Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodista varastavat

Vierailija
14.08.2011 |

Meillä on kesän aikana varastettu lapsen tavaroita päiväkodista. Niitä ei löydy mistään ja henkilökunnallakaan ei ole tietoa, joten sanoivat, että melko varmasti tavarat on varastettu.

Siis oikeasti: mitä tällaisessa tilanteessa voidaan tehdä? Pk ei ilmeisesti tee mitään? Voiko varkauden kohteeksi joutuneet tutkia asiaa jotenkin?

Mihin nämä varastetut tavarat (vaatteet, unilelut, kengät, tossut) päätyvät? Käyttävätkö varkaat niitä omilla lapsillaan?

Kyllä ärsyttää rikolliset vanhemmat!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lähti heti ekalla viikolla ihan uusi huivi jonkun matkaan vaikka siinäkin nimi luki ja isolla! Mä en ymmärrä että miten joku kehtaa. Kaikki pompulat ja pinnit sekä pannat joita on viety on jääneet sille tielleen. Kys enyt ei kuitnekaan ole mistää muutamasta eurosta enää vaan isommasta summasta.

Vierailija
2/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meillä häviää lapsilta pinnejä ja ponkkarilenkkejä, vaikka olen pph eikä lapsia niin monta kuin päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- uudet kurahousut

- uudet sisätossut

- uusi tunika

- jumppavaatteet (vanha t-paita + sortsit)

.

.

.

Kamoja katosi erityisesti nyt kesäaikana, kun päiväkodissa oli muista päiväkodeista (vuokrataloalueen pk:sta) lapsia hoidossa.

Vierailija
4/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä irtoaa pukiessa, päiväunilla jne. Mutta kurahousut (nimikoitu) eivät kyllä katoa vahingossa.

Ehkä kyseessä on jotain yhteishuoltajia, jotka eivät lastensa kamoja tunne, ja vievät ikea kassilla kamaa pk:sta :(

Vierailija
5/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten päällä on jotain vierasta tai lokeroon on eksynyt jonkun muun vaatteita/tavaroita, niin ei mun mieheni ainakaan sitä huomaa. Teen lähes poikkeuksetta kaikki lastenvaate & -tavara hankinnat, eikä mies aina pyykkiä lajitellessaan edes tiedä kummalle lapselle ne kuuluu (vaikka eri sukupuoltakin ovat).

Tosin itse palautan vaatteet pestyinä joko henkilökunnalle tai jos ovat nimettyjä niin oikeaan lokeroon. Valitettavaa ainakin, että meillä joskus näin tapahtuu, mutta kyllä ne meiltä ainakin aina palautuvat :)

Vierailija
6/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten päällä on jotain vierasta tai lokeroon on eksynyt jonkun muun vaatteita/tavaroita, niin ei mun mieheni ainakaan sitä huomaa. Teen lähes poikkeuksetta kaikki lastenvaate & -tavara hankinnat, eikä mies aina pyykkiä lajitellessaan edes tiedä kummalle lapselle ne kuuluu (vaikka eri sukupuoltakin ovat).

Tosin itse palautan vaatteet pestyinä joko henkilökunnalle tai jos ovat nimettyjä niin oikeaan lokeroon. Valitettavaa ainakin, että meillä joskus näin tapahtuu, mutta kyllä ne meiltä ainakin aina palautuvat :)

Joskus vaatteita eksyy väärälle lapselle, mutta ne palautuvat.

Meillä on esim. tytöllä ollut väärät kengät jalassa. Samanlaiset, mutta kokoa pienemmät olivat meidän. Molemmat kengät olivat nimikoitu, mutta lapset ilmeisesti itse kengät pukeneet. Meidän kengät olivat kaverin jalassa jo lähteneet kotiin, mutta palautuivat sitten seuraavana päivänä.

Varastaminen on kuitenkin eri juttu, jos kamat eivät nimikoinnista huolimatta palaudu!

