En kyllä tajua näitä haalarien hintoja!
Ja heti alkuun, emme ole köyhiä.
Mutta on hulluutta maksaa jostian väristä/merkistä melkein 200e lasten talvivaatteissa! 100e saa jo haalarin jossa on samat ominaisuudet kuin niissä kalliimmissakin. Sen jälkeen se menee jo hifistelyksi, eli ostetaan merkkiä joka nostaa omaa statusta.
Olen että keskituloiset eli ne joilla ei välttämättä olisi edes varaa ostaa noin kalliita vaatteita, niin ostaa niitä. Itse kuljetaan ryysyissä mutta lapsi loistaa hangella 200e haalari päällä jota käytetään se 4kuukautta.
Ihan hullua! Ne joilla on oikeasti rahaa, ei laita sitä tuollaiseen hölmöyteen. Niillä rahoilla matkustellaa, sisustetaan ja panostetaan pysyvämpiin asioihin kuin lapsen yksittäiseen vaatteeseen.
Itse ainakin näen kuka yrittää olla jotian muuta kuin on ja ne on juuri näitä Molojen mammoja jotka luulevat pönkittävänsä omaa itseään lapsen kaliinden vaatteiden vuoksi.
Turhaa rahan tuhlausta!
Kommentit (40)
Lasten vaatteisiin ei vaan saisi sijoittaa.
Sijoittaa, onko lapsen vaatteet sijoituskohde?
Suurin osa äideistä on sitä mieltä, että se on "turhaa". Miksi ihmeessä, miettikääpä esim. talvihaalareiden käyttöä? Joka päivä monta kertaa päivässä... PALJON enemmän mitä monenkaan aikuisen vastaaville käyttöä tulee.
Ja merkkivaatteet, se se vasta punainen vaate onkin. Lapsille EI saa ostaa merkkivaatteita, sekin on turhaa.
Mä en tajua miten niin moni jaksaa vaivata päätään muiden lasten vaateasioilla??
lapsen haalari on joka kerta kun ostettu maksanut max! 50e ja hyvin ollaan pärjätty ja mukavannäköinen ja hienokin ollu joka kerta.. tainnu jopa kerran samalla paru talvea mennyt. älytöntä rahan tuhlausta nuo haalarit tiedän monen kuka maksaa just 120e jostain puvusta.. huheijaa...
Tuo Molo Kidsin 200 euron haalari on joku harvinaisuus, jota en ole koskaan nähnyt yhdelläkään lapsella. Valtaosa merkkihaalarin (uutena) ostajista maksaa omasta Molo kidsin tai Ticketin haalaristaan noin 120 euroa jonkin pienen alekoodin tms. avulla. Siinä ei ole lassietecin tms. hintoihin enää suurta eroa.
lapsen haalari on joka kerta kun ostettu maksanut max! 50e ja hyvin ollaan pärjätty ja mukavannäköinen ja hienokin ollu joka kerta.. tainnu jopa kerran samalla paru talvea mennyt. älytöntä rahan tuhlausta nuo haalarit tiedän monen kuka maksaa just 120e jostain puvusta.. huheijaa...
puvun jossa on 100000 vesipilari merkki. Varmasti hyvä kaikilta ominaisuuksiltaa mutta en maksa älyttömiä.
Haalari on 69.95 ja jos olet jäsen tai liityt jäseneksi saat vielä 25% alennusta. Tässä on siis kohtuullisen hintainen haalari joka on hyvä käyttöominaisuuksiltaan.
ap
Hyvässa haalarissa (POP, Molo) on myös hyvä jälleenmyyntihinta. Usein saa yli puolet hankintahinnasta kun haalarin myy eteenpäin, ja siinä on pesämuna uudelle haalarille.
Minä esim sain viime vuoden haalarista 85€ ja siihen saman verran lisää niin meillä on uusi haalari. :)
Silti ne tulevat kalliimmiksi kuin halvat haalarit, joita voi myös myydä eteenpäin. Tottakai jokainen saa rahansa käyttää miten vaan, ja itseäni eivät toisten haalarit todellakaan kiinnosta - en ehdi eikä huvitakaan kytätä, mitä kukakin ostaa. Mutta on kyllä mielenkiintoista, miten lasten haalareista, merkkivaatteista ja kestovaipoista puhutaan sijoituksina. Kamala ajatus, että miehet sijoittavat osakkeisiin ja naiset lasten haalareihin!
