Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisena ratsastuken aloittaneet (mutta lapsena aikaisemmin ratsastaneet) (tippumisesta)

Vierailija
13.08.2011 |

Oletteko tippuneet aikuisena hevosen selästä? Onko sattunut kovasti (enemmän kuin lapsena)?

Minulla on jotenkin sellainen käsitys, että aikuisena paikat eivät ole niin joustavat, joten sattuu enemmän. Harhaluuloko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat rikkoneet luitaan tai kuolleet?

Tai jotain vastaava...

ap

Vierailija
2/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä putoamista aika paljon. Tosin ratsastan lähinnä tuolla naapurin todella varmalla hevosella, mutta kerrankos sieltä tulee alas...

Vierailija
4/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muista että koskaan olisi sattunut ihmeemmin, aina oli niin kamala kiire saada poni kiinni, ettei sille satu mitään :)

Aikuisena olen mennyt hepalla nurin ja siinä meni kylkiluita poikki, sen jälkeen olen käyttänyt turvaliiviä.

Vierailija
5/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lannerankaan pieni murtuma. Aiemmin nuorena sama kohta leikattu ja jäykistetty ja nyt käveli kuukauden verran kepeillä, mutta pystyy kävelemään nyt ilman ja ratsastamaankin jne, mutta loppuikäiset kivut jäi.

Vierailija
6/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippumisenpelko on syy, miksen aloita uudestaan, vaikka mieli tekisi. Tuttu nainen aliotti ratsastuksen päälle nelikymppisenä, innostui tosissaan, hankki oman hevosen ja putosi yhden maastoratsastuksen aikana sen selästä aika pahasti. Pystyi kuitenkin nousemaan ylös, ratsastamaan käyntiä tallille ja ajamaan autolla kotiin. Tuli kotiin, valitti mahakipua, meni pitkäkseen ja oli tunnin kuluttua kuollut sisäiseen verenvuotoon :(

Vierailija
8/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä toipui nopeasti tömähdyksestä, mutta aikuisena menee viikko ja olo on kuin selkäänsä saaneella :/

Vierailija
9/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään ole vaaratonta, mutta kun on järki päässä ja hyvät varusteet niin ainakin pienentää todennäköisyyttä että kävisi pahasti.

Vierailija
10/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena kun tippuu, niin yleensä sattuu enemmän ja parantuminen vie aikaa. Itse olen ratsastanut koko ikäni (nyt 30v). Lapsena ja teininä tippumiset ei tuntuneet missään. Hetken sattu ja se oli siinä. Nyt aikuisena ei paikat jousta ollenkaan samalla lailla. Itselläni oli yli 10 vuotta tippumisissa väliä ja kun tipuin viime jouluna, niin en vieläkään ole parantunut. Tipuin kovaan maahan ja lonkka meni. Edelleen klinkkaan ja särkee kovasti. Nykyään ratsastan vain kevyesti, eli lähinnä "matkustan" sielä selässä kun en juuri muuta voi tehdä.

Vierailija
11/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toki tuntuu, mutta kyllä sen kestää ihan yhtä lailla kuin lapsena...keski-ikäisen naisen ahteri painaa sen verran et se useimmiten tömähtää ekana alas. Toki joskus voi käydä hullumminkin. Esteille jos halajat hanki turvaliivi. Kypärä pitää olla aina laadukas ja ehjä. Huonoa tuuria jos on saanut niin pahoja sisäisiä verenvuotoja että menehtyy ja epäilen ettei ole turvaliiviäkään ollut.

Vierailija
12/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ihan hankeen tupsahdin niin silti olin tosi kipeä monta päivää. Nauratti kun näin sen kaamean montun jonka olin saanut peltoon aikaiseksi :D

Vierailija
13/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku säkki, mutta nyt aikuisena vaikka olen ratsastanut työkseni ja paljon erilaisia hevosia niin en meinaa tippuakkaan millään ja sillon ku oon tippunu niin oon jostain syystä tippunu aina jaloilleni, että ei oo enää sattunu,ei sattunu kyllä lapsenakaan :D

Vierailija
14/14 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla lähes halvaantui ja oli kuukausia sairaalassa. Ja eikun uudestaan hevosen selkään ja pari vuotta myöhemmin sama juttu.