Vierailija
7/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokerossa on joskus voinut olla jonkun muun vaatteita, mutta olen ne samantien kiikuttanut pois.

Uimakoulussa kerran vaihtui uima-asu, mutta senkin vein takaisin uimahalliin.

Harmi, että tavarat häviävät :-(

Vierailija
8/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoiset kumisaappaat, joiden sisäsuulla oli nimi kissankokoisin kirjaimin paksulla tussilla. Ei siis varmasti ole vahingossa kadonneet. Uusi kypärämyssy jäi myös sille tielleen viime talvena. Nimikoin aina kaikki vaatteet näkyvästi.

Vierailija
9/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaikka ne tavarat olisi nimikoitu miten tahansa, päätyy meidän tytön vaatteet jatkuvasti muille ja meille taas muiden vaatteet. En aidosti ymmärrä, miten aamulla lokeroon jättämäni huppari on aamupäiväulkoilussa toisen lapsen päällä! Tai miksi lapseni kurahousut ensimmäisenä päivänä siirtyivät toiselle lapselle ja niistä inttäessäni hoitaja sanoi, että "luulet niitä lapsesi omiksi" vaikka niissä oli selkeästi lapseni nimi ja jopa puhelinnumero.

Tänä syksynä en aio viedä enää mitään vaihtovaatetta, koska lapseni vaatteet jaetaan muille ja lapseni joutuu pukemaan niitä päiväkodin varavaatteita päälleen.

Vierailija
10/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin hoitajat käskevät etsiä päiväkodista. Menenkö myös henk.kunnan tiloihin jne? Käyn muiden lasten lokerot läpi?

Onko kenelläkään vastuuta asiassa? Onko joku ollut yhteydessä pk:n johtoon tai ylemmäs? Kyllähän homma pitäisi saada kuriin.

Meidän päiväkodissa ongelmana ovat vielä iltakäyttäjät. Päiväkodin salia vuokrataan jumppa- ja tanssikerhoille ja tiloissa on silloin aivan ulkopuolisia henkilöitä. Ei kaikkia kamoja voi viedä lokerosta pois + varakengät, kurikset. Pitäisikö kamoille olla joku lukollinen tila?

Vierailija
11/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden reimatec-haalarin.

anteeksi. olen köyhä.

Vierailija
12/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa oli ja kaikenlisäksi tiedän kenen vanhemman mukaan ne lähti. Lapsilta ei ihme kyllä ole hävinnyt kuin kaksi puseroa vuosien aikana.

Vierailija
13/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia/isoja sisaruksia, voin sanoa, että henkilökunta ei voi jokaisen vanhemman perään katsoa, ymmärrättehän sen. Sekin on tosi, että etenkään isät eivät tunnista vaatteita eikä asusteita, eivät he lue mitään nimiä myöskään. Vahinkojakin siis sattuu ja lopulta pienet vaatekappaleet unohtuvat johonkin nurkkiin pyörimään pyhistä palautuyrityslupauksista huolimatta.

Vierailija
14/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotikamoja katoaa välillä, mutta kun malttaa odottaa pari päivää, niin aina ne ovat löytyneet lopulta. Oletan, että ne joutuvat vahingossa toisen lapsen matkaan, etenkin isät eivät yleensä tunnista lapsensa vaatteita/asusteita ja henkilökunta voi kiireessä laittaa tavaroita vääriin lokeroihin. Eikä kaikki vanhemmat muista vaatteiden nimikointia.

Asuinalueella on varmasti merkitystä tässä asiassa.

Vierailija
15/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tavaraa tai vaatetta. No taisi kerran toinen kurahanska kadota ja sitä ei mistään ole tullut vastaan vaikka siinäkin oli isolla nimi, kuten kaikissa meidän vaatteissa.

Meillä on pitkä päikkyhistoria, kun on paljon lapsia eli kokemusta jo jonkin verran.