Edelleen, jokainen tehköön miten tykkää. Itse mieluummin keskityn elämässä muuhun kuin lastenvaatteiden jatkuvaan osteluun ja myymiseen, joten ostan mieluummin edullisia haalareita, jotka voi käytön jälkeen vaikka lahjoittaa eteenpäin, jos ei jaksa ruveta mihinkään huutisbisneksiin, eikä tarvitse miettiä, oliko haalari riittävän tuottoisa.
Kokemukseni mukaan muuten lastenvaatteisiin voi tulla yllättävää tahraa tai kulumaa, oli kuinka laadukas tuote hyvänsä. Minusta olisi kamalaa joutua pelkäämään jokaista mustikkatahraa tai raapaumajälkeä, joka mahdollisesti pilaa sijoitukseni.
talvihaalareina, enkä edes myy niitä eteenpäin, koska meillä on niin "rymyävää" porukkaa ettei myytävää jää. Annan haluaville sukulaisille. Tytöllä meillä on Calvin Kleinin toppatakki parempana kauppa ja muuhun menoon.
Olen kokeillut monen merkkisiä haalareita lapsillemme ja todennut Ticketin parhaaksi. Niihin eivät ole saaneet reikiä ja vaikka kuinka vapaasti ovat saaneet päivittäiskäytössä riehua, eivät ole menneet rikki tai edes pahan näköisiksi. Sen vuoksi Ticket, ei merkin. Itse etsin parasta hinta-laatusuhdetta, ja yleensä ostan jollain alennuksella, jolloin hintaa ei aina jää edes enempää kuin halvemmalle haalarille.
Ja sitä paitsi, eikö ulkohaalari ole tärkein vaate, ja se, että se pitää lämpinänä, ei ala päästää vettä sisään ja hengittää hyvin, lienee tärkeämpää kuin säästää 30-50 euroa, jonka voi säästää helposti jostain muusta.
Itse en puolestani maksaisi sisävaatteesta kymppejä, mutta miksi se mua haittais jos joku toinen niin haluaa tehdä.
Jotkut satsaa verhoihin seinällä tai merkkisipseihin ruokakärryssä, jotkut haalariin, joka on lapsen "työvaate" ;-)
puvun jossa on 100000 vesipilari merkki. Varmasti hyvä kaikilta ominaisuuksiltaa mutta en maksa älyttömiä.
Haalari on 69.95 ja jos olet jäsen tai liityt jäseneksi saat vielä 25% alennusta. Tässä on siis kohtuullisen hintainen haalari joka on hyvä käyttöominaisuuksiltaan.
ap
jällenmyyntiarvo n. 10 e. Itse ostan täksi talveksi cupcaken harmaat pilkkuhaalarit, hinta 129-139 e. Eivät käytössäkään mene rikki laadukkuuden vuoksi. Ovat niin hienoja että saatan saada yli ostohinnan myydessä. Eli itse ihan järkisyistä ostan vähän kalliimpaa koska se tulee loppuviimein ilmaiseksi tai sitten tienaa. Eräskin cupcaken vk takki myytiin n. 160 eurolla huutiksessa, osothinta aikoinaan oli alta 100 e. Ja vuosia vanhoja malli vielä. Itse en raaskeis ostaa mitään kappiksen haalaria mut ehkä rikkaat voi tehdä niin.
ap
jällenmyyntiarvo n. 10 e. Itse ostan täksi talveksi cupcaken harmaat pilkkuhaalarit, hinta 129-139 e. Eivät käytössäkään mene rikki laadukkuuden vuoksi. Ovat niin hienoja että saatan saada yli ostohinnan myydessä. Eli itse ihan järkisyistä ostan vähän kalliimpaa koska se tulee loppuviimein ilmaiseksi tai sitten tienaa. Eräskin cupcaken vk takki myytiin n. 160 eurolla huutiksessa, osothinta aikoinaan oli alta 100 e. Ja vuosia vanhoja malli vielä. Itse en raaskeis ostaa mitään kappiksen haalaria mut ehkä rikkaat voi tehdä niin.
tuo 129 haalari tulee 2 vuotiaalle, vaal. pun. jossa harmaita pilkkuja ja sydän sekä hiippahuppu, ei vois hienompaa olla. tuosta saa aikanaan myydessä ainakin 160 e eli voitolle jää...
Ja kun ei ole ruotsalaisketjuja mailla halmeilla saatika niihin tarkoitettuja alekoodeja, niin helpompaa on tilata Molo ja Ticket netistä, tulee kotiovelle asti. Ei taida Lassietecciä netistä saada, Reimatecciä ehkä, mutta samanhintainen on Molon ja Ticketin kanssa paitsi että suomalaisittain isot postikulut ja pitää hakea postista, mikä sekin on aika kaukana.
Ja kun ei ole ruotsalaisketjuja mailla halmeilla saatika niihin tarkoitettuja alekoodeja, niin helpompaa on tilata Molo ja Ticket netistä, tulee kotiovelle asti. Ei taida Lassietecciä netistä saada, Reimatecciä ehkä, mutta samanhintainen on Molon ja Ticketin kanssa paitsi että suomalaisittain isot postikulut ja pitää hakea postista, mikä sekin on aika kaukana.
nettikaupoissa postikulut 2 e tienoilla ja haalarit tulee ilmaiseksi lähimpään postiin tai kotiovellekkin niin toivoessa.
ja Lassieta pienemmälle. Isommalle Erätukusta, kierrätetään pienemmälle. Ei tunnu kovin tärkeältä ostaa lapsille kalleimpia talvikamppeita, kun katsoo niitä nälkää näkeviä lapsia Afrikasta.
Meillä on perheessä monta lasta ja kierrätän vaatteet perheen kesken tai vaihtelen kavereiden kanssa. Koska katson samaa talvihaalaria 2-4 talvea haluan myös sellaisen, jonka tiedän menevän vielä monta talvea.
Itse ostan yleensä yhden Ticketin vanhimmalle, koska ne vaan ovat lämpimimmät ja alle ei tartte tupata mitään. Vanhimmalle sitten yhden Reimatecin/KappAhlin/Remun tms. Nuoremmilla on on yleensä 1-3 perittyä settiä, joskus joutuu täydentämään ja usein ei. Mitään protestia ei ole pienemmiltä kuulunut.
Sinänsä ostohetkellä mulle ei ole väliä, että maksaako talvikampe 50€ vähemmän vai enemmän. Meillä ei muuten ole ikinä mennyt haalari rikki. Nyt suurkuluttajalle ostan takin + 2 housut. Siitä jää seuraavalle takki ja housut.
Joku kehui hyvää jälleenmyyntiarvoa vuosia vanhalla mallilla. Se johtuu vain siitä, että kyseinen väri on niin haluttu ja sitä ei ole paljon myynnissä. Toivottavasti harmaa-pilkullinen värivalinta osui nappiin, eikä se koe samaa kohtaloa, kuin viime talvinen oranssi, jota ei huutiksessa osta "kukaan".
Sitä mä en tajua, miksi ihmiset alkaa ostamaan heinäkuussa toppahaalareita lapsilleen. Minä ostan ne loka-marraskuussa ja aina on ollut hyviä haalareita jäljellä ja osassa on jo hieman alennustakin.
ihmettelenkin miksi niin moni ostaa merkkiä ja maksaa ihan turhasta.
Eikö oikeasti kukaan ole huomannut ettei haalarin upeat ominaisuudet nouse sen 80e jälkeen samassa määrin kuin hinta??
Itse ainakin vertailen kosteussuojapilareita ja hengittävyyttä. 70E (se KappAhlin puvun) saa SAMOIN ominaisuuksin kuin melkein 100e enemmän maksavan puvun joka on Cupcake tms.
Silloin ei voi kukaan väittää muuta kuin että maksaa siitä merkitä ja mahdollisesti jostain tietystä väristä. Mutta on järjetöntä maksaa 100e enemmän vain tuon vuoksi.
Edelleen, en ole köyhä enkä kipeä mutta tulen pahoinvoivaksi kun ihmiset kuvittelevat nostavansa statustaan lapsen ulkohaalarin vuoksi. Sitähän se on vaikka miten puolustelisi että kun niin tykkään tästä väristä.
Totuus on että aika hölmönä voidaan pitää ihmistä joka VÄRIN vuoksi maksaa 100e enemmän haalarista.
paremmin kuin niitä halvempia ja sitten kun niissä on hinta alennettu ne on kuitenkin edullisempia kuin ne halvemmat normaalihinnalla. Ostan aina alennuksesta lapsille vaatteet seuraavaan talveen ja meillä välikausivaatteetkin haetaan loppukesästä alennusmyynneistä ja niillä mennään se syksy ja seuraava kevät.
Itse ainakin näen kuka yrittää olla jotian muuta kuin on ja ne on juuri näitä Molojen mammoja jotka luulevat pönkittävänsä omaa itseään lapsen kaliinden vaatteiden vuoksi. Turhaa rahan tuhlausta!
Omilla lapsillani on molon ja ticketin haalari ja kumpikin on ostettu -50% alella, eli 80e ja 70e. Tosi pönkittämistä ja rahan tuhlausta, myönnän...