narinaa äitiyspäivärahasta!!!
Mua niin ketuttaa, että olen ollut 2009-2010 (molempina vuosina n. 5 kk) osittaisella hoitovapaalla. Tässä ennen joulua jään mammalomalle ja oletin tietysti, että päivärahani lasketaan viimeisen 6 kk mukaan, mutta ehei. Tuloni eivät olekaan nousseet "tarpeeksi". Prkl, että ottaa päähän. :(
Käytännössä tuloni ovat nousseet huomattavasti, sillä olenhan ollut osan vuodesta 2009 80 prosenttisella palkalla ja onhan palkkanikin noussut sen jälkeen. Mutta eipä riitä kelalle. Joo, et tarvi edes kommentoida. Kunhan sain avautua.
Kommentit (22)
lasta kikkailin pomon kanssa palkalla. Sain palkankorotuksen ihan vaan siksi, että sain 6kk tulojen perusteella äitiyspäivärahan. Vastineeksi toki kyllä tein sitten pomon "paskavuorot" puoliksi. Win-win.
vaan käytännössä bruttonsioiden pitää olla noussut vähintään n. 25 % jotta 6 kk tulot huomioidaan. Minä selvittelin nämä etukäteen ja järjestin niin, että äitiyslomaa edeltävät 6 kk tuloni olivat varmasti riittävät ja äp-rahasta tulo n. 20 euroa korkeampi/pv kuin jos olisi mennyt edellisen varmistuneen verotuksen mukaan.
Itelle tuli kaikki laput maksupäivistä,ite ollu periaattees täyspäivänen opiskelija, tänään huomasin sitte "ilokseni" et noist pienistä summista viedää vielä 20% ennakonpidätystä,saisin opiskelijana paremmin kuukausittain rahaa.
Tuntuu hullulta ettei 8000e tulot vaikuttanu mitenkää,vaik oon ne tienannu opiskelun ohessa.