Mä vien varavaatelokeroon niitä "ei enää niin hyvässä kunnossa olevia vaatteita" eli ne haalistuneimmat kaapista. Meidän lapset ei kauheasti suttaa eli vaihtovaatteet eivät vaihdu kovin usein ja olen ajatellut, että kun en laita sinne lokeroon mitään "houkuttelevaa niin ne ei kelpaa kenellekään =)

Ulkovaatteet on meillä Reimatecia ym ei-sitä-halvinta. Nimilappuihin kirjoitan kissankokoisin kirjaimin tusseilla nimet ja muut yhteistiedot. Samoin esim. kurarukkasiin kirjoitan kämmenselkään - siis rukkasen ulkopuolelle - meidän sukunimen. Eipä sekään houkuta ketään pöllimään =)

Vierailija
16/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselta katosi kaksi tunikaa, jotka olivat tytön lemppareita. Ne oli nimikoitu selvästi tyyliin Maija Möttönen.

Kyselin tunikoiden perään, mutta ei löytynyt. KUNNES sitten n. kaks viikkoa myöhemmin harkkari löysi tunikat PIENTEN puolelta, joku hoitaja oli fiksusti päätellyt, että sen kokoinen vaate EI voi olla ison lapsen (meidän tyttö oli tuolloin just siirtynyt isojen puolelle ja ikää oli 3v3kk ja tyttö oli (ja on vieläkin) siro eli.. Ja tunkenut sitten tunikat pienten puolen isoimman tytön koppaan, ei sitten kait viitsinyt katsoa sitä paidan pesulappua..

Ja koska kyseisellä lapsella oli karsea kasa vaihtovaatteita, niin nuo olivat sitten jääneet sinne kopan pohjalle, kun koppaa oli myllätty..

Lapsi on ollut n. 3 vuotta hoidossa ja ihan hukuksiin on kadonnut yhdet jumppatossut (näissäkin pohjassa nimi isolla), kolme sukkaa (eivätkä edes olleet samaa paria ;D), yhdet uudet villasukat (jotka lapsi sai mummilta joululahjaksi, näissäkin oli nimet, mutta niin vaan lähtivät lätkimään.. Onneksi äitini teki uudet), yksi hanska (tässäkin nimi) ja lelupäivänä viedyt kaksi lelua (eri kerroilla siis), onneksi eivät olleet mitään niin tärkeitä leluja ja noita oli kotona tuplat (kyse oli Petseistä).

Vierailija
17/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän huutelin niiden perään päiväkodin henkilökunnalle kun en itse niitä löytänyt, ja lopulta oli löytynyt päiväkodin varavaatteiden joukosta (olivat samanlaiset kurikset kuin heidän varavaatekurikset, joten ihan ymmärrettävää).

Tiedän myös päiväkodissa työskentelevänä, että joskus tulee vain ajatuksissaan laitettua Maijan vaatteen Liisan lokeroon, tai isommat lapset itse ottavat kaverin lokerosta vaatteita päälleen. On myös vanhempia, jotka eivät tiedä mitkä ovat hänen lapsensa vaatteet.

Suurin ongelma on, ettei vaatteita nimikoida: Yritäppä sitten arpoa mihin lokeroon vaate kuuluu. Isokaan lapsi ei välttämättä muista millaiset olivat hänen hanskat.

Kalliita ja erikoisia vaatteita ei kannata päiväkotiin viedä, jos pelottaa, että ne varastetaan.

Vierailija
18/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai uudemmat vaatteet. Hassua sattumaa, eikö?

Vierailija
19/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa oli ja kaikenlisäksi tiedän kenen vanhemman mukaan ne lähti. Lapsilta ei ihme kyllä ole hävinnyt kuin kaksi puseroa vuosien aikana.

Vierailija
20/51 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pukea ne kulahtaneimmat paidat lapsille pk:iin. sinänsä harmi, kun kivojakin vaatteita meiltä löytyy ja lapset niistä tykkäävät. mutta en jaksa enää etsiskellä kadonneita tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä