Syylä lapsen jalassa kasvanut ja muuttunut mustaksi. Mitä se tarkoittaa?
Ihan kuukauden aikana syylä 6v jalkapohjassa on muuttunut mustaksi ja kasvanut millin halkaisijasta 4 millin halkaisijaan. Ensin luulin että jee, muuttui mustaksi, se on kuollut ja häviää, mutta nyt ihmetyttää kun se kasvaakin tuota vauhtia.
Mitä mieltä olette, miksi se mustui? Yritän päästä arvauskeskukseen ensi viikolla mutta jos en saa aikaa niin sitten menemme yksityiselle. Onko se ihan lastenlääkäri joka siellä noita hoitaa vai pitäisikö mennä ihotautilääkärille?
Kommentit (28)
Osta Verruksinia apteekista ja hoida syylä pois. Ei siihen lääkäriä tarvita.
On laitettu Verruxinia, ei anna laittaa monta kertaa kun alkaa niin sattua. Menen kysymään lääkäriltä mitä kannattaisi tehdä.
Rahasta ei ole kiinni, voin maksaa sen 100 e yksityisellä että lasta ei satu enää eikä ala aristaa jalkaa.
Se kuultaa mustana syvältä nahan alta. Ja serkkuni (suuri asiantuntija koska on röntgenhoitaja eli siis melkein lääkäri vai mitä...hehe) sanoi että mene näyttämään että ottavat sen pois.
Jäädytys on hyvä menetelmä sen poistoon
On laitettu Verruxinia, ei anna laittaa monta kertaa kun alkaa niin sattua. Menen kysymään lääkäriltä mitä kannattaisi tehdä.
Rahasta ei ole kiinni, voin maksaa sen 100 e yksityisellä että lasta ei satu enää eikä ala aristaa jalkaa.
Miten aiotte koskaan selvitä, jos pitääkin joskus ottaa vaikka tikku jalasta saati käydä hammaslääkärissä paikattavana tai tehdä yhtään mitään vaativampaa operaatiota?
Kunnon curling-vanhempi.
Jäädytys kyllä teki lapselle kipeää, mutta yksi käsittely teki tehtävänsä ja syylä poistui kahden viikon kuluttua kokonaan. Suosittelen!
Virheasento jalassa ei sekään ole leikin asia ja syylä on päkiässä.
Sitäpaitsi se kuukaudessa riehaantuntu kasvu ihmetyttää. Syylä on ollut paikoilaan yli puoli vuotta ja ihan viime viikkoina se on moninkertaistanut kokonsa.
Onko susta kiva satuttaa sun lapsia? Tietysti otan tikun pois jalasta ja pahanmakuiset lääkkeetkin syömme, mutta turhaan en ala satuttaa. Ja tuollaisen sentin syvyisen kolon kaivaminen toisen jalkapohjaan on mielestäni turhaa satuttamista. Hampaissa ei ole reikiä eikä kariesta, joten hammaslääkäriä meillä ei pelätä.
Olemme olleet ihan tarpeeksi lääkärissä ja leikkauksissa että tiedämme sekä lapsi että minä mikä kannattaa ja mikä ei.
kuulin tutun kuulleen sellaisesta jutusta, että jos laittaa joka ilta kynsilakkaa syylän päälle niin syylä "tukehtuu" sinne alle. joku oli näin tehnyt ja saanut syylät jaloista pois. jos on kipeä niin sitä vois kokeilla, jos päällä kasvaa kovettunutta ihoa niin sitä pitää ensin raspilla hinkata pois.
oli lapsella syylä päkiässä ja mä huomasin sen ihan yllättäen eräänä päivänä ja oikein kauhistuin kuinka se lapsi oli sihen asti kävelly sen jalkansa kanssa! ihan hirvee mollukka oli kyllä ja terkkarilla käytiin jäädyttämässä pois. Väristä teillä en osaa sanoa mut kävisin ainakin eka terkkarilla joka sanoo ainakin mielipiteensä,onko aihetta lääkäriin asti. meillä toi hoitui ihan terkveydenhoitajan puolesta.
kun mulla ei ole nyt linkkiä laittaa. Itse en oikein näihin konsteihin uskonut mutta niin vaan toimi. Syylä oli ollut pojalla jalassa jo yli vuoden, kasvanut ja lisääntynytkin. Ja hups vaan, katosi. Toinen konsti jota en ole itse kokeillut mutta kuulin että toimi jollain, oli raaka lihanpala yöksi syylän päälle (voiskohan kiinnittää esim. laastarilla/teipillä?), niin muutaman viikon päästä tästä syylä kuoli pois. Itse koittaisin näitä keinoja ennen jäädyttämisiä ym. Olen kuullut että jäädyttämisissä ym. uusivat helpommin.
kyllä mä ehkä ensin kokeilisin kynsilakkaa kuin raakaa lihaa. ihan hajuhaittojenkin takia.
Esim. sellaista hopeanväristä leveää.
jos iho hikoilee paljon (kuten usein jaloissa) niin teippi ei pysy kunnolla ja iho menee (tervekin) huonoksi sen alla "muhiessaan"
Meidän lapsilla on niitä ollut sekä jaloissa että käsissä. Tarttuvat ja leviävät tosi helposti. Lääkettä vaan siihen syylään vaikka vähän kirvelee niin pääsette siitä eroon. Lue vaikka netistä että lääkärin tekemät operaatiot voivat jättää pysyvän aristuksen jalkaan, itse luin syylistä paljon kun meille tuli niitä. Verruxin ja nyt uusi Wartnerin syyläkynä ovat ihan hyviä kun sitkeästi jaksatte vaan hoitaa.
Kokeilin ilmastoteippiä mut ei onnistunu. Parin päivän päästä iho oli valkoinen ja syylä märki
joka ilta syylään päälle pumpulipuikolla etikkaa ja syylä kuihtui pois viikossa
Kun täydenkuun aikaan käy pihalla sylkäsemässä kolmesti vasemman olkapään yli, niin syylä katoa takuuvarmasti
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:33"]
Kun täydenkuun aikaan käy pihalla sylkäsemässä kolmesti vasemman olkapään yli, niin syylä katoa takuuvarmasti
[/quote]
Ai, minä taas oon kuullut, että neljästi oikean olkapään yli.
Kaiversin sen säännöllisesti irti, mutta aina se tuli uudestaan. Mutta nyt on onneksi hävinnyt.