee vaan Kerma.

Kiitos tästä, nyt olen taas fiksumpi :D

Vierailija
29/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus virheitä lauseet täynnä, äläkä käytä sanoja joilla ei ole mitään merkitystä, siis älä keksi omasta päästäsi niitä sanoja.

Puhutko nyt näppäily- vai oikeakielisyysvirheistä, vai kenties siitä, että mä käytän puhekieltä keskustelupalstalla?

Jos osaat käyttää Googlea, voit huomata, että muutama muukin ihminen tuntee ilskottaa-verbin ja käyttää sitä. Voit myös katsoa sanan merkityksen suomen murteiden sanakirjasta.

Ilskottaa ei ole minun keksimäni sana, kuten suurin osa suomenkielisistä ihmisistä tietää.

Vierailija
30/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat oikeaa kermaa. On myös laktoositonta oikeaa kermaa.

Ruokakerma ei ole kermaa ollenkaan, vaan joku sekoite, jolla monet korvaavat kerman ruuanlaitossa. Ainesosat selviävät kun lukee purkin kylkeä.

Vierailija
31/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän oikeaa kermaa jos käytän. Eli kuohukermaa. Täyttä kermaa ilman vettä ja lisäaineita. Tosin teemme aika vähän kermapohjaisia kastikkeita esim. Ei esim bolognesekastikkeeseen kermaa tarvita.

Vierailija
32/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt näppäily- vai oikeakielisyysvirheistä, vai kenties siitä, että mä käytän puhekieltä keskustelupalstalla?

Jos osaat käyttää Googlea, voit huomata, että muutama muukin ihminen tuntee ilskottaa-verbin ja käyttää sitä. Voit myös katsoa sanan merkityksen suomen murteiden sanakirjasta.

Ilskottaa ei ole minun keksimäni sana, kuten suurin osa suomenkielisistä ihmisistä tietää.

Vierailija
33/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ruokakermaan on lisätty myös muita aineita. Ruoka_kerma_ nimitystä ei kuitenkaan saa käyttää, ellei tuote sisällä nimenomaan kermaa.

Sitten on tietysti olemassa maitopohjaisia tuotteita (joissa ei ole kermaa) sekä kasvirasvasekoitteita esim. Floralla, mutta näissä purkeissa ei ole käytetä sanaa "kerma".

ovat oikeaa kermaa. On myös laktoositonta oikeaa kermaa. Ruokakerma ei ole kermaa ollenkaan, vaan joku sekoite, jolla monet korvaavat kerman ruuanlaitossa. Ainesosat selviävät kun lukee purkin kylkeä.