Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaisin apua parisuhteen hankaliin tilanteisiin

Vierailija
13.08.2011 |

Tässä muutama esimerkki. Miten itse toimisit, mitä sanoisit, jotta riitaa ei synny?

1. Mies on luvannut käydä kaupassa, jotta voisit laittaa lapsille ruokaa. Lopulta mies tuleekin yhdeksältä illalla, koska töissä on mennyt vähän pidempään ja hän päätti myös olla pari tuntia salilla. Kun mies tulee, hän on oikein hyvällä tuulella.

2. Menet jonkun pienen riidan jälkeen halaamaan miestä, jolloin tämä vastaa "anna mun olla nyt rauhassa". Tilanne toistuu usein, eikä mies myöskään itse tule koskaan halaamaan. Lopulta riita vain unohdetaan, kun on ensin kyrailty pari päivää.

3. Olette sopineet loman alussa, että sinulla on yksi vapaapäivä, jolloin saat tehdä, mitä haluat. Kesken päivän mies soittaa ja vaatii tulemaan kotiin, jotta hän voisi käydä salilla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö miehesi hormooneita vai onko muuten vain saliaddikti?

Vierailija
2/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama esimerkki. Miten itse toimisit, mitä sanoisit, jotta riitaa ei synny?

1. Mies on luvannut käydä kaupassa, jotta voisit laittaa lapsille ruokaa. Lopulta mies tuleekin yhdeksältä illalla, koska töissä on mennyt vähän pidempään ja hän päätti myös olla pari tuntia salilla. Kun mies tulee, hän on oikein hyvällä tuulella.

- Tässä vaiheessa olet varmaan jo itse käynyt kaupassa tai sitten lapset ovat nälkäisiä. Jos olet käynyt, hyvä lasten kannalta. Itse kysyisin, että unohtuiko sulta kenties jotain...?

2. Menet jonkun pienen riidan jälkeen halaamaan miestä, jolloin tämä vastaa "anna mun olla nyt rauhassa". Tilanne toistuu usein, eikä mies myöskään itse tule koskaan halaamaan. Lopulta riita vain unohdetaan, kun on ensin kyrailty pari päivää.

- en enää menisi halaamaan miestä, kun kerran olisin oppinut jo tähän mennessä että se ei tilannetta paranna. Antaisin miehen olla omissa oloissaan.

3. Olette sopineet loman alussa, että sinulla on yksi vapaapäivä, jolloin saat tehdä, mitä haluat. Kesken päivän mies soittaa ja vaatii tulemaan kotiin, jotta hän voisi käydä salilla.

- nauraisin makeasti ja sanoisin että hyvää päivänjatkoa sullekin ja sulkisin puhelimeni kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole saliaddikti, mutta on nyt innostunut tuosta harrastuksestaan. ap

Käyttääkö miehesi hormooneita vai onko muuten vain saliaddikti?

Vierailija
4/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää sua täysihoitolanpitäjänä, hyvähän sen on tulla mennä kun palvelut pelaa.

Vierailija
5/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä tarjoa miehelle mitään ruokaa. Piilota kaikki ruoka mieheltä. Pidä aina varastossa jokin vararuoka, jota voit miehelle tarjota.

2. Anna miehen toimia kuten toimii. Ei silloin voi painosta. Mutta älä unohda riitaa, vaan nosta se esiin aina myöhemmin. Älä anna riidan mennä ohi käymättä läpi.

3. Sano puhelimeen, että ei käy. Sopimus on sopimus.

Vierailija
6/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne useimmat ovat, ärsyttäviä.

Vierailija
7/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veti koko loman ajan alkoholia aamusta iltaan ja makasi kaksi ekaa työpäivää krapulassa kuolemaa tehden eikä tehnyt mitään. nyt kun itse olen 39 asteen kuumeessa enkä jaksanut lähteä kauppaan, mies veti herneen nenään että mä vaan täällä lorvailen enkä edes siivoa... Mua rupesi (jostain kumman syystä) naurattaa ja siitähän mies pillastui vielä enemmän.

Vierailija
8/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vihainen, niin sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa:

1. Hyväksyä, että kun toimit näin - niin mies on vihainen. Ja ymmärtää, että ongelma on miehen eikä sinun

2. Vaihtaa miestä.

Vierailija
9/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän me noiden kanssa oikein tehtäis... ap

Veti koko loman ajan alkoholia aamusta iltaan ja makasi kaksi ekaa työpäivää krapulassa kuolemaa tehden eikä tehnyt mitään. nyt kun itse olen 39 asteen kuumeessa enkä jaksanut lähteä kauppaan, mies veti herneen nenään että mä vaan täällä lorvailen enkä edes siivoa... Mua rupesi (jostain kumman syystä) naurattaa ja siitähän mies pillastui vielä enemmän.

Vierailija
10/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hakkaa sua eikä lapsia, niin ihan jees. Sellaisia ne suurin osa parisuhteista on, enemmän tai vähemmän hankalia.

Vierailija
11/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdissa 1 ja 3. Niin totaalisesti, että äijä ei uskaltais toiste noin tehdä, koska pelkäisi MINUN olevan vihainen. Kohdassa 2 sanoisin, että selvä, herra sanoo sitten kun on valmis keskustelemaan. Ja muistuttaisin asiasta niin monta päivää, että keskusteluväli tulisi.

On meilläkin ongelmia näiden erimielisyyksien läpi käymisessä. Mies kun luulee, että kaikki menee parhaiten ohi, kun niistä ei puhuta. Eli sinnikkyyttä vaatii... Mutta se on kuitenkin aika pientä, kun mies hoitaa lapset esimerkillisesti, antaa minulle omaa aikaa niin paljon kuin tarvitsen, ostaa vähintään merkkipäivinä kukkia ja lahjoja ja joka ikinen työpäivä muistaa vähintään yhdellä tekstiviestillä kysellä, miten lasten kanssa sujuu. Osallistuu omatoimisesti siivoamiseen, pesee omat pyykkinsä ja silittää paitansa sekä hoitaa ruokaostokset aina. Ei sitä varmaan arjelta voi sen enempää odottaa... Vaikka joskus silti tuntuu, että saisi olla jotain "ekstraa".

Oisko näin, että ihmiset eivät juurikaan ole ikinä kokonaan tyytyväisiä parisuhteeseensa?

Vierailija
12/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos oppisin olemaan välittämättä miehen raivoamisesta. Jos osaisin antaa raivoamisen mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Eli raivoaminen ei vaikuttaisi omaan mielialaani ollenkaan.

Vierailija
13/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se menee niin sekopäiseksi touhuksi hänellä aina. Huutaa ja kiroilee ja vielä senkin jälkeen pitää mykkäkoulua, niinkuin häntä olisi tässä loukattu. Arki on hankalaa, jos tällaisia tilanteita on, enkä enää tiedä miten pitäisi käyttäytyä tai olla.

Kaikista inhottavinta oli, kun hän ivaili siitä vapaapäivästäni, että "ai SUN päivä, ootko sä joku kakara?". Tällaisia puhuu minun akateeminen, muille aina ystävällinen mieheni. ap

Vierailija
14/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Käyn itse kaupassa lasten kanssa (tai ilman,jos ne on hoidossa tmv). Laitan ruoan ja samalla ainakin 10 tekstiviestiä miehellä joissa (aluksi ihan ystävällisesti) kyselen,että miksi se ei käynyt kaupassa,mun täytyi siis käydä ja jos mies ei vastaa txt niin ilmoitan olevani todella vihainen.

Seksiä ei todellakaan ole ennenkuin kuulen anteeksipyynnön.

Mieshän ei siis ilmoita menevänsä salille,vai...??

2)Annan olla rauhassa,olen itse samanlainen. Jos vika oli minussa,sanon tyynesti: Voisinko saada anteeksi,olin väärässä? Jos syy oli miehen,annan olla,kyllä meillä mies yleensä pyytää anteeksi kun sitten (esim. seuraavana päivänä) otan asian rauhallisesti esiin.

3)Kiljun puhelimeen keskellä kauppakeskusta (koska siellä luultavasti olen,heh),että SENKIN SAATANAN ITSEKÄS IDIOOTTI,en tuu!!

Jos olen muualla (esim.teatterissa) puhelin on joka tapauksessa äänettömällä.

Vierailija
15/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä taahtuisi jos sinä alkaisit yhtä vittupääksi ja antaisit takaisin? Lyökö hän? Jos ei niin kokeile huvikseen. Hän taitaa hieman alistaa sua..

Jos minun mieheni sanoisi noin et "Ai SUN päivä..." jne niin vastaisin "NIIN, M U N päivä, Kuten sovittiin. Minun." Selkeästi puhuisin,kuin lapselle.

Vierailija
16/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laaditte selkeät pelisäännöt. Kirjaat ylös kaikki hankalat tilanteet ja sovitte jo etukäteen, miten näissä tilanteissa toimitaan?

Vierailija
17/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä mies ensin raivoaa ja sitten pitää sen mykkäkoulunsa. En vaan enää jaksa sitä. Ja siitä vapaapäivästäni, teinkin juuri noin, kuten kirjoitit, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. ap

mitä taahtuisi jos sinä alkaisit yhtä vittupääksi ja antaisit takaisin? Lyökö hän? Jos ei niin kokeile huvikseen. Hän taitaa hieman alistaa sua..

Jos minun mieheni sanoisi noin et "Ai SUN päivä..." jne niin vastaisin "NIIN, M U N päivä, Kuten sovittiin. Minun." Selkeästi puhuisin,kuin lapselle.

Vierailija
18/18 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mahdollisia elämän tilanteita tuskin pystyy kirjaamaan paperille etukäteen, mutta ehkä tuosta voisi olla jotain apua. ap

että laaditte selkeät pelisäännöt. Kirjaat ylös kaikki hankalat tilanteet ja sovitte jo etukäteen, miten näissä tilanteissa toimitaan?